Tuigje

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Tuigje

Bericht door Spookysil »

Hallo allemaal,

Toen ik Charlie net had, heb ik direct veel aankopen gedaan (speeltjes, krabpaal, waterbol enz.) daartussen zat ook een tuigje, die heb ik hem onmiddelijk omgedaan en heb toen boodschappen gedaan. een beetje veel voor een dag, maar dat is denk ik goed voor zijn ontwikkeling. Thuis heb ik het tuigje weer afgedaan.
Nu heb ik hem vandaag ook weer in de tuin laten lopen aan het tuigje, dat ging prima, maar natuurlijk een beetje wennen. Ik ben van plan dit dagelijks met hem te doen, aan het tuigje de tuin in.
Nu vraag ik me af of dit bovenstaande goed heb gedaan, en hij speelt graag met het tuigje, zowel als het om zit, als dat het naast me op de bank ligt. Mag ik hem toestaan ermee te spelen? Bij honden mag dat namelijk niet, maar is dat anders bij katten?

Groetjes, Silvia
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
enna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 aug 2010 13:08
Locatie: drenthe
Contacteer:

Re: Tuigje

Bericht door enna »

volgens mij kan dat geen kwaad
Miauwwww
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Tuigje

Bericht door Queen »

Ehhhh boodschappen doen met een kat aan een tuigje?
Dat is wel heel apart en uitzonderlijk. Grappig!
Ga je nog steeds boodschappen doen met Charlie?
Een tuigje kan op zich geen kwaad lijkt me om ze bijvoorbeeld aan de tuin/buiten te laten wennen.
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Tuigje

Bericht door Adriana »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 6&start=15
onze katers en poes worden vaak uitgelaten, poes gaat mee zeilen en katers gaan mee naar mijn volkstuin. boodschappen heb ik nog niet met ze gedaan maar wel gewoon op de schouder naar de dierenarts. we zijn met broer en zus pas op hun zesde ermee begonnen maar het wende vrij snel.
ach, waarom zou Charlie niet met zijn tuig mogen spelen?
om ze eraan te wennen moet je het eerst een tijdje in hun buurt leggen, maar dat is bij Charlie niet meer nodig!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Tuigje

Bericht door Spookysil »

Bedankt voor de reacties, Ik heb vandaag geen boodschappen met hem gedaan, maar dat was alleen omdat mijn vader het liever niet wou
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Tuigje

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou hem wel binnen houden zolang hij ziek is he!!!
Als hij niest moet hij zowiezo al binnen blijven, maar met die buikloop erbij....
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Tuigje

Bericht door Spookysil »

Ja, daarom ging hij vandaag niet mee, mijn moeder denkt trouwens dat het niet veel voorstelt, en heeft me verteld dat de antibiotica uit voorzorg is meegegeven
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Tuigje

Bericht door pearlsofpassion »

Ik kan het beter in het ander topic zeggen natuurlijk, maar ik vind het erg moeilijk om het goed te keuren.
Ik weet niet hoelang geleden je moeder assistente was, maar AB wordt normaal niet meer uit voorzorg uitgedeeld. Ofwel is ze nodig, en ok, goed dan. Ofwel is het niet nodig en dan doet het meer kwaad en doet het niets uit. Resistentieverschijnselen van bacterien zijn niet te onderschatten hoor!! maar dat is kennis die nog maar een paar jaren echt aanvaard is.
Hij is wel degelijk ziek, maar ik weet niet of het op te lossen valt met een AB. Als het een virus is, wordt je katje enkel nog zieker van AB, dan gaat hij ermee achteruit ipv vooruit. Hij heeft duidelijk niesziekte, maar nog iets anders ook!
Ik snap echt niet dat je er niet mee naar de DA gaat maar gewoon gaat afwachten. Voor hetzelfde geld is hij binnen een paar dagen doodziek...

Je weet niet echt wat hij nu heeft, en in het asiel wisten ze het ook niet. En dan maar in het wilde weg AB gaan geven. Wie weet kweek je nu wel een bacterie die immuun wordt aan deze AB en wordt hij straks nog zieker... Ik weet echt niet waarom je dat vertrouwt en afwacht...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Tuigje

Bericht door Spookysil »

Een kennis van ons is dierenarts, morgen komt hij op de koffie, en dan zal ik hem vragen om naar Charlie te kijken.
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Tuigje

Bericht door Queen »

Dat komt goed uit! Koffie koffie tijd....... :grin:
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Tuigje

Bericht door Ilone »

Wat handig :grin: Ik ben heel benieuwd! Ik ben toch bang voor niesziekte.
En een AB uit voorzorg lijkt me inderdaad niet echt handig om resistentieproblemen uit de weg te gaan....Nee, dit beestje moet wat onder de leden hebben, anders krijgt het geen kuur.
Waarom wilde je vader trouwens niet dat je met hem ging wandelen? ;) Ik zou het nu inderdaad even niet doen, vanwege het ziek zijn, maar als hij lekker opgeknapt is kan het toch wel?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Tuigje

Bericht door Spookysil »

Haha ja dat is wel handig, vanavond komtie even kijken :) als hij weer hersteld is gaat ie weer mee, of me vader het leuk vindt of niet! :D hehe
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Tuigje

Bericht door Queen »

Ik zou me eerder zorgen maken om zijn gezondheid.
Aan een tuigje mee boodschappen doen komt dan later wel weer.
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Tuigje

Bericht door Spookysil »

Tuurlijk maak ik me zorgen over zijn gezondheid, maar de kennis is net vertrokken, en zegt dat hij gezond is en ik een beetje overbezorgd (wat natuurlijk een opluchting is)
Zolang ik zijn antibiotica kuur blijf volgen en het huis goed doorlucht om ziektes uit de lucht te halen is er niets aan de hand, let wel, de kennis van ons is een geweldige dierenarts en redelijk bekend, dus als hij het zegt en mijn moeder ook, geloof ik ze
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Tuigje

Bericht door Ilone »

Is logisch, zou ik ook doen denk ;)
Wat ik alleen vreemd vind is dat het asiel niet duidelijk heeft vermeld waarvoor die kuur was.
Maar goed, daar is nu ook niks meer aan te veranderen!
Verzorg en vertroetel hem maar lekker, en hopelijk is 'ie snel weer de oude :grin:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie