Ik ben hier nieuw op het forum en kwam hier eigenlijk terecht omdat ik met een ziek katertje zit. Ik maak me hier natuurlijk grote zorgen om en probeer via internet antwoorden te vinden, maar misschien is het beter als ik dat helemaal niet doe. Met de symptomen die hij vertoont kom ik steeds uit bij het FIP virus en zoals ik begrijp is dat niet te genezen

Ons katertje heet Daantje en is pas 5 maanden uit. Zo'n 5 weken geleden hebben we hem opgehaald uit het asiel en in het begin was hij heel nieuwsgierig en speels. Ook at hij de oren van me lijf en struinde het liefst op de aanrecht op zoek naar iets lekkers. Sinds ruim een week merkte ik dat hij niet zoveel meer at en sinds afgelopen dinsdag lag hij alleen nog maar op zijn kussentje heel zielig te kijken of te slapen. Heel af toe komt hij naar de keuken om een klein beetje te drinken (Wiskas kattenmelk vind hij wel erg lekker) daarna gaat hij op de kattenbak om dan vervolgens weer op zijn kussentje plaats te nemen. Spelen doet hij helemaal niet meer en na zijn gang naar de keuken zitten hij te rillen als een rietje. Hij is enorm vermagerd. Afgelopen donderdag bij de da geweest en deze heeft medicijnen voorgeschreven. Trouw krijgt hij deze 2x daags, echter ik zie nog steeds geen verbetering, ook geen verslechtering trouwens. Wel heb ik het idee dat hij steeds zwakker wordt en ook heeft hij dit weekend steeds vieze oogjes. Morgenochtend ga ik weer naar de da, want ik maakt me toch echt wel ongerust. Ik heb zo met dat lieve beestje te doen.
Heeft iemand een idee of dit gewoon een virusje is dat overgaat of moet ik toch terdege rekening houden met FIP?
Groetjes Sylvia