Waarneer overstappen?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Spookysil
Poema
Poema

Waarneer overstappen?

Bericht door Spookysil »

Hallo Allemaal :cathappy:

Ik geef Charlie (4 maanden oud ondertussen) Franks pro Gold Kitten te eten. Hij vindt het heerlijk, dus dat is goed :D
Als hij volwassen is wil ik hem laten overstappen naar Franks pro Gold Indoor, omdat het een binnenkat is/gaat worden. Ik vroeg me alleen af waarneer ik hem kan laten overstappen, en hoe ik dat het beste kan doen, aangezien ik niet weet of het wijsheid is om van de ene op de andere dag van kittenvoer naar volwassenvoer te laten overstappen. Zo klinkt het niet in ieder geval, kan iemand me met deze vraagjes helpen?

Groetjes, Silvia :D
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Waarneer overstappen?

Bericht door pearlsofpassion »

Gewoon overstappen als hij een jaar oud is, tenzij anders op de verpakking weergegeven, maar ik heb altijd dit geweten.

Je zorgt gewoon dat je begint met overstappen als je nog voer voor minstens een week over hebt. En dan meng je steeds meer nieuw voer onder het oude voer, tot je volledig op het nieuwe voer overgestapt bent. ( je moet dus op een gegeven moment wel heel je pot leegmaken want anders blijft er tot in de eeuwigheid wat oud voer achter ;-)) Je kan daar het best minstens een week, beter twee weken tijd voor nemen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
JLC
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Re: Waarneer overstappen?

Bericht door JLC »

Ik ben op advies van de DA overgestapt op voer voor volwassen katten na de sterilisatie/ castratie. Dat was bij 6,7 maanden.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Plaats reactie