Mijn kat wil niet meer spelen
-
- Huiskat
Mijn kat wil niet meer spelen
Hoi,
Mijn Blackie van 4 jaar oud wil sinds een tijdje niet meer spelen.
Ik ben 5 weken terug verhuist dus heb hem nu nog binnen. Over een paar weken gaat ie naar buiten.
Maar het punt is dat Blackie eigenlijk maar op 1 plekje in het huis ligt te slapen en rond etenstijd is ie bij zijn bakje te vinden te miauwen. Af en toe dan is ie in een hele wilde bui en vliegt ie van kamer naar kamer.
Ik heb Blackie de eerste weken na de verhuizing wat minder aandacht gegeven omdat ik het gewoon heel druk had. Ik aaide en knuffelde en tilde hem wel op maar ik speelde niet met hem.
Toen ben ik de laatste week weer eens met de kattenhengel, zijn favoriet, voor zijn neus gaan zwaaien maar hij loopt gewoon een andere kant op! Hij wil gewoon niet spelen en ik heb ook het gevoel dat hij mijn nieuwe huis nog niet echt als zijn huis beschouwd.
Dus heeft iemand tips om Blackie zich wat meer thuis te laten voelen?
En, nog belangrijker, hoe krijg ik hem weer aan het spelen?
Kattekruid helpt ook niet.
Ik wou online een speeltje voor hem kopen maar weet iemand een speeltje wat katten echt supertof vinden en waar ze zich ook alleen mee kunnen vermaken?
Alvast superbedankt!
Groetjes Elzeline en Blackie
Mijn Blackie van 4 jaar oud wil sinds een tijdje niet meer spelen.
Ik ben 5 weken terug verhuist dus heb hem nu nog binnen. Over een paar weken gaat ie naar buiten.
Maar het punt is dat Blackie eigenlijk maar op 1 plekje in het huis ligt te slapen en rond etenstijd is ie bij zijn bakje te vinden te miauwen. Af en toe dan is ie in een hele wilde bui en vliegt ie van kamer naar kamer.
Ik heb Blackie de eerste weken na de verhuizing wat minder aandacht gegeven omdat ik het gewoon heel druk had. Ik aaide en knuffelde en tilde hem wel op maar ik speelde niet met hem.
Toen ben ik de laatste week weer eens met de kattenhengel, zijn favoriet, voor zijn neus gaan zwaaien maar hij loopt gewoon een andere kant op! Hij wil gewoon niet spelen en ik heb ook het gevoel dat hij mijn nieuwe huis nog niet echt als zijn huis beschouwd.
Dus heeft iemand tips om Blackie zich wat meer thuis te laten voelen?
En, nog belangrijker, hoe krijg ik hem weer aan het spelen?
Kattekruid helpt ook niet.
Ik wou online een speeltje voor hem kopen maar weet iemand een speeltje wat katten echt supertof vinden en waar ze zich ook alleen mee kunnen vermaken?
Alvast superbedankt!
Groetjes Elzeline en Blackie
Re: Mijn kat wil niet meer spelen??
geeft je kat aan niet te willen spelen? en heb jij het idee dat hij zich niet op zijn gemak voelt?
tja om je kat wat meer rust te bieden zou je feliway kunnen proberen. heb ik hier goede ervaringen mee.
Verder, als een kat niet wil spelen is dat op zich geen ramp.
geeft je kat aan het spelen te missen? zo niet heeft hij hier gewoonweg geen behoefte aan en zou ik het ook gewoon laten.
tja om je kat wat meer rust te bieden zou je feliway kunnen proberen. heb ik hier goede ervaringen mee.
Verder, als een kat niet wil spelen is dat op zich geen ramp.
geeft je kat aan het spelen te missen? zo niet heeft hij hier gewoonweg geen behoefte aan en zou ik het ook gewoon laten.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Re: Mijn kat wil niet meer spelen
Hij klinkt wel een beetje depressief.
Je zou inderdaad feliway kunnen proberen.
Of (goedkoper) proberen met valeriaan druppeltjes.
En hij zou heel goed gewoon nog aan het wennen zijn aan z'n nieuwe huisje.
Geef hem nog wat rust (en laat hem nog niet buiten) en wellicht draait hij bij met de feliway of valeriaan.
Je zou inderdaad feliway kunnen proberen.
Of (goedkoper) proberen met valeriaan druppeltjes.
En hij zou heel goed gewoon nog aan het wennen zijn aan z'n nieuwe huisje.
Geef hem nog wat rust (en laat hem nog niet buiten) en wellicht draait hij bij met de feliway of valeriaan.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
-
- Huiskat
Bedankt voor de reacties!
Ik ga die feliway uitproberen in ieder geval.
Alleen hoe kan je dat het beste kopen, in een automatische verstuiver of gewoon een spray of druppels. Bij zo'n verstuiver lijkt me dat dat het beste werkt, of niet?
Groetjes Elzeline
Ik ga die feliway uitproberen in ieder geval.
Alleen hoe kan je dat het beste kopen, in een automatische verstuiver of gewoon een spray of druppels. Bij zo'n verstuiver lijkt me dat dat het beste werkt, of niet?
Groetjes Elzeline
- pearlsofpassion
- Tijger
Verstuiver is het best.
Hou hem zeker lang genoeg binnen, minstens tot je het gevoel hebt dat hij zich wel thuis voelt, ook als dat langer dan 3 maand is!
Verder denk ik dat alle tips al gegeven zijn als hij niet wil spelen met hetgene hij normaal zot van is...
Ik weet ook niet wat je al hebt. Veel katten spelen graag met balletjes, hebben graag iets waar ze mee kunnen vechten en tegen trappen of iets dat beweegt, laserlampje... Maar als hij normaal graag met de hengel speelt en nu niet is er iets anders aan de hand he.
Het kan ook zijn dat hij een beetje kwaad op je is door de verhuis en dan wat minder aandacht en dat het met bergen aandacht weer helemaal goed komt.
Veel succes ermee!
Hou hem zeker lang genoeg binnen, minstens tot je het gevoel hebt dat hij zich wel thuis voelt, ook als dat langer dan 3 maand is!
Verder denk ik dat alle tips al gegeven zijn als hij niet wil spelen met hetgene hij normaal zot van is...
Ik weet ook niet wat je al hebt. Veel katten spelen graag met balletjes, hebben graag iets waar ze mee kunnen vechten en tegen trappen of iets dat beweegt, laserlampje... Maar als hij normaal graag met de hengel speelt en nu niet is er iets anders aan de hand he.
Het kan ook zijn dat hij een beetje kwaad op je is door de verhuis en dan wat minder aandacht en dat het met bergen aandacht weer helemaal goed komt.
Veel succes ermee!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
-
- Huiskat
Ik ga feliway proberen en ik ga hem zoveel mogelijk aandacht geven en hopen dat ie zich dan weer wat thuisvoelt.
Blackie houdt niet zoveel van balletjes etc.
Heeft iemand ervaring met zo'n speeltunnel? En welke ik dan het beste kan kopen?
Blackie houdt niet zoveel van balletjes etc.
Heeft iemand ervaring met zo'n speeltunnel? En welke ik dan het beste kan kopen?
- Dafpoetser
- Jaguar
Speeltunnel (lees Ritseltunnel) was hier geen succes.
De catit-senses rail daarentegen...daar wordt elke dag stevig mee gebalt!
en het laserpuntje he, blijft ook geweldig!
De catit-senses rail daarentegen...daar wordt elke dag stevig mee gebalt!
en het laserpuntje he, blijft ook geweldig!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Speeltunnel ook hier maar kort een succes. Hij heeft nu plaats gemaakt voor het rieten stapelbedje.
Er werd toch niet meer naar omgekeken dus hij ligt op zolder in hun kattenkamer.
Koop een leuk spannend uitdagend nieuw speeltje voor hem zou ik adviseren, zoals die rails met ballen.
En inderdaad lang genoeg binnen houden.
Er werd toch niet meer naar omgekeken dus hij ligt op zolder in hun kattenkamer.
Koop een leuk spannend uitdagend nieuw speeltje voor hem zou ik adviseren, zoals die rails met ballen.
En inderdaad lang genoeg binnen houden.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25