Geen poepdrang

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
jojo
Poema
Poema

Re: Geen poepdrang

Bericht door jojo »

Jullie maken me allebei aan het glimlachen, jullie hebben ook gelijk want het is een superkat die ouwe bes :-) En inderdaad erg goed dat ze zo goed door de apk heen is gekomen.
Vanmiddag nog stond ze een kermis te maken vanaf de vensterbank omdat (lat)vriendlief weer binnen stapte, dan moet en zal ze meteen haar aandacht krijgen. Hij verwent haar altijd gruwelijk en gek genoeg weet ze dat dus haarfijn te onthouden :lol: En dat zijn de dingen die haar dag maken maar ook mijn dag.
Ik ga de knuffels met alle soorten van genoegen doorgeven Adriana, dank je wel!
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

Bericht door Dafpoetser »

Sophie gruwelijk verwennen? Ik mag die LAT van jou wel ;-)
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
jojo
Poema
Poema

Bericht door jojo »

Ja dát ga ik hem niet vertellen natuurlijk, meer medestanders in het verwenkamp daar krijg ik een nog eigenwijzere ouwe bes van :lol:
jojo
Poema
Poema

Bericht door jojo »

Er kan zo maar heel snel veel veranderen. Sophie is zaterdag in de loop van de dag begonnen met snotteren en hield aan het eind van de dag maar overal mee op. Ze snottert nog wat nu, ze drinkt nog wel en als ik erg lief doe wil ze nog wel wat rauwe vis en/of kip. Gisteren zat ik door de foto's te bladeren en toen viel me op dat ze toch wel steeds knokiger begint te worden. Het oudje gaat er oud uitzien.
Nee ik ben er nog niet gerust op, maar nu kan ik het gesnotter de schuld geven.
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

Bericht door Dafpoetser »

Och arme lieve Sophie....een griepje...hebben er wel meer last van...

Komop meid! Vreet je er lekker doorheen (en blijven verwennen) Lat?

Beterschap!!!!!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
jojo
Poema
Poema

Bericht door jojo »

Sophie heeft geen last meer van het virus maar knapt niet echt op, het lijkt wel of de snotterdagen haar een slag hebben gegeven richting achteruitgang en ze is ook meer in de war dan normaal. Ze is nog wel heel blij met schootplakken en aandacht krijgen, eten is matig, de kattenbakgang gaat gelukkig ook nog gewoon door.
Ik ga het per dag en per moment bekijken om haar wel haar ruimte te gunnen om te herstellen. Voorlopig heeft ze een prinsessenplek op de vensterbank, lekker op een fleecedeken boven de verwarming en daar heeft ze het naar haar zin.
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Verwen haar leker! Meer kan je nu niet doen denk ik.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Catfish
Tijger
Tijger

Bericht door Catfish »

Ik lees het net allemaal.......
Geniet lekker van mooie, lieve Sophietje!
Ze heeft gewelidg personeel aan jou, beter kan ze niet wensen!
En ze heeft er een fan bij. ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
jojo
Poema
Poema

Bericht door jojo »

Dank je wel allebei. Ze vindt het heerlijk om verwend te worden dus dat lukt heel prima. Ach en als ik dat spinnende hoopje met tevreden snoet op mijn schoot zie liggen dan weet ik dat het wat haar betreft nog wel even goed zit.
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Oh oh die Sophie.....
Inderdaad, lekker verwennen, wat je al doet ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Aciren
Lynx
Lynx

Bericht door Aciren »

Hi JoJo en Sophie

Ik moet zeggen je verhaal hoe je haar ontmoet hebt deed me dikke tranen huilen, zo mooi.
En dat koppie is heerlijk schattig en zeker knuffelwaardig :D

Mag ik vragen hoe reageert Sophie op de klisma's? was ze gelijk opgelucht? Of ziek, loom, zielig?
Mijn kat .. nou ja kat .. Diva is het betere woord, heeft er vandaag voor het eerst 2 gehad.
Ze was erg verstopt en ze had gewoon effe hulp nodig.
Daarbij begon ze ook overtegeven omdat ze niks meer bij kon hebben.
Jip slaapt diep op dit moment maar als ze wakker word is het met een lange lage miauw. kan dat een reactie fyziek of mentaal op de klisma zijn?

Groetjes Aciren met een zielige half kopje van Jip
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
jojo
Poema
Poema

Bericht door jojo »

@ Ilone, doe ik zeker, dank je wel :smile:

@ Aciren en Diva Jip
Dank je wel voor je lieve reactie op ons verhaal :-)

Klysma's op zich is een goed werkende methode om (te) lang vastzittende ontlasting eruit te krijgen. Sophie krijgt inmiddels geen klysma's meer omdat haar peristaltiek aan het afnemen is, dus zij is de laatste paar keer getoucheerd en daar reageert ze beter op in de zin dat ze geen krampen hoeft op te vangen die een klysma wel geeft. In de klysma-tijd was ze erg pieperig zolang de klysma nog werkte, daar was ze wel een dagje mee bezig om weer beter in haar velletje te komen. Ook de zin om te eten kwam meestal pas op het eind van de dag pas weer op gang. De volgende dag was ze meestal weer volledig in haar gewone doen, en zo niet dan was ze nog niet leeg genoeg en dan ging ik met haar terug naar de DA voor een 2de klysmabehandeling (opname van een halve dag waarin 2 klysma's werden gegeven met enkele uren ertussen).
Als ik je zo lees dan heeft Jip behoorlijk vol gezeten en dan voelt ze zich echt beroerd. Als Jip een gevoelige dame is dan kan de mauw ook een psychische reactie zijn ja, maar ik zou het fysieke aspect ook zeker in gedachten houden juist omdat verstopping je echt ziek laat voelen. Jij kent je kat het beste dus als ik jou was zou ik haar even blijven observeren en bij twijfel toch je DA nog eens raadplegen.
Heb je van je DA nog voedingsadviezen of andere adviezen gekregen voor de eerste dagen?
Aciren
Lynx
Lynx

Bericht door Aciren »

Ik had ook al gerageerd op de andere topic maar hoe je het beschijft is precies hoe ze doet nu.
Dank je het steld me toch geruster :D
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
Plaats reactie