Geen poepdrang
Re: Geen poepdrang
Ja, zo is het echt, dat zeg je goed Rob. En ik bof echt met haar, lastige poepert of niet 

- Dafpoetser
- Jaguar
Koop anders van die cocktailprikkertjes met een hollands vlaggetje, zodra Sophie een drukje heeft gedaan.......1+1=2!
Heb je al eens geprobeerd om wat druppeltjes visolie door haar voer te mengen dat het even lekkerder "glijdt" allemaal?
Heb je al eens geprobeerd om wat druppeltjes visolie door haar voer te mengen dat het even lekkerder "glijdt" allemaal?
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Cocktailprikkers ... gewéldig idee
Visolie krijgt ze dagelijks achter haar eten aan, in totaal 2 volle theelepels over de dag heen. Ze vindt het vies dus ik spuit het in haar bekje. Gek eigenlijk want rauwe vis lust ze wel heel graag en daar ben ik nou juist minder fan van.

Visolie krijgt ze dagelijks achter haar eten aan, in totaal 2 volle theelepels over de dag heen. Ze vindt het vies dus ik spuit het in haar bekje. Gek eigenlijk want rauwe vis lust ze wel heel graag en daar ben ik nou juist minder fan van.
Wat een mooie berichten over je Sophie.Mijn Roos had ook de hele dag al niet gepoept.Nu hadden we gisteren een hond op visite en dar is ze erg bang van geweest. Ik denk dat het een beetje stress was.Maar een kwartier geleden, heeft ze weer wat gedeponeerd in haar bak. Ook ik stond te jubelen.
Geniet van je lieve Sophie,zo lang als het kan.Liefs,Anja
Geniet van je lieve Sophie,zo lang als het kan.Liefs,Anja
Ja fijn he
Goed te horen dat je Roosje ook weer weet hoe het moet! Ik snap je gejubel hoor, en ik jubel lekker mee 

-
- Lynx
Re: geen poepdrang
daantje schreef:Dementie.... Tja, wij hebben het met ons hondje gehad. Het lijkt zo simpel, maar zo is het niet. Ik weet niet of je kat en hond in dit geval met elkaar kunt vergelijken, maar het lijkt mij zomaar van wel
.
Onze Spooky deed haar plas dus ook gewoon steeds in huis, zelfs in haar mand... Voor ons geen probleem hoor, maar de blik in haar ogen, het 50x gaan zitten tijdens het uitlaten heeft ons de das omgedaan. Ze wist dat ze buiten moest, dat nog wel... Probeerde dit wanhopig, maar er kwam steeds niets. In huis liet ze de boel lopen en de blik in haar ogen vertelde ons dat ze wist dat er "iets" niet goed ging, maar ze wist zelf niet wat precies. Ze was echt ongelukkig. We hebben haar op alle fronten laten onderzoeken, er was lichamelijk niets met haar aan de hand.
De blik in haar ogen heeft ons verteld dat we haar niet ongelukkig mochten laten zijn.
Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe! Volg in elk de weg van je hart want jij kent je beessie het beste....
Een hele dikke knuffel van ons!
Dit herken ik heel erg, maar dan bij mijn vorige kat. Ik heb hem laten gaan, hij was steeds bezig met een lijf wat niet lekker zat en na veel dokteren (wat de topic-starter dus ook heeft gedaan) besloten om er een einde aan te maken. Verschrikkelijk natuurlijk, maar minder verschrikkelijk dan dat smoeltje wat op 'ik-doe-iets-verkeerd-maar-ik-weet-niet-wat' staat.
Sterkte!
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Even een kleine update. Sophie krijgt haar ontlasting er nog steeds uit, de ene dag wat makkelijker dan de andere maar ze krijgt het er op eigen kracht uit. Wat me is opgevallen is dat haar ontlasting de laatste tijd niet meer zo erg ingedroogd is, vind ik positief. Ze zit wel vrij lang in de poephouding en krabbelt door de hele bak heen van voor naar achter en weer terug. Ik heb toch steeds meer het vermoeden dat de peristaltiek niet meer je van het is.
We gaan dus gewoon door met alles, en dat is: 0.3ml Tractonorm, 0.3ml Novacam, halve tablet Cholodin, 3 á 4 x 0.6ml visolie en dat achter de droge brokjes aan, Benakor maar die's voor wat anders, half kuipje Sheba aangelengd en gepureerd met blender. Af en toe een theelepeltje melk of yoghurt oid wat van de koe afkomstig is. Vers voeren ben ik mee gestopt op af en toe een stukje vis na, het was mevrouw echt niet naar de zin dat Carnibest. Dagelijks borstelen en poging tot masseren. Bij poepdrang en toch gaan lopen dralen dan krijgt ze een likje vaseline op haar poepert, dit trucje werkt erg goed. En verder heb ik het medicijnen geven geconcentreerd op de avond omdat ze daar toch beter op reageert, overdag vooral de visolie. Daar blijkt dus ook verschil in te zitten, wanneer je welke medicijnen geeft. Maakt mij verder niet zo uit, als het maar werkt
Ondertussen lijkt ze wel al maller in het hoofd te worden dus hoe lang het goed blijft gaan weet ik niet. Ik doe daar verder niks mee, ze is oud en ik weet dat ze me pardoes kan ontvallen, en zolang dat nog niet aan de orde is maken we gewoon plezier zoals altijd.
We gaan dus gewoon door met alles, en dat is: 0.3ml Tractonorm, 0.3ml Novacam, halve tablet Cholodin, 3 á 4 x 0.6ml visolie en dat achter de droge brokjes aan, Benakor maar die's voor wat anders, half kuipje Sheba aangelengd en gepureerd met blender. Af en toe een theelepeltje melk of yoghurt oid wat van de koe afkomstig is. Vers voeren ben ik mee gestopt op af en toe een stukje vis na, het was mevrouw echt niet naar de zin dat Carnibest. Dagelijks borstelen en poging tot masseren. Bij poepdrang en toch gaan lopen dralen dan krijgt ze een likje vaseline op haar poepert, dit trucje werkt erg goed. En verder heb ik het medicijnen geven geconcentreerd op de avond omdat ze daar toch beter op reageert, overdag vooral de visolie. Daar blijkt dus ook verschil in te zitten, wanneer je welke medicijnen geeft. Maakt mij verder niet zo uit, als het maar werkt

Ondertussen lijkt ze wel al maller in het hoofd te worden dus hoe lang het goed blijft gaan weet ik niet. Ik doe daar verder niks mee, ze is oud en ik weet dat ze me pardoes kan ontvallen, en zolang dat nog niet aan de orde is maken we gewoon plezier zoals altijd.
Handjes vol aan dus 
Gelukkig dat het nu een beetje stabiel is.
Ze boft maar met zulk personeel
Ik hoop dat de dementie niet te hard gaat, dan kunnen jullie nog even lekker van elkaar genieten!!

Gelukkig dat het nu een beetje stabiel is.
Ze boft maar met zulk personeel

Ik hoop dat de dementie niet te hard gaat, dan kunnen jullie nog even lekker van elkaar genieten!!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Dank je wel! Het is een echte lieverd dus dat maakt het nog makkelijker om te zorgen vind ik, en ik ben fulltime thuis dus ik heb ook de mogelijkheid om dit te doen.
Jij valt ook weer flink in de prijzen met zorgen he Ilone, ik hoop dat het gepuzzel echt mee gaat vallen!
Jij valt ook weer flink in de prijzen met zorgen he Ilone, ik hoop dat het gepuzzel echt mee gaat vallen!
Tijd voor weer een update.
Sinds een week of twee verandert Sophie in haar gedrag, ze is rustiger en mauwt minder vaak. Blij toe zou je denken maar ik vind die stiltes maar raar. Ze eet nog steeds lastig dus ik bied haar per maaltijd een ander soort voer aan en dat gaat nog steeds goed. Met haar obstipatie gaat het nog steeds op en af maar het komt er nog steeds uit.
Begin van de week is ze mee geweest naar de DA en daar is ze weer van voor naar achter bekeken, beluisterd en bevoeld en er is klinisch werkelijk helemaal niets te vinden. Zelfs haar hartje, waar ze al jaren medicijnen voor krijgt, doet het nog erg goed. De DA zegt, als er al een onderliggende oorzaak zou zijn voor haar dementie en/of obstipatie dan zouden we dat nu wel zo'n beetje ontdekt moeten hebben, maar er zijn geen aanwijzingen dat er iets is. We houden het er dus op dat ze tussen haar oren langzaamaan steeds stapjes terug aan het doen is.
Ik vind het maar lastig, gedragsverandering en daar klinisch niks mee kunnen. Ik bedoel, ik accepteer wel dat ze mal is in haar bovenkamer maar ergens is daar altijd die alarmbel die me zegt dat er ook iets heel anders aan de hand kan zijn. Het heeft dus weer even nodig voordat ik mezelf heb gereset hierin. En Sophie blijft ondertussen heel vaak op mijn schoot kruipen en gaat spinnend door haar dagen heen, er is voor haar niets veranderd.
Sinds een week of twee verandert Sophie in haar gedrag, ze is rustiger en mauwt minder vaak. Blij toe zou je denken maar ik vind die stiltes maar raar. Ze eet nog steeds lastig dus ik bied haar per maaltijd een ander soort voer aan en dat gaat nog steeds goed. Met haar obstipatie gaat het nog steeds op en af maar het komt er nog steeds uit.
Begin van de week is ze mee geweest naar de DA en daar is ze weer van voor naar achter bekeken, beluisterd en bevoeld en er is klinisch werkelijk helemaal niets te vinden. Zelfs haar hartje, waar ze al jaren medicijnen voor krijgt, doet het nog erg goed. De DA zegt, als er al een onderliggende oorzaak zou zijn voor haar dementie en/of obstipatie dan zouden we dat nu wel zo'n beetje ontdekt moeten hebben, maar er zijn geen aanwijzingen dat er iets is. We houden het er dus op dat ze tussen haar oren langzaamaan steeds stapjes terug aan het doen is.
Ik vind het maar lastig, gedragsverandering en daar klinisch niks mee kunnen. Ik bedoel, ik accepteer wel dat ze mal is in haar bovenkamer maar ergens is daar altijd die alarmbel die me zegt dat er ook iets heel anders aan de hand kan zijn. Het heeft dus weer even nodig voordat ik mezelf heb gereset hierin. En Sophie blijft ondertussen heel vaak op mijn schoot kruipen en gaat spinnend door haar dagen heen, er is voor haar niets veranderd.
Hmmmm, lastig is het eigenlijk als ze geen ziekte gedrag meer vertonen.
En dat je dat maar ineens moet accepteren als normaal, terwijl je eigenlijk nog ingesteld bent op allerlei alarmbelletjes.
Ik snap het.
En dat je dat maar ineens moet accepteren als normaal, terwijl je eigenlijk nog ingesteld bent op allerlei alarmbelletjes.
Ik snap het.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
- Dafpoetser
- Jaguar
Hoi Jolanda,
Ik kan me je "alarmbelletjes" goed voorstellen, als het gedrag van Sophie verandert. Toch ben iik blij te lezen dat ze lekker eet (en poept), en dat haar hartje verder oké is, en haar conditie, ondanks haar leeftijd in orde is. En ach, zolang Sophie verder zelf geen last heeft van haar dementie...lekker doorgaan met knuffen, en verwennen. Dikke knuf voor jou en je Sophietje, en sterkte met het gewenningsproces.
Ik kan me je "alarmbelletjes" goed voorstellen, als het gedrag van Sophie verandert. Toch ben iik blij te lezen dat ze lekker eet (en poept), en dat haar hartje verder oké is, en haar conditie, ondanks haar leeftijd in orde is. En ach, zolang Sophie verder zelf geen last heeft van haar dementie...lekker doorgaan met knuffen, en verwennen. Dikke knuf voor jou en je Sophietje, en sterkte met het gewenningsproces.
Dank je Marjan en Rob, voor het snappen van die belletjes. Alles zal zijn plekje wel weer vinden hoor, maar dat duurt altijd even bij me zodra het om m'n katjes gaat. Sophie gaat toch haar gangetje wel, die is redelijk onverstoorbaar in het scoren van aaien en lekkere hapjes. Heeft ook wel zijn komische kanten dus daar richt ik me zoveel mogelijk op.
En bedankt voor de knuffels, ik geef ze met plezier door!
En bedankt voor de knuffels, ik geef ze met plezier door!
- Dafpoetser
- Jaguar
Kijken naar de foto's/filmpjes van Sophie kan je accuut uit een pesthumeur helpen. Sophie rulezzzz..
Ondanks haar dementie geniet ze nog heel erg van het leven, en van JOU...en DAAR gaat het om.
En jij geniet dubbel en dwars mee natuurlijk...
Ondanks haar dementie geniet ze nog heel erg van het leven, en van JOU...en DAAR gaat het om.
En jij geniet dubbel en dwars mee natuurlijk...
geweldige berichten over goeie lieve ouwe Sophie. tja vanuit die hersens wordt zo ongelofelijk veel geregeld en als dat dan wat achteruit gaat, dan heeft dat invloed op bepaalde processen of bepaalde stofjes die niet of onvoldoende worden aangemaakt.
maar eigenlijk genieten jullie nog volop van elkaar en Sophie geniet van haar leven bij jou, omringd door al jouw aandacht en goeie zorgen.
wat fijn dat ze door de apk-dierenartsen-keuring kwam. nu die reset nog tussen jouw mensen-oren. ook van ons warme knuffel voor Sophie en ook Guus!
maar eigenlijk genieten jullie nog volop van elkaar en Sophie geniet van haar leven bij jou, omringd door al jouw aandacht en goeie zorgen.
wat fijn dat ze door de apk-dierenartsen-keuring kwam. nu die reset nog tussen jouw mensen-oren. ook van ons warme knuffel voor Sophie en ook Guus!