Ik heb mij bij jullie gevoegd omdat ik bang ben dat ik een foutieve beslissing genomen heb.
Ik heb nu een 2 zomers geleden een kitten gekocht dat via de papfles grootgebracht is. Moederpoes is overreden toen de kittens 4 weken waren - 4 van de 7 kittens hebben het grootbrengen overleefd waaronder mijnen 'Nanou'.
Nanou heeft dus nooit een rolmodel/moeder/broer of vader gehad die haar alle knepen van het 'katzijn' bijgebracht heeft met alle gevolgen vandien. Nu is het aan het beteren, ze is al liever en aanhankelijker geworden, ze is kort geleden gesterelliseerd.
Nu dacht ik, aangezien ik ook een werkende alleenstaande ben, haar een vriendje te geven.(met 2is het toch leuker, niet?)
Ik kocht dus nu zaterdag een gekastreerd katerke, een cornish rex, 1j en Nanou is 1j6maanden. De kater is superlief, maar en nu komt het, mijn katje moet er niets van weten. De eerste 2 dagen gaf Nanou aan dat ze hem niet moest hebben, signalen waren gewoon blazen+grommen, hij blies de aftocht en ging een gevecht uit de weg. Draaide zelfs zijn kopke dat hij niet bleef kijken nr haar.
Nu sinds gisteren daagt hij haar uit(hij wil natuurlijk spelen), gaat er achteraan en haalt uit naar haar. Flokjes vacht van haar vliegen in het rond

Ik weet niet wat ik moet doen want ik wil voorkomen dat mijn 1e kat zo gestresseerd geraakt dat ze zal blijven wegkruipen.
Wie kan mij helpen en raad geven. Ik geef het misschien nog een week en anders moet ik hem jammergenoeg doorverkopen. Spijtig want hij is superlief maar mijn 1e katje gaat voor.
Momenteel slaapt Nanou boven(overdag ook) bij mij in de slaapkamer met een kattebak voor haar, water en korrels. Zij komt dan tot rust en is dan terug de oude. Als ik thuis ben laat ik de deur terug openstaan naar boven, maar eenmaal als de kater naar boven is om haar op te zoeken dan is het paniek.
Graag jullie raad aub
alvast bedankt
Bea