Abces weghalen?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9359
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: abces weghalen?

Bericht door castratenkoor »

Ik denk niet dat ze ab meegeven zonder de kat te zien en zelf te wegen.
Ik zou het persoonlijk beetje raar vinden......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
mara30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2005 20:34

Re: abces weghalen?

Bericht door mara30 »

Hij is net geweest voor de jaarlijkse APK. gewicht is eigenlijk altijd hetzelfde. dus in die zin weten ze zijn gewicht wel. En ik haal het liefst de AB direct 's ochtends en zou het jammer vinden als ik pas later of andere dag terecht kan voor afspraak met kat. Vandaar de vraag, maar hoor het uiteraard snel genoeg morgenochtend. En misschien kan ik ook 's ochtends vroeg al terecht met kat. Dan is het helemaal goed.

Gr Mara
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9359
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: abces weghalen?

Bericht door castratenkoor »

Persoonlijk zou ik het opengesprongen abces toch echt laten zien........voor er klakkeloos ab tegenaan te gooien.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: abces weghalen?

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, volgens mij is uitkuisen met betadine niet altijd voldoende. De DA kan er beter voor zorgen dat alles mooi gaat genezen.
Ik weet natuurlijk niet hoe ver het abces gevorderd was, maar ik zou het echt niet vertrouwen. Het kan zo erg worden als het terug dichtgroeit en weer een abces vormt. Ik zou dat risico niet lopen, gewoon naar de DA met de kat en meteen goed laten uitkuisen en verzorgen. Dan ben je er na een AB kuur zowiezo vanaf.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9359
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: abces weghalen?

Bericht door castratenkoor »

Juist vanwege die bloedneus zou ik het grondig laten onderzoeken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: abces weghalen?

Bericht door MarjanR »

Je neemt je kat toch wel mee als je gaat?
En je gaat toch wel naar een andere DA?
Het wondje moet goed schoongemaakt worden.
En dat kunnen artsen beter dan wij (ondanks dat we denken dat we het goed doen.)
Want straks zit er nog etter, en dan gaat dat weer ontsteken.

Houdt het goed in de gaten , maar je beestje zal enigszins opgelucht zijn dat het weg is.
En mooi dat ie met snoepjes afgeleid is, joh.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
mara30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2005 20:34

Re: abces weghalen?

Bericht door mara30 »

Hallo,

Ik heb gewoon de bedoeling om met de kat naar de DA te gaan, maar met een afspraak weet ik niet of ik direct aan de beurt ben morgenochtend. Eén moet dat maar net passen voor de da. Geen idee hoe snel je terecht kunt na bellen. Twee moet ik zelf gewoon werken morgen en nou kan ik op bepaalde tijden wel iets regelen, maar het is niet zo dat ik zomaar elk tijdstip kan. Daarom dacht ik praktisch te zijn en in elk geval 's ochtends bij opengaan praktijk direct AB te kunnen halen bij assistent om daarna alsnog op tijdstip van afspraak samen te kunnen komen en naar het wondje te laten kijken (want inderdaad ik weet niet of wij het wel helemaal schoon krijgen, want het is wel zielig). Waarbij ik weet dat ik ook ma. avond terecht kan zonder afspraak. Het is dus gewoon ook zoeken naar praktische oplossingen.
Voor wat betreft DA trouwens. Zij is niet mijn eigen DA, maar vervanger tijdens vakantie van mijn eigen DA.

Groeten, Mara
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Abces weghalen?

Bericht door pearlsofpassion »

Een DA die je zomaar AB meegeeft zonder de kat te zien, zou ik ook niet vertrouwen.

Ik snap wel dat het moeilijk is met je werk, maar ik zou gewoon morgenvroeg bellen en vragen of je mag gaan wanneer het jou zou passen. Hier kan ik vaak onmiddelijk afkomen tenzij ik vlak voor het spreekuur bel...
Als hij er al een paar dagen mee zit maken die extra paar uurtjes ook niet uit he. Ik zou wel morgen proberen gaan, maar of dat dan 's morgens of 's avonds is... Beter onmiddelijk de kat laten zien ipv op eigen houtje conclusies trekken. Wij kunnen de kat ook niet zien, we gaan maar uit van het meest logische...
Is je eigen DA dan al terug morgen?
Anders zou ik nog steeds bij een andere gaan. De DA die je aan de telefoon gehoord hebt, zou ik nooit met mijn kat vertrouwen!!
Dan kan je beter bij een andere gaan waar je niet weet of hij goed is dan ergens te gaan waar je zeker bent dat het niet goed is...
Dat is wat ik zou doen he. Je moet daarom niet bij de andere blijven gaan eens je normale DA terug is, maar nu hij nog op vakantie is zou ik niet bij deze vervanger gaan.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie