Mijn kat likt aan voorwerpen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Tibbe
Kitten

Mijn kat likt aan voorwerpen

Bericht door Tibbe »

Hallo!

Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Ik heb een poes genaamd Tibbe die aan allerlei soorten voorwerpen likt, zoals computer, raam, koelkast, krukje, grond, stoel enz. Er zit dan niets van eten aan de voorwerpen en zelf kan ik niet zien wat er zo lekker aan is. Ook eet ze stofjes, draadjes en cadeaulintjes op. Ze is nog nooit ergens ziek van geworden en ontlasting ziet er altijd hetzelfde uit.
Ze is nu 3 jaar en ik het haar sinds ze 8 weken is.
Ze zit (jammer genoeg) de hele dag binnen omdat ze niet naar buiten kan in het huis waar ik nu woon, maar ze is nog nooit buiten geweest, dus ze weet ook niet wat ze mist (denk ik)
Ik weet dat ze het niet uit eenzaamheid doet, want ze doet het ook als ik vakantie heb en al 2 weken thuis ben bijvoorbeeld.
Ze eet alleen brokjes, want natvoer wil ze niet (geloof me, ik heb alle soorten al geprobeerd) Af en toe geef ik haar gekookte koolvis, wat ze lekker vind mits ik het niet te vaak geef, want dan laat ze dat ook staan. Ze krijgt wel kattensnoepjes, die vindt ze erg lekker.
Ze speelt wel met al haar speeltjes als ze zin heeft, en elke avond heeft ze haar 'gekke halfuurtje' waarin ze rondrent, springt, jaagt en speelt. Maar ze wil nooit met ons spelen. Ze vind ze het heerlijk om te kroelen en elke avond ligt ze op mijn schoot te slapen.

Kan iemand me mijn bijzondere kat leren begrijpen? Het zou heel fijn zijn :smile:
Alvast bedankt!

Oh ja, misschien heeft iemand ook een tip aan hoe ik kan zorgen dat ze aan de kattenpaal krapt en niet aan het behang. Ik heb al van dat speciale kattengeurspul erop gesmeerd, maar werken doet het niet. Bedankt!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Mijn kat likt aan voorwerpen

Bericht door castratenkoor »

Welkom. Waarom een kat aan dingen likt weet ik ook niet. Ikzelf heb 8 katten en een 10 meter buitenren. Ik heb er ook eentje die aan van alles likt zoals wat jij omschrijft.
Zo zie je mijn Thijs leeft in extreem andere omstandigheden dan jouw Tibbe maar heeft wel dezelfde tic. Ik zie er geen kwaad in.
Je zou eventueel er een kitten bij kunnen nemen als je denkt dat ze eenzaam is.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Gewoon als ze ergens krabt waar het niet mag, op de krabpaal zetten. Steeds heel consequent en dan leren ze het snel.
Zorg dat er geen losse stukken aan het behang zijn, dat werkt te aantrekkelijk.

Lees eens wat rond in topics over opvoeding, spelen en een of meerdere katten...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
ariën
Kitten

Bericht door ariën »

mijn poes Minoes, verhuisde op 12-jarige leeftijd.
Na één jaar hebben we een terras aangelegd.
sindsdien likt ze op willekeurige plekken en momenten aan de tegels.
Bij ons vorige huis hadden we ook tegels in overvloed, maar er werd niet gelikt.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Zit misschien een apart geurtje aan die tegels?
Adriana

Bericht door Adriana »

geef haar eens een beetje rauw lamsvlees of een stukje zachtgekookte eidooier.
of neem een pol gras van buiten mee naar binnen en kijk wat ze doet.

ze mist duidelijk iets aan mineralen/vitamientjes/enzymen en met al dat doodgekookte brokjesvoer kan ik ongeveer wel invullen wat....
en als je het helemaal goed wilt doen: zaai een grote pot tarwegras en laat haar daar af en toe van eten... (hele tarwekorrels kopen bij de ekowinkel)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Lijkt me een prima advies.
De mijne knagen in de ren aan gras en onkruid.
Ik laat het welig tieren.
Plaats reactie