Help, ik weet het echt niet meer!

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
san79
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 sep 2010 14:17

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door san79 »

nee jullie hebben gelijk. ik ga er weer proberen achter te staan! anders wordt ik gek.
nu verder met een bordje voor bij zijn graf.

bedankt.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door castratenkoor »

Je hebt het goed gedaan, vertrouw daarop!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door tacuma »

Heel veel sterkte gewenst bij dit grote verlies!
Je bent er zelf zó bij betrokken, dat een (goede) keuze maken niet meer te doen is.
Je dierenarts heeft die keuze voor jou gemaakt, in het belang van Moos. Voel je
dus niet schuldig, je hebt Moos er verder lijden mee bespaard, hoe verdrietig het
ook is! Hopelijk vind je troost in de goede herinneringen aan hem.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
san79
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 sep 2010 14:17

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door san79 »

het is zo hard, raar idee, mijn moos buiten onder de grond. gatver. de andere poes, zijn broer, knuffelt wel apart veel en het 'vrouwtje' wordt daar erg emo van.. gossie was al bang dat ik hem zoveel zou missen..en ja.. ik mis hem, erg. nu al. maar vast die herinneringen, ze komen vast, vanmiddag al.. al vindt iedereen mij veel te emo, het was echt mijn maatje. mijn knuffelmaatje.. en ja toch blijf ik twijfelen, had ik hem maar gehouden, die blaas die knijp ik gewoon uit..maar ik ben niet zo sterk..en dat doet pijn
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door castratenkoor »

Geloof nou in jezelf en in je beslissing......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door MarjanR »

Het spijt me San, dat ik je het idee gegeven had.
Ik ken jouw katje niet, ik weet niet hoe de situatie precies was, en wellicht was de situatie helemaal niet zo dat je "gewoon" z'n blaas zou kunnen leeg drukken.
Ik bedoel, je had het al geprobeerd.
Je bent al een maand bezig... dat is LANG hoor.

Het spijt me, nogmaals.

Sterkte me jullie verlies, het is zwaar om je poes te begraven, weg te brengen.
Maar het leven op een regenboog (of zoals ik me bedenk, op een sterretje in de hemel) is mooi.
Zonder angst, zonder pijn. Vredig.
En je blijft achter met de mooie herinneringen die jullie saampjes delen, jij en je kat.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door Queen »

San, geen twijfels ajb.
Je hebt er goed aan gedaan heus!
Sterkte meis.
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door pearlsofpassion »

Veel sterkte!

Ik weet spijtig genoeg ook hoe het is om je dier te begraven (heb je het zelf gedaan?) Bij mij liggen ze allemaal bijeen onder mijn eigen eik. Ik weet elk plaatsje feilloos te vinden ookal ligt er geen steen.

We hebben steeds met heel de familie lopen graven (super om je verdriet af te reageren! want in kleigrond lukt dat niet zomaar, dat kan ik je verzekeren ). Ik natuurlijk op kop met het huilen.
En dan dat gat in... (het is noooit diep genoeg, steeds nog wat dieper, om het moment uit te stellen) Nog een laatste aai, en dan is het het hardste vind ik zelf altijd. Je ziet hem gewoon verdwijnen. En toch kan je moeilijk geloven dat hij echt weg is, dat hij echt dood is. Ookal zie je hem liggen en is hij helemaal hard, toch is hij niet dood! Het kàn gewoon niet!
.....
( de tranen komen zo spontaan boven...)

Vorig jaar nog mijn konijn Yoran, hij ligt nu onder zijn favoriete rustplaatsje. Ik wou hem niet in onze tuin begraven waar we maar tijdelijk wonen, en uiteindelijk had hij ook langer bij mijn ouders gewoond. We zijn hem dus ook onder mijn eigen boom in de tuin van mijn ouders, op zijn plaatsje gaan te ruste leggen. En met mijn 2 zussen en mijn vriend die allen mee huilen, was het toch een beetje een dienst en zeker een waardig afscheid. Het was pikkedonker en veel te koud toen het eindelijk diep genoeg was, maar dat paste allemaal bij het moment...

Hij lag zo mooi alsof hij sliep, en de topjes van zijn oortjes bleven zo zacht als fluweel. Die werden niet hard als de rest en ik kon ze maar niet loslaten...

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik wens je veel sterkte bij de verwerking van je verlies. Ik huil al alleszins met je mee, al heb ik hem nooit gekend....

Dikke knuffel
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door Adriana »

san79 schreef: en ja toch blijf ik twijfelen, had ik hem maar gehouden,
voor jouw lieve Moos was het geen leven, waarschijnlijk veel pijn en verwarring en jullie zijn niet over één nacht ijs gegaan en k zou hopen dat veel meer baasjes er zo aandachtig, uitgebreid en samen met je dierenarts verstandig mee zouden zijn omgegaan.
jullie konden niet beter en jullie konden hem ook niet helpen en ik hoop dat je daar nu een beetje vrede mee kunt gaan hebben.
en dan volgt het verdriet van het grote missen wat veel later overgaat in herinneringen. maar voor nu, veel sterkte in deze verdrietige tijd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte
Als ik dit lees zie ik dat je alles gedaan hebt wat je maar kon.
Daar is Moos je vast dankbaar voor.
Heel veel sterkte
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door jojo »

Pfft wat naar zeg, heel erg veel sterkte! Ik hoop dat je twijfel snel weg zal zijn want dat is beslist niet nodig, jullie hebben alles gedaan wat in jullie vermogen lag en hem al het mogelijke geboden. Jullie hebben het goed gedaan!
san79
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 sep 2010 14:17

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door san79 »

bedankt allen voor jullie lieve woorden.
ik mis moos, maar het begint al iets dragelijker te worden. al heb ik nog steeds als ik diep in mijn hart kijk dat ik het een , voor een deel, egoïstische keuze vindt van mezelf.. maar dat zal altijd blijven, Moos was pas 2,5 en was echt een bijzondere kat (iedereen zegt dat natuurlijk over zijn kat..) hij was echt een raro met een eigen manier..
ik durf niet meer naar zijn graf..heb vannacht gedroomd erover..haha nu ben ik bang.. erg he.. komt wel goed hoor, ga vanmiddag toch even kijken..

wil jullie onzettend bedanken voor de steun en het meedenken!
liefs, san
Plaats reactie