Kattenfluisteraar

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Forest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 okt 2010 11:13

Kattenfluisteraar

Bericht door Forest »

Hallo iedereen,

Ik heb me net geregistreerd en om maar meteen met de deur in huis te vallen...
Ik heb een kat met problemen.
De laatste aanwijzing van vandaag...het zou om een voedselallergie gaan.
Maar omdat ik van een collega van mij een verhaal heb gehoord over een soort kattenfluisteraar die zij had gevonden via een kattensite plaats ik dit bericht.
Of eigenlijk vond die kattenfluisteraar haar.
Het gaat om iemand die telefonisch een consult houdt, en dat kost dan 25 euro.
Weet iemand soms wie dat is?

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenfluisteraar

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum! wij zijn allen kattenfluisteraars hoor, soms praat ik zacht en soms hard..
er staan heel erg veel tips en erg veel informatie over voeding en voedingsallergie op het Forum, even bij voeding zoeken en je bent al een stuk verder.
de stofwisseling van iedere kat reageert verschillend en je zult zelf - met onze tips - even moeten zoeken wat het beste voer is..
en sorry voor het grapje....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kattenfluisteraar

Bericht door Admin »

Beste Forest,

Om maar even met de deur bij jou in huis te vallen ;-) : Waarom ga je niet gewoon naar de dierenarts of ben je daar al geweest? Als het om een voedselallergie gaat valt er uiteindelijk niet veel te fluisteren, maar moet er een speciaal dieet voor je kat komen nadat is bekeken waarvoor hij/zij allergisch is.

Hier vind je iemand die telefonisch consulten doet en werkt met voornamelijk Bachbloesemremedies. Of zij de kat daarmee van een voedselallergie af kan helpen durf ik niet te zeggen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kattenfluisteraar

Bericht door Kattenbella »

Is je collega benaderd door die kattenfluisteraar. Ik vind 25 euro een behoorlijk bedrag voor een telefonisch consult.
Heb je die aanwijzing van je dierenarts gekregen? Wat raadt deze dan nog meer aan?
Goede versvoeding kan bijvoorbeeld heel veel doen voor de huid en de vacht. Hier kan je veel topics over vinden.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Forest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 okt 2010 11:13

Re: Kattenfluisteraar

Bericht door Forest »

Hallo allemaal,

Ja bij de dierenarts ben ik al geweest, al meerdere keren, en na prednison, antibiotica en een speciale shampoo denken ze dus nu aan een voedselallergie.
Ik heb nu Hills Diet voor haar gekregen maar ben zelf even op internet gaan snuffelen voor een hypoallergeen voer, wat een beetje betaalbaar is.
Dit omdat ik 4 katten heb en het wel een hele dure bezigheid gaat worden om ze dat voer allemaal te laten eten.
Apart zetten vind ik ook niet alles.
En maaltijden voeren dat gaat er bij de andere katten niet in die zijn zo gewend om altijd brokjes tot hun beschikking te hebben.
Ik heb al wat rondgesnuffeld op de site, maar krijg zoveel informatie van alle kanten.
Ik heb vandaag ook het asiel nog eens gebeld ( Senna woont hier pas sinds mei ), en daar wisten ze ook niet veel meer, alleen dat zij het ook raar vonden dat een kat van 10 jaar ineens voedselallergie zou hebben, uiteraard kan het wel, maar schijnt vaker eerder te gebeuren.
Maar ook daar kreeg ik de tip over Bachbloesem.
Inderdaad is mijn collega zelf benaderd door iemand die haar verhaal op een kattensite had gelezen, haar kat was erg ziek in het dierenziekenhuis wisten ze er ook geen raad meer mee.
Uiteindelijk kreeg ze via die "kattenfluisteraar" te horen dat het ging om de nieuwe kat des huizes.
Dat ze die flink toe moest spreken en de oude kat meer aandacht geven, daarbij wist ze te vertellen dat de oude kat boos was omdat de nieuwe kat niet in een bench hoefde en hij dat vroeger wel moest.
En dat had ze nooit kunnen weten....
Vandaar eigenlijk mijn vraag omdat ik hoop dat diezelfde vrouw misschien ook op dit forum is.

Maar in ieder geval alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kattenfluisteraar

Bericht door pearlsofpassion »

Zo'n tips als je hierboven beschrijft, kan je hier ook vinden, zonder dat het je een cent kost.

Ik wil absoluut niet alle dierenfluisteraars over dezelfde kam scheren, maar er zijn er vele die enkel op geld uit zijn. Het zijn kwakzalvers. Soms stellen ze zelfs behandelingen die ronduit dierenmishandeling zijn en dus ook niets helpen!
Als je echt denkt aan een gedragsstoornis, kan je beter contact opnemen met iemand die verbonden is met een universiteit en dus wetenschappelijk ondersteund advies geeft. Als het gewoon gaat over gedrag dat redelijk gemakkelijk te behandelen gaat kan je beter eerst eens hier je vraag posten.
Geef je iets meer info over wat nu juist haar symptomen zijn? Want als het voedselallergie is kan je echt niets anders doen dan anders voer geven. Daar kunnen honderden dure sessies van een fluisteraar niets aan veranderen. Als het iets anders is, kunnen we mss al iets helpen als we horen hoe je situatie thuis is. Dus mss kan je eens zoveel mogelijk vertellen? Hoe het zit bij jou thuis en wat er veranderd is, wanneer het begonnen is en wat er nu juist scheelt.

En over wat Adriana al lachend zegt: ik geloof echt dat je hier op het forum meer echte kattefluisteraars kunt vinden zonder dat ze zich zo uitgeven en geld voor vragen dan dat je er vind onder diegene die zich daar wel voor uitgeven. Er zitten ook echte dierenvrienden zoals hier bij, maar vele anderen maken (zichzelf en ) anderen wijs dat ze dierenvrienden zijn en katten begrijpen. Als je toch naar zo'n fluisteraar zou gaan, moet je echt heel erg zoeken, en je niet zo laten afzetten als geld geven voor een eerste telefoontje! Als ze nog niet eens kunnen komen kijken... dan ook geen geld he!
Dan kan je hier minstens zo waardevolle raad krijgen.

Laat je iets weten?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kattenfluisteraar

Bericht door Kattenbella »

Bachbloesem kan wel ok zijn zijn. Weet je welk voer je kat bij het asiel kreeg, krijgt Senna bij jou ander voer?
Ik denk dat je misschien met een gode voeding goedkoper uit bent dant met alle gedoe met fluisteraars en geneesmiddelen.
Hou je ons op de hoogte hoe het gaat, ik weet zeker dat je het beste met je kat voorhebt!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenfluisteraar

Bericht door Adriana »

Forest schreef: Maar ook daar kreeg ik de tip over Bachbloesem.
forest, zoek hier even naar de berichten over bachbloesem, in de meeste soorten zit (nogal wat) alcohol en zoals je missch weet is alcohol giftig voor katten! er zijn andere en betere middelen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Forest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 okt 2010 11:13

Re: Kattenfluisteraar

Bericht door Forest »

Ik zou eigenlijk ook niet een twee drie alles geloven wat mensen zeggen die dan met je kat kunnen communiceren, het is meer dat die collega dat ook niet geloofde, maar zoveel profijt heeft gehad door zeg maar de spirituele kant.
Al vrij vlug nadat ik Senna in huis heb gehaald kreeg ze rode oogjes, we zijn in de tweede week al naar de dierenarts gegaan.
En toen waren het alleen de oogjes, nu krabben tot bloedens toe.
Ik denk dat ze niet goed met mijn andere kat overweg kan, daar heeft ze steeds ruzie mee.
Niet echt vechten , maar wel blazen en wat meppen.
De dierenarts zei al dat ik misschien moet overwegen om haar dan maar terug te brengen naar het asiel.
Maar geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt...pas als alles geprobeerd is en blijkt dat ze hier niet gelukkig is dan zou ik overwegen haar weg te doen, maar dan zoek ik zelf wel een nieuw baasje voor haar.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kattenfluisteraar

Bericht door pearlsofpassion »

Hoelang heb je haar dan al?
En hoelang slepen deze klachten dan al aan?

Over die fluisteraar, ik denk dat je er echt wat meer van verwacht dan dat er is. Ik kan ook met mijn katten communiceren hoor, in die zin dat ik hun lichaamstaal tot op zekere hoogte kan lezen en hen iets duidelijk kan maken.
Een kat vertelt echter niet wat er scheelt, je kan zien dat ze stress heeft, maar niet waardoor... Daar heb je kennis van gedragsbiologie voor nodig en de situatie evalueren, en daarom zou ik enkel een wetenschappelijke therapie nemen. De goede fluisteraars weten wel veel van katten door leren door interesse (zelf al hebben ze er geen diploma in) en door ervaring. Maar zo zijn ze niet allemaal!
En zoals met alle alternatieve geneeswijzen kunnen bachbloesems (op voorwaarde goed toegepast, doe je kat aub geen slechte behandeling, daar ben ik bang voor) bij sommige zaken helpen en bij andere niet. En soms is het gewoon placebo-effect van signalen die jij uitzendt.

Veel succes nog ermee!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Valentino
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2010 14:28

Re: Kattenfluisteraar

Bericht door Valentino »

Je wilt alles uitproberen als het om een ziek dier gaat, ik weet het.
Ik ben ook al benaderd door mensen die hem willen readen of reiki willen toepassen. Ze zeggen tegen mij dat ik er een gift voor kan geven omdat ze geen geld mogen vragen voor hun talent..
Maar ik denk niet dat het hierdoor zomaar overgaat.

Als er alcohol inzit zou ik er al zeker niet mee beginnen vooral niet bij darmklachten, een reiki behandeling daarintegen kan weinig kwaad. Het is maar hoezeer je erin gelooft.

Wat voor Hills voer je?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenfluisteraar

Bericht door Adriana »

Forest schreef: De dierenarts zei al dat ik misschien moet overwegen om haar dan maar terug te brengen naar het asiel.
Maar geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt...pas als alles geprobeerd is en blijkt dat ze hier niet gelukkig is dan zou ik overwegen haar weg te doen, maar dan zoek ik zelf wel een nieuw baasje voor haar.
kijk even bij de rubriek 'integratie etc' bij het forumoverzicht en als stress in het geding is, zoek dan even op telizen, destress, zylkene en/of valeriaandruppels hier op het forum voor ervaringen.
stress kan bij katten, die elkaar niet liggen, een verwoestende werking hebben!
indd krabben, wildplassen, allerlei vage kwalen tot en met diabetes toe..
dus tracht geen ijzer met handen te breken, als het elkaar absoluut niet verdraagt, dan moet je de situatie echt veranderen en herplaatsen. wij hadden hier ook een solo-diva, die geen andere kat in de buurt duldde en die woont nu bij mijn partner en is daar volstrekt gelukkig.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Forest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 okt 2010 11:13

Re: Kattenfluisteraar

Bericht door Forest »

Mmm, misschien dat ik dan toch die Feliway maar ga proberen, baat het niet dan schaadt het niet.
Overigens tonen de 2 ruziemakers soms wel interesse in elkaar, maar de ene keer blaast de een en de andere keer de ander.
Ze hebben nu Hills low allergen, maar ik heb Burns besteld, dat is wat betaalbaarder.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenfluisteraar

Bericht door Adriana »

en je zou als natvoer één kuipje per 2 dagen yarrah kunnen voeren, dat is biologisch, niet eens zo veel duurder en kan erg goed helpen bij bepaalde soorten van allergie..
de kip-variant bevalt hier heel goed.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Forest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 okt 2010 11:13

Re: Kattenfluisteraar

Bericht door Forest »

Op dit moment krijgt ze Burns kattenbrokjes en Kattovit natvoer.
Het gaat gelukkig al een stuk beter met haar, ik zie geen nieuwe wondjes en de oude wondjes beginnen te genezen.
En de rest van de katten eet gezellig mee.
Ook heb ik gezien dat ze zich wat vrijer voelt in huis...dus ik hoop dat we er op den duur wel komen.
Plaats reactie