Poes met bruin vocht uit en rondom anus. Wat kan dit zijn?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Xena
Kitten

Poes met bruin vocht uit en rondom anus. Wat kan dit zijn?

Bericht door Xena »

Vorige week naar de dierenarts geweest omdat onze Misty ( 8jr ) met haar kontje over de grond en tapijt bleef schuren. Ze ging ook 6x binnen een kwartier naar de kattenbak. Dus naar de dierenarts. Die dacht een blaasontsteking of misschien lintworm.

Ze heeft wat spuitjes gehad incl vitamines omdat haar vacht er ook niet goed uit zag
volgens de DA. Het ging puur om het feit dat de haren wat recht op bleven staan. verder ziet haar vacht er goed uit. Glanst niet overdreven maar dat heeft ze altijd alleen in de zomer.
Met goede temperaturen is ze buiten als wij thuis zijn. In de winter laten we ze binnen.

Nu komen we er achter dat ondanks de spuitjes van de DA dat er allemaal bruin vocht rond de anus zit, en ook in de vacht rondom de anus en geslachtsorgaan. Ik wil dinsdag naar het spreekuur gaan omdat we het niet vertrouwen.

Is er iemand die dit herkend, of iets wat er van in de buurt komt, graag hoor ik jullie ervaringen of advies. De katten Misty ( 8jr ) en Diesel ( 10jr ) zitten op lam/rijst voer.
Admin
Administrator
Administrator
Contacteer:

Re: Poes met bruin vocht uit en rondom anus. Wat kan dit zij

Bericht door Admin »

"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Zoals ik in je andere topic al zei, paar dagen met de pot meeëten en haar maag en darmen overstuur. Ik zou overgaan op Sinsebility voer of hoe je dat maar schrijft.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Xena
Kitten

Bericht door Xena »

Ik heb het ook zeker opgeschreven maar ik besefte dat het onderwerp niet meer over de voeding ging dus heb hier ook een post geplaats misschien dat er meerdere zijn die hier een advies over hebben. Ik ga je advies zeker opvolgen.
Plaats reactie