2 verschillende kittens mogen elkaar niet, wat nu?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: 2 verschillende kittens mogen elkaar niet, wat nu?

Bericht door pearlsofpassion »

Hey,
in mijn oren klinkt dat laatste (zonder blazen) fantastisch. Ze spelen gewoon. Het is juist zo leuk als ze lekker gek doen, en al zeker naar elkaar. Ze zijn wss door het dolle heen en erg gelukkig! Ik denk dat de oudst gewoon een beetje jaloers is dat hij jouw aandacht moet delen, maar dat dat alles is, dus laat hem gewoon merken dat hij niet op de 2e plaats komt en nog steeds jouw lieveling is. :-) Maar is komt zeker goed! Super!
Laat het gewoon doen, want volgens mij is alles wat je zou doen slechter dan dit. :-)

Veel plezier ermee!
Groetjes
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
cody
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jul 2010 14:34

Re: 2 verschillende kittens mogen elkaar niet, wat nu?

Bericht door cody »

Super bedankt voor al die reacties! Het gaat volgensmij ook beter, gisteren gewoon maar de deur uit gegaan om te sporten. En ze hebben beide geslapen op een stoel onder de eettafel. Ze zijn nu elkaar steeds aan het uitdagen en springen vanelkaar weg maar zoeken elkaar ook weer op voor een nieuw potje ravotten, heel grappig om te zien! Vanavond ga ik ook maar de deur uit (voetbal kijken) zodat ze ook een beetje wennen wanneer ik straks aan het werk ga.

Even veel aandacht geven is wel lastig aangezien de oudste wat schuwer is en heel af en toe een aai komt halen en bij het geringste geluid af weer weg is. Maar probeer wel veel met hem te spelen (hij is weg van hengels). Maar dan komt de kleine natuurlijk ook meedoen.

Nog een heel ander vraagje, aangezien ik geen deur heb in mijn slaapkamer gaan ze om 5 uur in de ochtend weer volop klieren en razen ze over mijn bed/hoofd heen. Wat kan ik hier aan doen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 2 verschillende kittens mogen elkaar niet, wat nu?

Bericht door castratenkoor »

Oei dat is een lastig oplosbare vraag, wordt moeilijk zonder deur - negeren is het enige wat ik kan adviseren. Eten geven zo laat mogelijk, misschioen afleiding via voedselverrijking (zo'n ding waar he brokjes in verstop. Allerlei bezigheidstherapie.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
cody
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jul 2010 14:34

Re: 2 verschillende kittens mogen elkaar niet, wat nu?

Bericht door cody »

Ik wou nog even melden (beetje heel laat...) maar het ging heel snel super tussen die twee! Ze kunnen niet meer zonder elkaar, ook erg grappig om te zien hoe ze stoeien, springen, rennen, vooral gek doen etc.. haha.. En wat zijn ze gegroeid!
Nogmaals bedankt voor al die reacties bij het begin, was behoorlijk in paniek toen! En dat was nergens voor nodig! haha

groetjes linda
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: 2 verschillende kittens mogen elkaar niet, wat nu?

Bericht door Ilone »

Eind goed, al goed :D
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: 2 verschillende kittens mogen elkaar niet, wat nu?

Bericht door Catfish »

Wat fijn dat je dat nog even laat weten!
Had niet andes verwacht. ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 2 verschillende kittens mogen elkaar niet, wat nu?

Bericht door castratenkoor »

Super dat het zo goed gaat!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie