Leren luisteren en hyperactief?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Spookysil
Poema
Poema

Leren luisteren en hyperactief?

Bericht door Spookysil »

Hallo allemaal :cathappy:

Charlie loopt lekker beneden te rennen en spelen, en omdat ik het leuk vindt riep ik hem. Nu heb ik hem zover gekregen dat hij 6 van de 10 keer komt als ik roep en hij in de buurt is :edance: dus dat vindt ik al leuk, aangezien katten niet echt de beste luisteraars zijn en een eigen willetje hebben. Maar mijn vader maakte net de opmerking dat hij niet echt lekker bij je komt liggen. Ik zei toen dat dat is omdat het nog een kitten is en bovendien hyperactief, maar hij slaapt s'avonds bij mij op de kamer, en de eerste dagen kwam hij standaard bij mij aan het voeteneinde liggen en soms tegen mijn buik aan of erop, maar nu gaat hij al 2 dagen op een kussentje wat ik voor hem heb neergelegd liggen, tenzij ik hem optil en aan het voeteneind neerleg, dan zucht hij diep en gaat slapen. Ik vindt dit typisch, maar ik wil hem ook niet dwingen om bij me te liggen, hoewel ik het gevoel heb dat hij dat het liefst doet, vanwege die diepe zucht. Is het waar wat is tegen mijn vader zei? dat het gewoon komt omdat hij kitten is en dat het met de tijd wel verandert?

Groetjes, Silvia
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Cari
Tijger
Tijger

Re: Leren luisteren en hyperactief?

Bericht door Cari »

Ga er maar vanuit dat Charlie gaat liggen, waar hij op dat moment wil liggen. Als je wilt dat hij weer op je bed komt, kan je dat kussentje weghalen, misschien heeft dat effekt. Maar laat hem lekker gaan. Sommige katten liggen het liefst in je nek of onder het dekbed tegen je buik en anderen liggen liever op het voeteneind of naast het bed of in een andere kamer. En plekjes worden ook afgewisseld. Ook kittens verschillen wat dat betreft.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Spookysil
Poema
Poema

Bericht door Spookysil »

Oke bedankt voor het bericht, klopt het dat naarmate hij ouder wordt hoe makkelijker hij bij me komt liggen?
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

]-marjolein-[
Poema
Poema

Bericht door ]-marjolein-[ »

Katten worden meestal wel wat rustiger naarmate ze ouder worden, maar het ligt aan hun aard/het karakter of ze later wel of niet bij je komen liggen, wat ze zelf willen. Ik denk dat je van tevoren nooit kan zeggen of het een kat wordt die bij je komt liggen.
In ieder geval kun je hem het beste laten gaan, en misschien af en toe eens ergens neerzetten waar hij kan gaan liggen, maar zeker niet afdwingen. Sommige katten liggen graag bij mensen in/op bed/schoot, sommigen minder graag.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
swiffer
Huiskat
Huiskat

Bericht door swiffer »

liefste,
Ik denk dat charly een eigen willetje heeft, (je ziet het ook) een zalige poes met karakter, wacht maar tot de koude winteravonden eraan komen...
groetjes,
Spookysil
Poema
Poema

Bericht door Spookysil »

Oke :D bedankt voor alle advies :)

Plaats reactie