Reactie na pipetje

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Neeltje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2010 21:07

Reactie na pipetje

Bericht door Neeltje »

Hallo, mijn katje van 4 1/2 mnd heeft een pipetje stronghold gehad een week of drie geleden,
en ook een inenting tegen niesziekte ed.Hij had een allergische reactie van de pipet. Het plekje ging kapot, zalfje erop maar toen werd het zelfs erger, Na een tijdje ging het iets beter maar nu gaat de plek ernaast ook kapot tot bloedens toe!! Ook de plek waar hij de inenting kreeg ging een beetje kapot en zit nu een kale plek. Is dat niet gek voor een inenting? Wie komt dit bekend voor en heeft er ervaring mee? alvast bedankt
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: reactie na pipetje

Bericht door Queen »

Wie heeft het pipetje en de inenting gegeven 3 weken geleden?
Arm klein moppie van 4-1/2 maand. Dit klinkt alles behalve goed.
Mijn advies: ......... zo snel mogelijk naar de dierenarts (terug)!
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: reactie na pipetje

Bericht door castratenkoor »

Volgens mij is het ook niet de bedoeling tegelijk, daar hoort minstens een week tussen te zitten.
Het komt meer voor zulke huidreacties. Een enkel geval krijgt zelf een tumor op de plek van de enting.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Neeltje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2010 21:07

Re: Reactie na pipetje

Bericht door Neeltje »

hartelijk dank voor de reacties. Het pipetje is een week voor de inenting gegeven. Het plekje van pipetje is wat dichter maar er zit een soort gaatje in...en dat gaat maar niet dicht. en dan de plek ernaast natuurlijk. Het ziet er akelig uit. Ik ga inderdaad naar de dierenarts. Hopelijk geen gekke dingen voor het beestje want Het is een mishandeld katje geweest, Was letterlijk in een hoekje gegooid, aan zijn lot overgelaten en uitgemergeld met 8 weken. zielig he...en hij is zo lief...toch nog vertrouwen in de mens ook al was hij in het begin heeel bang
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Reactie na pipetje

Bericht door castratenkoor »

Sterkte ermee, ik hoop dat hij snel opknapt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Reactie na pipetje

Bericht door pearlsofpassion »

Ik hoop ook dat je erachter komt wat het is. Het kan ook iets totaal anders zijn waar ze op reageert, maar het kan ook zowel van het pipetje als van de inenting komen.
Hopelijk kan de DA iets uitsluiten...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie