En dan de paal zelf met dat touw erom. Iemand ervaring hiermee? Zo slopen dat touw gewoon hier..En die palen zijn van flutspul, geperst karton, dus opnieuw vastnieten ofzo is tijdelijk..
En lijm durf ik niet goed, is misschien giftig..
Krabpaal repareren
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Krabpaal repareren
Ik heb ook slechte ervaring met die kartonnen palen met touw.
Koop alleen nog massief houten palen met ribbelvloerbedekking.
Koop alleen nog massief houten palen met ribbelvloerbedekking.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
- achtpuntzes
- Jaguar
aan de andere kant hebben die losse uiteinden dan ook weer extra speelwaarde... 

- pearlsofpassion
- Tijger
Ik heb hier een massieve houten paal ook opnieuw touw op de bovenkant gedaan met lijm...
Eens het opgedroogd is kan het toch geen kwaad meer?
Het blijft wel niet heel erg lang... er is weeral een stuk los... Ach ja, als het maar leuk is....
Eens het opgedroogd is kan het toch geen kwaad meer?
Het blijft wel niet heel erg lang... er is weeral een stuk los... Ach ja, als het maar leuk is....
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Inderdaad, de vluchtige stoffen die giftig zijn, zijn verdwenen wanneer het opdroogt.
Dus dan niet langer giftig.
Maar als je katten de paal slopen wordt het denk ik toch tijd voor de massief houten palen.
Dan kunnen ze wellicht het touw slopen, maar de palen zelf niet.
En daar kun je het touw dan weer omheen wikkelen wanneer nodig.
Dus dan niet langer giftig.
Maar als je katten de paal slopen wordt het denk ik toch tijd voor de massief houten palen.
Dan kunnen ze wellicht het touw slopen, maar de palen zelf niet.
En daar kun je het touw dan weer omheen wikkelen wanneer nodig.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
als je tijdig het touw vervangt, dan kunnen ze die dikke kartonnen paal die eronder zit, toch niet slopen? want daar kunnen ze dan niet bij.
een paal omwikkelen kost erg veel touw en is een bereklus. touw van goeie kwaliteit (ook via internet te koop) is vrij prijzig maar stevig. ik heb de uiteinden met wat lijm gefixeerd zodat ze niet meer kunnen rafelen en toen de bovenkant met een parkertje vastgezet in het karton en toen over het uiteinde heen naar omlaag gewikkeld. en aan de onderkant bij het plateau precies hetzelfde gedaan.
touw met lijm eten ze niet op en als die lijm uitgehard is, dan zijn de mogelijk kwalijke stoffen (en dat is erg weinig) weg.
massieve palen kun je bij ieder tuincentrum kopen, dat hebben we hier ook gehad en dat is zwaar en een heel gedoe. de bovenkant van zo'n paal moet je goed in het plafond verankeren en stevig aan de vloer vastmaken. je moet erop bedacht zijn dat sommige katten van een paar meter afstand in de paal springen en als die paal dan niet stevig staat, kukelt de hele handel om.
ik denk dat ik - als mijn terroristjes een deel van het touw gesloopt hebben tijdig nieuw touw er gewoon over heen wikkel.
we hebben hier nu een constructie met de twee goedkoopste telescooppalen van Zpls met krabton Diogenes en kubussen, maar dan anders gegroepeerd met krab-, weg- en doorkruip- en slaapmogelijkheid.
dat bevalt tot dusver goed en het staat als een huis.
een paal omwikkelen kost erg veel touw en is een bereklus. touw van goeie kwaliteit (ook via internet te koop) is vrij prijzig maar stevig. ik heb de uiteinden met wat lijm gefixeerd zodat ze niet meer kunnen rafelen en toen de bovenkant met een parkertje vastgezet in het karton en toen over het uiteinde heen naar omlaag gewikkeld. en aan de onderkant bij het plateau precies hetzelfde gedaan.
touw met lijm eten ze niet op en als die lijm uitgehard is, dan zijn de mogelijk kwalijke stoffen (en dat is erg weinig) weg.
massieve palen kun je bij ieder tuincentrum kopen, dat hebben we hier ook gehad en dat is zwaar en een heel gedoe. de bovenkant van zo'n paal moet je goed in het plafond verankeren en stevig aan de vloer vastmaken. je moet erop bedacht zijn dat sommige katten van een paar meter afstand in de paal springen en als die paal dan niet stevig staat, kukelt de hele handel om.
ik denk dat ik - als mijn terroristjes een deel van het touw gesloopt hebben tijdig nieuw touw er gewoon over heen wikkel.
we hebben hier nu een constructie met de twee goedkoopste telescooppalen van Zpls met krabton Diogenes en kubussen, maar dan anders gegroepeerd met krab-, weg- en doorkruip- en slaapmogelijkheid.
dat bevalt tot dusver goed en het staat als een huis.
Op Herkingen bij de botenzaak verkopen ze alle soorten touw. Heb ik ook méters gehaald voor die trapeze. Zou hem opnieuw proberen te omwikkelen.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy