Gedragsproblemen Angel

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door Kattenbella »

Even afwachten dus en vlijven kijken wat er is. Het is of territoriumgedrag wat ik eigenlijk niet denk. Hij is echt op jou gericht.
Inslapen, echt niet! Alleen voor sproeien? Ik hoop echt dat het goed gaat komen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door Ilone »

Wat een maffe DA.... :enaughty:

Wat mij opeens te binnen schiet.....is het niet zo dat veel katten zich op den duur "vervreemden" van hun moeder?
Aangezien Audrey hem opgevoed heeft...

Klein gokje hoor, wat ik niet hoop natuurlijk.
Misschien is het indd de pubertijd, misschien kan een gedragsdeskundige meer betekenen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door Dafpoetser »

Inslapen na al die lieve zorg? No way!
Schrik enorm van dit bericht!!

Mooie Angel....NEE!!

Lieve Audrey, doe dat alstublieft niet!

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Angel_Kitten

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door Angel_Kitten »

wauw al die reacties zeg,
Angel zijn fanclub was dus inderdaad zo groot .
Ik hoop dat ik hier geen vragen vergeet te antwoorden.
Ik ben heel blij dat jullie willen meedenken met mij,
uiteraard is inslapen niet de eerste maar wel de laatste optie in mijn gedachten.
Daarom ook dat ik een topic gestart heb,
moest ik hem willen laten inslapen had ik dat hier gewoon gezegd en gedaan.

Een gedragsdeskundige is inderdaad een goed idee, maar momenteel past dat niet in het financiele plaatje bij mama en mij. Ja kweet et, mn kat is belangrijker dan geld, maar dat lukt ons nu echt niet.
Dat van Adriana voor gent zie ik niet echt zitten. Ik wil hem geen stress bezorgen door hem hele dagen te vervoeren naar gent en terug naar huis.

Angel sproeit enkel op dingen niet op mensen,
zijn gedrag is wel al een paar keer uitgelokt omdat er een "vreemd" iemand op mijn kamer kwam. Ik ben gelukkig droog gebleven tot nu toe.
Maar thuis besproeit hij vanalles, ook dingen die ik nog nooit gebruikt heb of deuren waar ik nooit passeer. Dus daar veranderd het dan weer...

Het spuitje dat hij gisteren kreeg zijn wel geen extra hormonen,
het zijn juist de tegengangers van mannelijk hormoon die daarin zaten.
En ik moet zeggen dat hij vannacht wel heel anders was,
hij heeft heel de nacht (jawel de volle 8u) bij me op bed gelegen,
enige jammere is dat hij minder luistert, maar dat neem ik er graag bij.
Hij kroelt ook weer meer en kwam vanmorgen zelfs een knuffel vragen..
Dus hopelijk is dit het begin van een werkende spuit...

Dank jullie wel alvast voor de steun en de tips,
ik hou jullie op de hoogte van elke verandering!!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door castratenkoor »

Ilone's redenatie zit absoluut wat in.
Ik heb hoe dan ook het gevoel dat dit maar een fase is van Angel en dat het van voorbijgaande aard is. Ik kan me het gevoel van wanhoop heel goed voorstellen.
Je huis vol laten pissen is geen pretje.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door Adriana »

Angel_Kitten schreef:Dat van Adriana voor gent zie ik niet echt zitten. Ik wil hem geen stress bezorgen door hem hele dagen te vervoeren naar gent en terug naar huis.
wat is er op tegen om je probleem voor te leggen in een mailtje? zij herkennen ongetwijfeld een aantal aspecten en kunnen je aangeven of het tijdelijk is en waar het mogelijk mee te maken heeft en in welke richting jullie moeten gaan denken..
heen en weer slepen is dan nog helemaal niet aan de orde en ik zou het zeker doen, het is info op het hoogste niveau en gratis en er zitten heel enthousiaste mensen en hoe meer mensen met je meedenken, hoe beter toch?
en zij kunnen je missch ook adviseren over medicijnen/andere middelen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Angel_Kitten

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door Angel_Kitten »

een mail ga ik inderdaad wel doen,
maar angel zit helemaal niet graag op de trein en dat zou mijn enige vervoer zijn naar daar.
Dus voorlopig zal het bij een mailtje blijven denk ik.

Nogmaals bedankt voor de hulp allesinds
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door MarjanR »

Ik wil je voorstellen dat ik zaterdag ga vragen bij m'n ds.
Daar werkt een gedragstherapeut.
Maar ik durf dat nu niet te beloven omdat ik dit weekend ga kijken bij een eventueel nieuwe poes.
Dat kan vrijdagavond zijn, of zaterdagmorgen.
Mocht het me lukken dan zal ik je voorleggen wat de gedragstherapeut zegt, ok?

En dan kun je wellicht nog verder googlen, wie weet is er een therapeut online die jou ook een stapje verder kan helpen.

Voorlopig zie ik dat Angel wel anders reageert nu?
Succes hoor. Ik vind het echt super vervelend voor jullie beide.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door Cari »

Ik volg "wist je dat..." eigenlijk nooit en lees nu pas van je problemen. Ik vind het fantastisch hoe je Angel hebt grootgebracht, maar altijd heeft in mijn achterhoofd de gedachte gespeeld "oh oh, als dit maar goed afloopt.." Ik heb je ooit al eens aangeraden er een ander kitten bij te nemen, maar helaas...Angel is door zijn flesvoeding, zonder mama en zonder soortgenootjes heel onnatuurlijk opgegroeid. Een kitten met 8 weken verder op laten groeien zonder andere katten geeft vaak al problemen, maar bij Angel is het zo erg dat hij niet eens de gelegenheid heeft gehad te weten dat hij een KAT is. Zijn hele leven is bepaald door jou: jij was zijn mama en jij was zijn broertjes en zusjes. Maar je bent een mens en het leerproces dat andere katten hem normaal gesproken hadden moeten geven, heeft hij totaal gemist. En nou spelen de hormonen op. Het zich afscheiden van mama en de grenzen gaan verleggen, is normaal. Alleen nu is mama een mens, die hier doodongelukkig en wanhopig van wordt :???: .
Ik hoop echt dat dit een fase is en dat ie bijtrekt.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door jennli »

Hoi Audrey,

Sluit me aan bij wat vele anderen al zeggen. Inslapen niet doen!

Je hebt al vele goede tips gekregen. Het enige dat ik er zelf nog aan toe kan voegen is onze ervaringen met Atol. Een van de paarden die ik verzorg. Oké het is geen kat, maar wel een dier. Atol is lang een hengst gebleven en moest daarom toen hij geslachtsrijp was alleen in de wei. Hij heeft hierdoor niet de dingen kunnen leren die een paard eigenlijk zou moeten leren van zijn soortgenoten in de puberteit op weg naar volwassenheid. Ook bij Atol zijn op latere leeftijd gedragsproblemen gekomen. Hij is alsnog gecastreerd en heeft heel geleidelijk aan zijn soortgenoten moeten wennen en moeten leren communiceren. Het heeft Atol wel enorm goed gedaan nu tussen zijn soortgenoten te leven. Maar het kostte enorm veel tijd en enorm veel gestoei voordat ze vreedzaam met elkaar omgingen.

Als ik het goed gelezen heb is Angel nog niet eens zo heel oud en ik denk gewoon, maar ook ik ben geen gedragdeskundige als het om katten gaat, dat het hem goed zou doen als hij toch heel geleidelijk went aan een soortgenoot, leert van zijn soortgenoot en weer helemaal lekker in zijn kattenvelletje komt te zitten.

En mocht het allemaal niet lukken, na allles geprobeert te hebben, dan vind ik naar het asiel brengen, waar hij dan een goed leven bij iemand anders kan hebben nog altijd fijner dan laten inslapen. Ik hoop dat je deze keuze niet hoeft te maken, omdat je natuurlijk hartstikke gek op Angel bent.

Ik hoop echt dat het helemaal goed komt.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door Cari »

Natuurlijk is inslapen geen optie - daar zijn we het toch allemaal over eens ?!!!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door Queen »

Wat je ook beslist of er beslist wordt ik wens je veel sterkte. Er zijn veel goede adviezen gegeven intussen. Het blijft afwachten!
Gr Carla
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Angel_Kitten

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door Angel_Kitten »

voor het moment gaat alles heel goed,
dus bedankt voor de vele duimen en pootjs die gekruist zijn.
Ik ben nu thuisgekomen van school en hij kwam me direct knuffelen en ligt nu al 10minuten kroelend op mijn schoot, dat is al 2maanden geleden.

Nogmaals en voor de laatste keer
Neen inslapen is geen optie voor mij!!!
Dat is de da zijn optie

nu even proeberen op alles te antwoorden wat ik wou zeggen
@Marjan, dank je wel. Dat zou heel erg lief zijn van jou. Ik weet dat het eigenlijk nodig is, maar zoals ik al meldde financieel gaat dat niet en in belgië kan je niet echt een verzekering voor je kat afsluiten. Mensen bij de verzekering lachtten mij zelfs uit..

@Cari, ik voel me eerlijk gezegd beledigd door je bericht. Het enige wat je erin zegt is dat het allemaal mijn fout is. Als ik van mama geen tweede kat mag hebben en als ik weet dat ik financieel nog veel dieper zal vallen met een tweede kat is de beste optie het houden bij 1 denk ik. Had ik een tweede moeten bijnemen zaten Angel en zijn genootje nu waarschijnlijk al in een asiel omdat ik geen eten meer kon betalen of verzorging...

@Queen, nogmaals bedankt voor de steun.

Ik hoop echt dat de verbetering die ik nu al gezien heb sinds zijn spuitje zo blijven gaan en hij dus weer angel wordt waar mee geleefd kan worden.
Ik zou hem niet graag moeten opgeven voor adoptie door een ander gezin (ja adoptie, het zijn toch allemaal onze kindjes??)
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door Dafpoetser »

Audrey,

De optie van je DA heeft er hier bij ons allemaal nogal ingehakt.
Cari bedoeld dit volgens mij absoluut niet beledigend, maar ze geeft een (eventuele) verklaring voor het gedrag wat Angel vertoond. Ik begrijp dat de emoties bij zo'n probleem hoog oplopen, maar dit is niet beledigend bedoeld naar jou, of wie dan ook.

Succes, en kroel Angel van me,

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gedragsproblemen Angel

Bericht door Adriana »

heej Lovecat, Cari heeft geweldig haar best gedaan om met je mee te denken en haar advies komt me heel erg redelijk over. er is geen enkele reden om je beledigd te voelen want er zit geen kritiek in, Cari zegt alleen, en zij heeft vele malen meer ervaring daarmee dan de meesten van ons, dat je een kitten niet moet isoleren van zijn soortgenootjes.
wij allen weten hoe het bij jou is gegaan en hebben daar veel waardering voor. maar er mag toch ook gezegd worden dat de situatie voor Angel-alleen niet optimaal was? dat is een feit en helemaal niet naar bedoeld, alleen maar voor jou om te begrijpen waarom je al een tijdje dit soort problemen hebt. want als het je wordt uitgelegd, dan snap je het waarom en wie weet kan dat tot een oplossing leiden.
en als je zegt dat er financieel geen ruimte is voor een tweede kat dan is dat ook een feit waar we mee te maken hebben. kun je met Angel niet een soort van speelkameraadje in de buurt opzoeken van ongeveer dezelfde leeftijd en beide katten af en toe samen laten spelen/ravotten/stoeien? is maar een wild plan hoor..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie