Plassen op slaapplaats

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
whittiger
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2010 23:29

Plassen op slaapplaats

Bericht door whittiger »

hey,

Ik heb twee kittens eentje van 16weken oud en een nieuw die we drie dagen geleden zijn gaan halen. Wat blijkt nu dat de nieuwe kat haar grote behoefte doet op de kattenbak maar plassen doet ze op het dekentje waar ze op slaapt? Ik vind dit maar heel raar en ik vraag mij af of ze dit soms mss doet in haar slaap ofzo? want ze weet de kattenbak wel heel duidelijk staan.
alvast bedankt iedereen:)
Carolien_h
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2010 18:07
Locatie: Amsterdam

Re: plassen op slaapplaats

Bericht door Carolien_h »

Hey,

allereerst, welkom op het forum. Leuk he, twee van die kleintjes in huis?!

Ik kan me voorstellen dat dat misschien vervelend is. Als je even rond kijkt hier op het forum, dan kom je te weten dat meer mensen problemen hebben met het plassen/poepen op ongewenste plaatsen. Ik geloof zelfs dat er ergens een apart topic voor is. Allereerst zou mijn advies zijn om een extra bak neer te zetten. Uit je bericht leid ik af dat je maar 1 bak hebt staan? Sommige katten doen niet graag beide behoeften op dezelfde bak of gaan niet graag met twee katten op dezelfde bak. Ik kan me ook voorstellen dat het dekentje lekker zacht is, dus weet je zeker dat ze geen blaasontsteking heeft? Al lijkt dat me niet omdat ze dus wel de grote behoefte doet op de bak, maar als je dat niet zeker weet, en het lost zich niet op met een tweede bak, is dat misschien wel iets om na te kijken.

Wellicht andere mensen nog andere mensen nog andere ideeën?

Verder, gebruik vooral even de zoekfunctie bovenaan de pagina, vind je talloze berichten met vast en zeker nog veel meer tips. Succes!
whittiger
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2010 23:29

Re: plassen op slaapplaats

Bericht door whittiger »

bedankt:) oh ja het is heel tof maar de andere is hier nu al twee weken en was gewoon om alleen bij mij te zijn dus die blaast en gromt nu ook als de nieuwe in de buurt komt maar daar blijft het dan ook bij voorlopig.

oei neen dat kwam dan verkeerd over,
we hebben twee bakken staan.
Ik weet niet zeker of ze al dan niet een blaasontsteking heeft, het is gewoon raar dat het
telkens terug op haar slaapplaats is en niet ergens anders in huis.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Plassen op slaapplaats

Bericht door castratenkoor »

Ik zou nog een derde bak neerzetten en de poes bij de da na laten kijken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie