Nieuwe kitten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Nieuwe kitten

Bericht door Rowena »

Beste mensen!

Mijn vriend en ik hebben een 4 maanden oude kitten (kater) genaamd Yoshi (<== zie mijn avatar :grin: ) Hij is echt super lief, en ondeugend. Omdat we het zo zielig vinden dat hij helemaal alleen is hebben we sinds gister een kitten van 10 weken erbij genomen, genaamd Luna. Echt een schatje!! Ze is helemaal niet bang, maar juist heel nieuwsgierig. Toen we gister thuiskwamen, hebben we haar eerst in een hele grote bench gezet (van mijn schoonouders, normaal bedoeld voor hun grote Duitse herder). In de bench haar kattenbak, drinken&etensbakje, krabpaaltje, en een mandje neergezet zodat ze in ieder geval een plekje heeft om zich terug te trekken. We hebben haar allereerst in de kattenbak gezet, en daarna even de boel laten verkennen. Een half uurtje later hebben we Yoshi met haar kennis laten maken. In het begin leek dat heel soepel te verlopen, maar na een kwartier gingen ze toch wel naar elkaar blazen. Uiteindelijk vrij snel besloten Luna uit de Bench te halen, zodat ze de kans kregen om aan elkaar te snuffelen etc. Yoshi vertoonde erg dominant gedrag, en liet echt merken dat dit zijn huis is. Vannacht toch maar uit elkaar gehouden, we durfde ze toch niet heel de nacht alleen te laten. Uiteraard geen oog dicht gedaan. Luna heeft heel de nacht lopen miauwen, en wilde echt niet alleen zijn. Paar keer gaan kijken, maar uiteindelijk toch geprobeerd haar zo veel mogelijk te negeren. (erg moeilijk). Vanochtend extra vroeg er uit gegaan, om ze weer samen in een ruimte te laten. Het verliep al iets soepeler. Baasje maakt zich drukker dan de kleintjes. Ben als de dood dat ze elkaar pijn doen! Ik merkte wel dat het steeds beter ging. Luna mocht zelfs uit het etensbakje van Yoshi eten! Mijn vraag is eigenlijk of jullie nog tips hebben om het zo soepel mogelijk te laten verlopen, dingen waar ik op kan letten bijvoorbeeld? En als het vandaag goed verloopt, zouden we ze dan vannacht als samen kunnen laten?

Pf, wat een verhaal zeg! Al een hele klus om het te lezen, dus alvast bedankt daarvoor haha :eshifty:
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Nieuwe kitten!

Bericht door achtpuntzes »

hoi,

viel wel mee hoor, je verhaal te lezen.

zo te lezen gaat het best goed hoor.
je kat moet gewoon even wennen zn territorium te delen met een andere kat.
de nieuwe kat moet wennen aan nieuwe omgeving met alles erbij (andere dieren/ mensen)

ben ervan overtuigd dat dit wel gaat lukken.

ik lees het wel.

hou je ons op de hoogte?

:)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten!

Bericht door Nyncke »

Zulke jonge katten, dat is een kwestie van maximaal een paar dagen, dan is het aan elkaar gewend.

Omdat de jongste nog wat kleiner is, kun je voor haar wat plekjes maken waar ze kan schuilen.
Een doos waar alleen zij door het gaatje past.
Onze Doortje kon onder de verwarming onder zo'n hangding zitten waar Binkie niet bijpaste.
En aan het einde bij de verwarming iets neerzetten dat alleen zij daar past.

Verder, veel plezier met je kittenbende!
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Nieuwe kitten!

Bericht door Rowena »

Hartstikke bedankt! Ik hou jullie zeker op de hoogte. Ik denk inderdaad dat ze snel aan elkaar gewend zullen zijn. Ben erg benieuwd!
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Nieuwe kitten!

Bericht door Cari »

Wat leuk :grin: ! Voor je 't weet, dollen ze samen door het huis en slapen in elkaars pootjes :pdthug: .
Je hebt de eerste kennismaking trouwens ook goed aangepakt :eclap: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Rowena »

Hier nog wat fotos :grin: !

Luna
Afbeelding

Afbeelding
Yoshi
Afbeelding

Afbeelding


Yoshi loopt nog steeds tegen Luna te grommen en blazen, maar al wel een stuk minder. Ze rennen elkaar steeds achterna, en ik weet niet echt of ze nou aan het spelen zijn of aan het 'vechten'. Ik hoop dat ze straks gwn vriendjes kunnen zijn, maar daar heb ik wel vertrouwen in!!
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Josje81
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2010 15:37

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Josje81 »

Beste mensen,

Ook wij hebben een 4 maanden oud katertje en willen er een kitten bij. We gaan er zaterdag voor 1 kijken en deze zal dan 6 weken jonger zijn dan ons katertje.

Ik vraag me af hoe ik de introductie moet aanpakken en of ik ook voor de nieuwe kat een aparte kattenbak en etensbakje e.d. moet kopen. Ik heb wel een kamertje waar het nieuwe katje kan wennen, alleen dit is dezelfde kamer als die van ons katje. Toch maar een andere ruimte kiezen?

Ik ben heel benieuwd hoe het nu met Yoshi en Luna gaat! Zijn het nu goede vriendjes?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Adriana »

dag Josje en welkom ;-) op het Forum,
kijk in het Forumoverzicht even bij 'gedrag en opvoeding' en dan bij acceptatie tussen katten en daar zul je veel tips en trucs en goede raad vinden.

en anders is er rechtsboven een zoekfunctie waarmee je snel veel info te voorschijn kunt toveren want vrijwel alles is al een keertje gepasseerd..
en als je er helemaal niet uitkomt.. dan vragen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie