Donker?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Spookysil
Poema
Poema

Donker?

Bericht door Spookysil »

Hallo allemaal :cathappy:

Charlie is mijn eerste kitten, Gizmo had ik vanaf haar 5ste dus op Kittengebied ben ik nieuw.
Nu ben ik helemaal dol op mijn kleine spruit, maar ik vroeg me af of waarneer ik mijn kamer verlaat ik het licht voor hem moet aanlaten.
Nu zijn katten nachtdieren, maar omdat hij pas 3 maanden is. Ben ik overbezorgd? :oops:

Groetjes, Silvia
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Donker?

Bericht door pearlsofpassion »

:-)

Laat het licht maar gewoon uit hoor! Dat zal hij leuker vinden dan aan...
Zolang er ergens in de kamer een raam is of een dikke kier onder een deur zal hij voldoende kunnen zien. Alle katten zien erg goed in het donker (daardoor zien ze wel nooit kleuren), maar ze hebben wel iets licht nodig (heeel erg weinig hoor!!).
Gewoon het maanlicht of licht dat er van nature buiten is 's nachts is voldoende, pas als je een kamer helemaal dicht hebt zal hij ook niets kunnen zien...

Als je het licht aan zou laten zou hij enkel maar in de war geraken, en wss vind hij een beetje donker wel leuk. Als je hem altijd in het licht zou laten, kan hij later mss wel bang krijgen in het donker omdat hij het niet kent. Er is dus geen reden om het licht aan te laten.
:-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Spookysil
Poema
Poema

Bericht door Spookysil »

Bedankt voor de informatie :) Het idee vindt ik een beetje zielig, een kitten alleen in het donker, maar als jij zegt dat dat het beste voor hem is, dan doe ik dat :D
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Voor hem is donker echt niet zo heel anders dan licht. :-) Je kan je dat mss moeilijk inbeelden, maar het is wel zo.
Hij merkt het natuurlijk wel, maar vind het zeker niet zo erg. Hier beginnen ze net heel erg te spelen en te stoeien wanneer we gaan slapen en het licht uit doen. Dan is het veel leuker dan bij dat kunstlicht waar je enkel hoofdpijn van krijgt! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie