Ik zal me even voorstellen, ik ben Kimmik, het bazinnetje van Willem, een rode kater van nu 7 weken. Ik heb Willem van mijn vriend voor mijn verjaardag gekregen als verrassing.
Vriend wist niet dat het nogal vroeg was om hem al mee te nemen van huis.
Ondanks alles doet Willem het heel goed, ik geef hem veel extra aandacht omdat hij nog zo klein is.
Omdat ik niets afweet van kittens en het een verassing was dat ik hem kreeg heb ik wat vragen. Veel antwoorden heb ik al van dit forum gehaald maar had er nog een paar over

- Hoeveel hoort een kitten van 7 weken te eten? Op de verpakking van de brokjes staat 1 zakje vlees en 35 gram brokjes per dag. Maar dat is gebaseerd op 0 tm 6 mnd. Is nogal breed vind ik. Hij eet denk ik in totaal (nat en droogvoer) iets van 30 gram per dag. Wel krijgt hij savonds en sochtends wat kittenmelk.
- Hoe gaat het meestal met slapen bij kittens? De eerste 2 nachten heeft hij in de deuropening van onze slaapkamer geslapen, daarna op de gang. Ik zorg dat er voldoende eten en drinken staat, dat hij op zijn bak kan, hij een holletje kan maken in zijn mandje en hij veel heeft gespeeld voor het slapen gaan. Nog gaat hij om de 3 uur mauwen. Ik kan daar niet zo goed tegen en vind het zielig voor hem. Ga dan even bij hem zitten om te spelen en daarna weer proberen te slapen. Is dit de juiste manier?
- Als ik echt "opsta" in de ochtend is hij ongeloooofelijk blij. Hij mauwt en rent overal heen. Als ik op de bank ga zitten klimt hij op mijn schouders en heel mijn hoofd af snuffelen en trappelen, daarbij spint hij als een brommer. Wat maakt hem zo blij dan?
- Soms als hij wil spelen kwispelt hij met zijn staart, mijn vriend denkt dat hij geirriteerd is maar hij komt dan alleen druk over. Is het normaal om te kwispelen en waarom doen ze dat?
- Ik probeer hem door de dag heen om de 2 a 3 uur eten te geven, hij kan heel de dag bij zijn brokjes en op verschillende plekken drinken maar merk dat hij alleen dan eet. Als ik hem dus kleine porties voorzet (liefst eet hij brokjes met een beetje warm water). Maar wat er over blijft (geef hem maar 10 gram per keer) laat hij altijd staan. Eet niets op wat er langer staat dan 1 uur geloof ik. Moet ik het dan maar gewoon weggooien? Ook zijn gewone brokjes eet hij alleen maar vers. Hoe komt dat?
Heel verhaal, sorry

Oh ja, als iemand nog een goede dierenarts weet (niet heeeel duur maar wel goed) rondom Breda/tilburg/roosendaal hoor ik het graag.
Groetjes Kimmik en Willem