Een hoopje vragen
Een hoopje vragen
Hallo allemaal,
Ik heb een tijdje geleden een kittengids gelezen, waarin stond dat als je op je kitten afloopt dat de opvoeding ervoor niet goed kan zijn uitgevoerd. Helaas rent Charlie weg voor iedereen, verder stond dat als je genoeg met hem speelt dat wel zou worden opgelsot, wat ik nu dus doe, maar ik vroeg me af welke spelletjes het beste werken, en hoe je een spelletje stopt, want abrubt stoppen kan worden gedacht dat hij iets verkeerds heb gedaan. Verder is het geen knuffelkat, het gaat ergens anders liggen om te slapen, niet bij je, maar dat gaat alleen op overdag in de woonkamer. s'avonds ligt hij bij mij aan het voeteneind, en kruipt telkens dichterbij heeft dat iets te betekenen? verder vroeg ik me af of het verstandig is hem vaak op te tillen door verschillende mensen, zodat hij niet schuw word, kan dat?
Groetjes, Silvia
Ik heb een tijdje geleden een kittengids gelezen, waarin stond dat als je op je kitten afloopt dat de opvoeding ervoor niet goed kan zijn uitgevoerd. Helaas rent Charlie weg voor iedereen, verder stond dat als je genoeg met hem speelt dat wel zou worden opgelsot, wat ik nu dus doe, maar ik vroeg me af welke spelletjes het beste werken, en hoe je een spelletje stopt, want abrubt stoppen kan worden gedacht dat hij iets verkeerds heb gedaan. Verder is het geen knuffelkat, het gaat ergens anders liggen om te slapen, niet bij je, maar dat gaat alleen op overdag in de woonkamer. s'avonds ligt hij bij mij aan het voeteneind, en kruipt telkens dichterbij heeft dat iets te betekenen? verder vroeg ik me af of het verstandig is hem vaak op te tillen door verschillende mensen, zodat hij niet schuw word, kan dat?
Groetjes, Silvia
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.
Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Een hoopje vragen
Je kunt het beste afgaan op de wensen van de kat denk ik. Iedere kat is anders en heeft andere behoeftes. Je kunt aanhankelijkheid niet afdwingen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Nee, dat besef ik wel, maar is er niets waarmee ik het een beetje kan verbeteren?
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.
Oh, dear.
Ik denk niet dat je de aard van je beestje kan veranderen.
Ik zou zoooooooooooo graag willen dat Teun bij me komt liggen.
Of bij me komt knuffen. Maar dat zit er gewoon niet in.
Terwijl m'n nieuwe dame het nu al binnen 24 uur doet.
Je kunt het verbeteren denk ik door op de grond te gaan zitten.
Een speeltje nemen, en zo gaan spelen.
Aanraken, en dan aaien, en dan neerleggen (met een beetje druk), met een borsteltje gaan werken, etc etc.
Hier gaan weeeeeeeeeeeeeeken overheen. Zoniet maanden.
Maar als het goed is gaat je poezeltje op een gegeven moment bij je liggen als je op de grond gaat zitten.
Niets overhaasten, gewoon rustig aan.
Hoeft niet elke dag, zolang Charlie maar begrijpt dat als jij op de grond gaat zitten dat hij extra aandacht krijgt.
Op een gegeven moment ga je op de bank zitten met de borstel (of het speeltje waar hij goed op reageert).
Maar, het bied geen garantie.
Als charlie het niet ziet zitten gebeurd het niet.
Sorry
Ik denk niet dat je de aard van je beestje kan veranderen.
Ik zou zoooooooooooo graag willen dat Teun bij me komt liggen.
Of bij me komt knuffen. Maar dat zit er gewoon niet in.
Terwijl m'n nieuwe dame het nu al binnen 24 uur doet.
Je kunt het verbeteren denk ik door op de grond te gaan zitten.
Een speeltje nemen, en zo gaan spelen.
Aanraken, en dan aaien, en dan neerleggen (met een beetje druk), met een borsteltje gaan werken, etc etc.
Hier gaan weeeeeeeeeeeeeeken overheen. Zoniet maanden.
Maar als het goed is gaat je poezeltje op een gegeven moment bij je liggen als je op de grond gaat zitten.
Niets overhaasten, gewoon rustig aan.
Hoeft niet elke dag, zolang Charlie maar begrijpt dat als jij op de grond gaat zitten dat hij extra aandacht krijgt.
Op een gegeven moment ga je op de bank zitten met de borstel (of het speeltje waar hij goed op reageert).
Maar, het bied geen garantie.
Als charlie het niet ziet zitten gebeurd het niet.
Sorry
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Oke, ik ga het proberen
tis gewoon omdat het mijn enige kat is, en ik zo dol op hem ben, dat ik hoop dat hij dat ook op mij is. Ik ga het proberen, thanks voor de tip.
P.s. Ik ga soms bij hem op de grond zitten en dan duw ik tegen een balletje, die duwt hij dan terug, is dit een begin?

P.s. Ik ga soms bij hem op de grond zitten en dan duw ik tegen een balletje, die duwt hij dan terug, is dit een begin?
Ja, dat is een begin.
Natuurlijk. Samen zijn, samen dingen doen.
Dat is mooi.
En mocht het zo blijven, is dat al geweldig.
Maar we willen meer, toch?
Als hij gek is op snoepjes, kun je dat hem ook aan bieden.
Eerst op de grond, iets verder van je af.
En dan steeds dichterbij.
Ik ben namelijk enorm gelukkig wanneer Teuntje een snoepje uit m'n vingers pakt.
Heeeeeel voorzichtig, met z'n lippen.
(en dat was eerst echt iets hard handiger)
Natuurlijk. Samen zijn, samen dingen doen.
Dat is mooi.
En mocht het zo blijven, is dat al geweldig.
Maar we willen meer, toch?
Als hij gek is op snoepjes, kun je dat hem ook aan bieden.
Eerst op de grond, iets verder van je af.
En dan steeds dichterbij.
Ik ben namelijk enorm gelukkig wanneer Teuntje een snoepje uit m'n vingers pakt.
Heeeeeel voorzichtig, met z'n lippen.
(en dat was eerst echt iets hard handiger)
Hij is inderdaad gek op snoepjes, ik krijg hem al zo ver om bij mij op schoot te komen zitten en het snoepje uit mijn handen te eten
hij likt dan ook mijn vingers erna. Ergens in de eerste dagen dat ik hem had likte hij mijn neus
dat kriebelde! maar dat was eenmalig, maar nu likt hij regelmating mijn vingers 

Nou daar heb je je begin.
Maar houdt in je hoofd dat het wellicht nooit een schoot kat zal worden.
Hij heeft je wel laten weten dat ie je dankbaar is dat je hem in huis hebt genomen.
Door het likje over je neus.
Dus jij zit al helemaal goed hoor, maak je daar geen zorgen over
Maar houdt in je hoofd dat het wellicht nooit een schoot kat zal worden.
Hij heeft je wel laten weten dat ie je dankbaar is dat je hem in huis hebt genomen.
Door het likje over je neus.
Dus jij zit al helemaal goed hoor, maak je daar geen zorgen over

Hehe thanks 

- pearlsofpassion
- Tijger
Geef het gewoon wat tijd. Als hij steeds dichter tegen je aan komt kruipen gaat het toch de goede richting uit?
Het kan ook zijn dat hij gewoon niet graag tegen je aan ligt om te slapen. Overdag is ook al heel wat.
Laat hem gewoon zelf kiezen, als ik het zo lees zijn er katten die veel minder aanhankelijk zijn dan jouw Charlie. Als hij bij je komt liggen, laat je hem gewoon zoveel mogelijk zelf kiezen dan gaat hij sneller veel komen dan als je hem probeert bij je te houden. Hij moet echt komen omdat hij het leuk vind, niet omdat jij het graag wil, want dat werkt niet. Hij voelt dat, en pas als je gaat stoppen met erover in te zitten en rustig zitten, zal hij op zijn gemak worden.
Als hij erg geniet van je aaien maar niet komt liggen moet je eens proberen van even te stoppen met aaien. Het kan goed zijn dat hij dan gaat liggen. Dan kan je weer verder aaien. Het kan ook zijn dat hij daar nog te jong voor is.
Verder kan je ook met je kin en neus over zijn kopje of nekje aaien, likken nadoen. Dat vinden ze vaak erg leuk. Ook neuze-neuze, heeel rustig en lief, is vaak leuk. Onder het kinnetje strelen... Je moet een beetje op een kattemanier proberen te communiceren.
Niet te veel zorgen maken! Je kan er uiteindelijk toch weinig aan veranderen. Als hij een knuffelkat is, wordt hij het ook wel uiteindelijk, zeker als je het niet te veel probeert!
Het kan ook zijn dat hij gewoon niet graag tegen je aan ligt om te slapen. Overdag is ook al heel wat.
Laat hem gewoon zelf kiezen, als ik het zo lees zijn er katten die veel minder aanhankelijk zijn dan jouw Charlie. Als hij bij je komt liggen, laat je hem gewoon zoveel mogelijk zelf kiezen dan gaat hij sneller veel komen dan als je hem probeert bij je te houden. Hij moet echt komen omdat hij het leuk vind, niet omdat jij het graag wil, want dat werkt niet. Hij voelt dat, en pas als je gaat stoppen met erover in te zitten en rustig zitten, zal hij op zijn gemak worden.
Als hij erg geniet van je aaien maar niet komt liggen moet je eens proberen van even te stoppen met aaien. Het kan goed zijn dat hij dan gaat liggen. Dan kan je weer verder aaien. Het kan ook zijn dat hij daar nog te jong voor is.
Verder kan je ook met je kin en neus over zijn kopje of nekje aaien, likken nadoen. Dat vinden ze vaak erg leuk. Ook neuze-neuze, heeel rustig en lief, is vaak leuk. Onder het kinnetje strelen... Je moet een beetje op een kattemanier proberen te communiceren.

Niet te veel zorgen maken! Je kan er uiteindelijk toch weinig aan veranderen. Als hij een knuffelkat is, wordt hij het ook wel uiteindelijk, zeker als je het niet te veel probeert!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
hey,
Een kat is een wezen met een eigen persoonlijkheid. Een hond kan je alles leren maar een kat doet wat hij graag doet.
Wij hebben ook een iets afstandelijkere poes, we laten haar gewoon met rust en elke avond komt ze zelf een knuffel vragen, het mag niet te lang duren, maar we zijn blij dat ze een teken van affectie toont. Het is ook een poes met een verleden van uithongering, mishandeling en opsluiting in een afvalcontainer, misschien heeft dat er ook iets mee te maken, ik weet het niet, ze kunnen het jammergenoeg niet verwoorden.
groetjes, swiffer
Een kat is een wezen met een eigen persoonlijkheid. Een hond kan je alles leren maar een kat doet wat hij graag doet.
Wij hebben ook een iets afstandelijkere poes, we laten haar gewoon met rust en elke avond komt ze zelf een knuffel vragen, het mag niet te lang duren, maar we zijn blij dat ze een teken van affectie toont. Het is ook een poes met een verleden van uithongering, mishandeling en opsluiting in een afvalcontainer, misschien heeft dat er ook iets mee te maken, ik weet het niet, ze kunnen het jammergenoeg niet verwoorden.
groetjes, swiffer