Kat doodziek
-
- Kitten
Kat doodziek
Goedemorgen allemaal,
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, mijn kat, Catty, ligt vanaf gister ter observatie bij de dierenarts. het beestje is doodziek! Bijna 41 graden koorts, eet niet, drinkt niet en kan niet op haar pootjes staan van ellende. De dierenarts heeft gister ook haar buikje onderzocht en daarbij ging ze klaaglijk miauwen. Verder heeft ze eigenlijk geen echte symptomen, dwz, ze is niet aan de diarree of braakt niet.
Vanmorgen heb ik geiinformeerd hoe het met haar ging en de koorts is wel een beetje gezakt zei hij, maar nog niet weg en eten doet ze ook nog niet. Ze krijgt op dit moment vocht toegedient en ontstekingsremmers.
Herkent iemand hier iets in en kan dit FIP zijn??? (hoop het niet)
Alvast bedankt voor de eventuele reacties.
lieve groetjes Delinda
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, mijn kat, Catty, ligt vanaf gister ter observatie bij de dierenarts. het beestje is doodziek! Bijna 41 graden koorts, eet niet, drinkt niet en kan niet op haar pootjes staan van ellende. De dierenarts heeft gister ook haar buikje onderzocht en daarbij ging ze klaaglijk miauwen. Verder heeft ze eigenlijk geen echte symptomen, dwz, ze is niet aan de diarree of braakt niet.
Vanmorgen heb ik geiinformeerd hoe het met haar ging en de koorts is wel een beetje gezakt zei hij, maar nog niet weg en eten doet ze ook nog niet. Ze krijgt op dit moment vocht toegedient en ontstekingsremmers.
Herkent iemand hier iets in en kan dit FIP zijn??? (hoop het niet)
Alvast bedankt voor de eventuele reacties.
lieve groetjes Delinda
Een hond heeft een baas, een kat personeel
Re: kat doodziek
Welkom allereerst, en jeetje 
Arm beestje, zal zich wel beroerd voelen!! (en jij ook denk ik, van nervositeit?)
Ik heb geen ervaringen met FIP, dus ik kan je hier geen advies geven.
Wel wens ik jou en Catty veel sterkte en beterschap wensen!
Ik hoop dat ze snel opknapt!

Arm beestje, zal zich wel beroerd voelen!! (en jij ook denk ik, van nervositeit?)
Ik heb geen ervaringen met FIP, dus ik kan je hier geen advies geven.
Wel wens ik jou en Catty veel sterkte en beterschap wensen!
Ik hoop dat ze snel opknapt!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Wat erg zeg
Onze duimen draaien hier!
Hopelijk knapt ze gauw op!!
Heel veel sterkte en beterschap!

Hopelijk knapt ze gauw op!!
Heel veel sterkte en beterschap!
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
Hoi,
Ja dat is afschuwelijk. Rot ervaring. Ik hoop dat ze snel wat opknapt en dat de da er achter komt wat er aan de hand is. Speculeren op dit moment heeft totaal geen zin en geeft je misschien alleen meer reden tot paniek. Wacht even de da af
Veel succes met je katje
Ja dat is afschuwelijk. Rot ervaring. Ik hoop dat ze snel wat opknapt en dat de da er achter komt wat er aan de hand is. Speculeren op dit moment heeft totaal geen zin en geeft je misschien alleen meer reden tot paniek. Wacht even de da af

Veel succes met je katje

"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
- ]-marjolein-[
- Poema
Re: Kat doodziek
Welkom op het forum!
Wat afschuwelijk, ik hoop dat ze snel opknapt!
Is er meer onderzoek gedaan, zoals bloed/echo/evt rontgenfoto?
Ze zouden een buikpunctie kunnen doen om te kijken of het natte fip is (dan komt er geel dradentrekkend vocht uit de buik) maar het hoeft niet meteen fip te zijn. (droge fip kun je trouwens niet vaststellen, dus je hebt geen 100% zekerheid)
Maar misschien is het verstandig wat meer onderzoek te laten doen, misschien komt daar wat uit.
Sterkte, mijn duimen draaien mee!
Wat afschuwelijk, ik hoop dat ze snel opknapt!
Is er meer onderzoek gedaan, zoals bloed/echo/evt rontgenfoto?
Ze zouden een buikpunctie kunnen doen om te kijken of het natte fip is (dan komt er geel dradentrekkend vocht uit de buik) maar het hoeft niet meteen fip te zijn. (droge fip kun je trouwens niet vaststellen, dus je hebt geen 100% zekerheid)
Maar misschien is het verstandig wat meer onderzoek te laten doen, misschien komt daar wat uit.
Sterkte, mijn duimen draaien mee!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars
Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
-
- Kitten
Hallo allemaal,
dankjewel voor jullie reacties. Er is nog geen verder oderzoek gedaan omdat de DA eerst wil afwachten of ze op de medicatie reageert. En wat betreft de natte variant, ze heeft geen opgezette buik ofzo, dus snap wel dat de DA daar niet als eerste naar kijkt natuurlijk. Het arme beestje is net 2 en een half jaar oud. Ik heb haar zelf bijna een jaar geleden van de dierenambulance gekocht, dus ik ken haar verleden ook niet helaas. In het begin was ze heel erg mensenschuw, maar met heel veel liefde en vooral geduld is dat gelukkig voorbij.
Omdat ze van mij niet naar buiten mocht, ging ze overal plassen, behalve op de kattebak! Ik ben ondertussen aan mijn derde bankstel bezig! Maar sinds ze weer naar buiten mag, is dit ook helemaal afgelopen gelukkig. Het is een ontzettend lief beestje, die volgens mij al veel heeft meegemaakt. Daarom hoop ik ook zo dat ze weer helemaal beter wordt, zodat ik haar het leven kan bieden wat ze verdient!!! Namelijk lekker verwennen en gewoon lief voor haar zijn.....
Lieve groetjes Delinda
dankjewel voor jullie reacties. Er is nog geen verder oderzoek gedaan omdat de DA eerst wil afwachten of ze op de medicatie reageert. En wat betreft de natte variant, ze heeft geen opgezette buik ofzo, dus snap wel dat de DA daar niet als eerste naar kijkt natuurlijk. Het arme beestje is net 2 en een half jaar oud. Ik heb haar zelf bijna een jaar geleden van de dierenambulance gekocht, dus ik ken haar verleden ook niet helaas. In het begin was ze heel erg mensenschuw, maar met heel veel liefde en vooral geduld is dat gelukkig voorbij.
Omdat ze van mij niet naar buiten mocht, ging ze overal plassen, behalve op de kattebak! Ik ben ondertussen aan mijn derde bankstel bezig! Maar sinds ze weer naar buiten mag, is dit ook helemaal afgelopen gelukkig. Het is een ontzettend lief beestje, die volgens mij al veel heeft meegemaakt. Daarom hoop ik ook zo dat ze weer helemaal beter wordt, zodat ik haar het leven kan bieden wat ze verdient!!! Namelijk lekker verwennen en gewoon lief voor haar zijn.....
Lieve groetjes Delinda
welkom
op het Forum en wat naar, zo'n klein ziek diertje.
je dierenarts vindt hoop ik snel wat er mis is en we duimen met al onze pootjes!

je dierenarts vindt hoop ik snel wat er mis is en we duimen met al onze pootjes!
Weet je Delinda, FIP heeft altijd een dodelijke afloop. FIP is soms ook zeer moeilijk vast te stellen. Het kan tot nu toe nog van alles zijn ... maakt niet minder dat ze doodziek is. Maar misschien heeft ze iets waar ze straks toch van kan opknappen met de juiste behandeling
Als we speculeren maken we het misschien alleen maar erger voor je. Het is natuurlijk raar en heel vervelend dat de da nog geen duidelijke oorzaak weet na een dag en nacht observatie, stemt mij ook niet echt gerust. Ik hoop op de deskundigheid van de da. Mocht het niet veranderen dan zou je ook nog altijd een second opinion kunnen vragen bij een andere goede dierenarts.
Sterkte
Cis

Sterkte
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Hoe is het nu? Wij duimen voor jullie!
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy
-
- Kitten
Ik heb toevallig net gebeld en gevraagd hoe het is. De koorts was wat gezakt weer, maar ze wil nog steeds niet uit zichzelf eten. Ik vermoed omdat ze zich toch nog heel erg beroerd voelt. Het is nu afwachten tot ze zelf weer gaat eten, eerder mag ze niet naar huis jammer genoeg. Heb voorgesteld om met een biefstukje te komen, maar dat vonden ze geen goed idee omdat dat niet licht verteerbaar is. Zit wat in natuurlijk, maar ik wil zo graag dat ze opknapt!!
Lieve groetjes en nogmaals dankjewel voor jullie lieve reacties
Lieve groetjes en nogmaals dankjewel voor jullie lieve reacties
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Hoe oud is de poes. Ik heb een dergelijk patroon twee keer met een kitten van 4-5 maanden gehad.
Opeens hoge koorts en niet meer op de poten kunnen staan.
Beide keren na een week was het over.
Of het FIP kan zijn is alleen te bepalen door vocht uit de buik te halen volgens mij.
FIP kan vele vormen aannemen, mijn FIP slachtoffer had het in de nieren.
Aan beide kanten een opgezette bult, alsof hij zwanger was. Bleken zijn nieren te zijn die opzwollen.
Veel sterkte en ik hoop snel beterschap voor je poesje.
Ik duim voor snelle vooruitgang.
Opeens hoge koorts en niet meer op de poten kunnen staan.
Beide keren na een week was het over.
Of het FIP kan zijn is alleen te bepalen door vocht uit de buik te halen volgens mij.
FIP kan vele vormen aannemen, mijn FIP slachtoffer had het in de nieren.
Aan beide kanten een opgezette bult, alsof hij zwanger was. Bleken zijn nieren te zijn die opzwollen.
Veel sterkte en ik hoop snel beterschap voor je poesje.
Ik duim voor snelle vooruitgang.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
-
- Kitten
Goedemorgen allemaal,
Ik heb goed nieuws!! Vandaag om 12 uur mag ik Catty ophalen bij de da! Krijg wel nog medicijnen mee naar huis, maar het gevaar is geweken! Ze had of heeft een hele zware virus-infectie opgelopen. Dus godzijdank geen FIP!
Heel erg bedankt voor jullie steun en medeleven de afgelopen dagen, dit heeft me enorm geholpen. Zal zeker nog vaker hier komen om jullie warme reacties en voor jullie onvoorwaardelijke kattenliefde!
Lieve groetjes Delinda
Ik heb goed nieuws!! Vandaag om 12 uur mag ik Catty ophalen bij de da! Krijg wel nog medicijnen mee naar huis, maar het gevaar is geweken! Ze had of heeft een hele zware virus-infectie opgelopen. Dus godzijdank geen FIP!
Heel erg bedankt voor jullie steun en medeleven de afgelopen dagen, dit heeft me enorm geholpen. Zal zeker nog vaker hier komen om jullie warme reacties en voor jullie onvoorwaardelijke kattenliefde!
Lieve groetjes Delinda
Jeej!!
Da's goed nieuws!
Vertroetel d'r maar lekker vanmiddag

Da's goed nieuws!
Vertroetel d'r maar lekker vanmiddag

Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Jeej, hier ook goed nieuws
Wat fijn dat je Catty vanmiddag kan ophalen, geniet van haar, en hopelijk is ze snel weer helemaal de oude.

Wat fijn dat je Catty vanmiddag kan ophalen, geniet van haar, en hopelijk is ze snel weer helemaal de oude.

Een dikke beterschapsknuffel voor haar!
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy