Ik heb een vraag,
Wij hebben een nestje van ongeveer 3 weken oud maar de kater gaat telkens bij ze in de doos liggen.
Kan dit kwaad en moet ik dit gewoon laten gaan?
Want telkens als ik hem uit de bak haal gaat hij er gelijk weer in liggen.
De kater is wel gecastreerd ik weet niet of dit wat uit maakt??
Maar graag zou ik willen weten wat ik moet doen.
MVG John_D
Kater bij kittens?
Re: Kater bij kittens?
ja, dat had ik hier ook. Een van m'n meisjes had een nestje, en m'n oudste kater lag er steeds bij. Hoewel, niet IN de mand maar er wel naast. Ik denk dat het een vorm van of
1. Aandacht krijgen is, je kittens krijgen veel aandacht. Door in die doos bij ze te gaan liggen, krijgt hij ook die aandacht
2. beschermend zijn is. Hij wil de kittens beschermen, en hoe kan dat beter dan bij ze te gaan liggen?
Als je het niet vertrouwt stel ik voor dat je de kater in de slaapkamer neemt wanneer je gaat slapen en wanneer je weggaat.
1. Aandacht krijgen is, je kittens krijgen veel aandacht. Door in die doos bij ze te gaan liggen, krijgt hij ook die aandacht
2. beschermend zijn is. Hij wil de kittens beschermen, en hoe kan dat beter dan bij ze te gaan liggen?
Als je het niet vertrouwt stel ik voor dat je de kater in de slaapkamer neemt wanneer je gaat slapen en wanneer je weggaat.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
De kater is absoluut niet agressief en ik denk dus ook dat het een vorm van bescherming is, maar het nadeel is zodra de kater in de doos gaat liggen wil moeder poes niet meer in de doos.
Ook hebben we ze s´nachts apart om eventueel agressief gedrag te voorkomen.
Maar moet ik dit gedrag stimuleren of juist tegen gaan??
MVG John_D
Ook hebben we ze s´nachts apart om eventueel agressief gedrag te voorkomen.
Maar moet ik dit gedrag stimuleren of juist tegen gaan??
MVG John_D
Mams moet wel bij d'r kinders liggen. Ik weet niet hoe oud de kittens zijn, maar die hebben behoorlijk wat voeding nodig. En natuurlijk TLC van mams.
's nachts apart is een goeie
Probeer de kater af te leiden met speeltjes en snoepjes oid.
Ik neem aan dat wanneer mams in de doos ligt dat de kater er niet bij gaat?
Als dat zo is, dan zou ik het zo doen.
Gaat de kater er wel bij als mams er ligt dan zou ik de kittens en mams afscheiden in een aparte kamer tot ze groter zijn.
's nachts apart is een goeie

Ik neem aan dat wanneer mams in de doos ligt dat de kater er niet bij gaat?
Als dat zo is, dan zou ik het zo doen.
Gaat de kater er wel bij als mams er ligt dan zou ik de kittens en mams afscheiden in een aparte kamer tot ze groter zijn.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)