Speedy weer ziek

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Speedy weer ziek

Bericht door Ilone »

Even een kleine updat:

Ben nu sinds 2 dagen gestopt met de Tolfedine, om te zien hoe Speedy zijn gedrag wordt zónder constante pijnstilling.
Daarnaast geeft ik de Laxatract nu om de dag. Het is de bedoeling dat het hem wat helpt, niet dat hij buikloop krijgt ;)

Maar, is het normaal dat hij na de laxatract gaat hoesten??
De laatste 3 keer heb ik ik het alleen gezien bij hem. En ik gaf Muka vandaag ook 1 ml (Muka is ook een slechte poeperd..) en die moest ook een beetje hoesten...
Blijkbaar vinden ze het niet bepaald lekker...maar ze raden aan het 's morgens te geven, en ze krijgen 's avonds blikvoer...dus krijgen ze het in het bekkie gespoten.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Speedy weer ziek

Bericht door MarjanR »

Ah, ik was al benieuwd hoe het met Speedy z'n poepgedrag ging.
Dat hoesten weet ik echt niet????
En zou het een idee zijn om ze 'smorgens 50% natvoer te geven, en 'savonds ook?
Of uiteindelijk alleen 'smorgens natvoer?

Maar hoe gaat het zo zonder pijnstilling?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Speedy weer ziek

Bericht door loek »

Als ze alleen maar vlak na et toedienen hoesten dan zal het wel wat 'scherp' of zoet ofzo zijn? Tenminste daar ga je als mens ook van hoesten. Of het feit dat je een vloeistof in je mond ingespoten krijgt...zou je als mens ook even van kunnen hoesten. Als het iets is wat later (ook) gebeurd na het toedienen dan zou ik het ven navragen voor de zekerheid bij de dierenarts.

Is laxapast een idee, ik weet niet of dat dezelfde werking heeft? Zou je misschien ook kunnen navragen. Ik heb ze dat hier weleens gegeven bij vermoeden van haarballen...had niet het idee dat het laxerend werkte trouwens dus misschien is dat dus niet het juiste spul om te geven (?)
Maar iniedergeval die laxapast die likken ze hier gewoon van mijn vinger af alsof het iets heel lekkers is (het is dus een pasta) (wel moet ik toegeven dat mijn katten sowieso een beetje raar zijn wat dat betreft want ook een ontwormingspil eten ze zo op alsof het een snoepje is...zonder het dus in iets lekkers te hoeven doen)

Ben ook benieuwd hoe het nu gaat zonder pijnstilling.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Speedy weer ziek

Bericht door Ilone »

Bedankt voor jullie reacties.
Voorlopig merk ik nog niet veel verschil eigenlijk, zo zonder pijnstilling.
Hij doet nog steeds zijn ding; af en toe de gekke 5 minuten, mauwen voor slaapkamerdeuren die dicht zitten, en geregeld zijn zusjes jennen. Dus ik hoop dat dat zo goed blijft gaan! Wel ligt/zit hij wel eens in een houding dat ik denk, zou hij pijn hebben? Dus dat moet ik even in de gaten houden. Binnenkort moet ik ook weer even een plasje van 'm wegbrengen, kijken hoe het zit met zijn blaasgruis.

De Laxatract zal wel zoet zijn. Het is in ieder geval erg plakkerig, is lactulose voor dieren.

Ik hou in ieder geval zijn gedrag/houding en de kattenbak goed in de gaten! En de Laxatract blijf ik even om de dag geven.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Speedy weer ziek

Bericht door Ilone »

Laxatract wordt tegenwoordig geserveerd bij het avondeten ;) Gaat veel beter zo...geen gehoest.

Speedy is alleen sinds gisteren denk ik weer met regelmaat z'n plassertje aan het wassen...
Morgen moet ik toch naar de DA (laxatract is op, even kijken of ik er mee moet doorgaan, of iets anders proberen..) dan neem ik meteen maar weer zo'n urine-opvang-kit mee.
Want ik heb zo het vermoeden......



EDIT....

Hij kwam net vloerschuivend voorbij...gaat regelmatig naar de kattenbak...
Even gekeken, hij heeft een beetje opgezet anusje.
Nou, dat wordt morgen weer belluh...

Zit toevallig nog te denken vandaag, toen ik er langs reed, van "goh, lang niet meer geweest daar!".....
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Speedy weer ziek

Bericht door castratenkoor »

Ach wat jammer, hopenlijk valt het mee.

Sjaak doet dat ook veel, sleetje rijden als hij op de bak geweest is, maar die poept wel gewoon elke dag.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Speedy weer ziek

Bericht door MarjanR »

Nee, he. Balen!!!
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Speedy weer ziek

Bericht door Ilone »

Het was niet leuk gisteren avond.
Hij kon écht niet poepen.
De bak op....persen als een bezetene....geen resultaat....er maar weer af.....even vloerschuiven.....steeds aan zijn achterste likken.....maar weer op de bak....eraf.....erop......eraf.....erop.... :???:
Heb een bak op mijn kamer weer gezet, en een bakje brokken en water...en Speedy uiteraard ;) en de deur dicht.
Weer zelfde ritueel....erop - eraf - erop - eraf.....
Uiteindelijk 1 drolletje!
Ik ben op den duur in slaap gevallen, maar hij heeft vannacht dus in totaal re-de-lijk gepoept. Niet super.

Nou vraag ik me af, zou dat komen omdat ik vanaf het weekend de laxatract om de dag ben gaan geven? Het is bijna op, en wilde vandaag overleggen of ik ermee door moest gaan. En om niet zonder te komen zitten was ik om de dag gaan geven.

Net even overlegd met de DA. Toch weer dagelijks de laxatract geven. Ze (de ass.) denkt dat het toch komt doordat het nu ineens om de dag gegeven werd.
Gevraagd of hetniet kwaad kon als hij zo lang laxatract kreeg, maar dat zou niet het geval zijn.
Dus dalijk een nieuwe fles halen.
Gevraagd voor Muka (die heeft kleine, dunne droge drolletjes), haar moet ik ook dagelijks laxatract geven om te kijken of dat werkt. Alleen.., dat deed ik al :evil: :eshifty:
Nou goed, nog even aankijken dan maar...

Wie weet een goede anti haarbal pasta??
Er zijn er genoeg,...maar welke is goed?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
swiffer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 sep 2010 13:38

Re: Speedy weer ziek

Bericht door swiffer »

een super haarbalpasta : kela haarbalpasta, en ze vinden het nog lekker ook!
veel succes: swiffer
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Speedy weer ziek

Bericht door Ilone »

Kela?
Ik ken dat merk niet. Waar kan je dat krijgen?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Speedy weer ziek

Bericht door Adriana »

even voor je gezocht maar KELA als anti haarbal is onbekend, dus t woord is niet goed gespeld.
beaphar is een goed merk en het gaat erom dat de haren eruit glibberen, dus moeten er hoog gehalte goeie vetten in zitten. met gimpet hebben we hier ook wel succes. beide bij zpls. vrees dat het een kwestie van proberen is..
kunnen ze gras bij jou eten? t gaat dan niet om het gekots maar om de mins/vits/enzymen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Speedy weer ziek

Bericht door Ilone »

Ah oké.
Heb hiernu de kattenmout van Trixie.
Valt absoluut in de smaak haha maar of het werkt dat weet ik nog niet...
Van gimpet heb ik wel multi vitamine staan, krijgen ze ook een paar keer per week.
Gras eten heb ik geprobeerd, maar met name Speedy eet in 1 dag het plantje kaal....
Da's ook weer niet de bedoeling lijkt me :-P
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Speedy weer ziek

Bericht door Adriana »

nou, dat is de bedoeling wèl want daarmee geeft ie aan dat ie een gierend gebrek ergens aan heeft, anders zou hij niet zo grazen.
hups naar de eko-winkel, hele tarwekorrels kopen en tarwegras zaaien!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Speedy weer ziek

Bericht door Ilone »

Joh?! :shock:
Oh... :eshifty: ...dat wordt even shoppen dan :lol:
Maar krijgt hij dat dan niet binnen met die multi vitamines? Of missen daar weer wat onderdeeltjes in?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Speedy weer ziek

Bericht door Adriana »

je kunt de meeste vitamines/mineralen niet namaken want daar komen in de natuur allerlei hulpstofjes bij om het herkennen en opnemen te vergemakkelijken. dat is bij alle levende wezens, dus ook bij katten zo. en verder hebben alle levende wezens enzymen nodig en die krijgen ze alleen binnen met voedsel dat onder 30 graden is gebleven, dus niet is verhit.
dus al dat doodgekookte spul met toegevoegde vitamines is voor heel veel katten niet voldoende en vaak zie je dat ze van wat gras (versnipperd over natvoer) enorm kunnen opknappen, praat maar eens met Guus van jojo..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie