Aziraphale schreef:We hebben twee mooie knuffelkatjes, het kostte wat tijd en aandacht maar je krijgt er zoveel voor terug!
k word altijd heel blij en krijg het warm bij het lezen van dit soort berichtjes! joepie, het kan dus ook goed gaan! en iedereen is dan zoveel gelukkiger, zowel de beide katzels als de blije tevreden personeeltjes...
en vwb de titelvraag: ik denk dat de meest intense hechting is met degene, die ze vanaf zeer zeer jong voedt en in handen heeft en vaak is dat dus degene, waar bij ze zijn geboren! je hebt proefjes met ganzen die uit het ei kwamen en niet hun moeder maar een man voorgeschoteld kregen en vervolgens die man als hun moeder gingen zien en hem overal volgden!
daarom zullen in het wild geboren katten zich nog nauwelijks aan mensen hechten.
maar ja, wat is dat, hechten? de relaties die ik met mijn individuele katten heb, verschillen hemelsbreed.
Mo is dominant en duldde niks verder in de buurt en schermde af.
Enzo zou me opvreten maar is te bangig en gestresst maar op de tuin in zijn eentje gaat-ie helemaal los, die is erg aan mij gehecht maar om een hoekje.
Bolle is het minste gehecht aan mensen, maar heeft Enzo uitgekozen en omdat Maks dan toch wel geisoleerd raakt, heb ik hem geleerd zelf naar mij toe te komen als-ie zich alleen voelt. en dat werkt vrij goed maar hij moet onder een fleece of dekbed als Mo in de buurt is.
en ik heb zowel Cari, Stella als Dinie heel vaak precies hetzelfde verhaal zien schrijven, ze hebben inhoudelijk allemaal een andere band met je...