Insecten in (vers) voer
- johnny+kaatje
- Kitten
Insecten in (vers) voer
Hallo!
Zijn er katten 'dieten' waar insecten vers/gedroogd verwerkt worden in het voer?
Lees nu al een tijdje over natuurlijke/verse voeding voor katten, maar ben nog nergens insecten in zulke verhalen tegengekomen. Een lekker sprinkhaantje of meelworm als snack of aanvulling op het gewone eten? Je zou toch zeggen dat dit aan zou sluiten bij het natuurlijke voedingspatroon van de 'wilde' kat.
Iemand ervaring? Ben benieuwd!
Zijn er katten 'dieten' waar insecten vers/gedroogd verwerkt worden in het voer?
Lees nu al een tijdje over natuurlijke/verse voeding voor katten, maar ben nog nergens insecten in zulke verhalen tegengekomen. Een lekker sprinkhaantje of meelworm als snack of aanvulling op het gewone eten? Je zou toch zeggen dat dit aan zou sluiten bij het natuurlijke voedingspatroon van de 'wilde' kat.
Iemand ervaring? Ben benieuwd!
Re: insecten in (vers) voer
Nee, nooit van gehoord. Wel gedroogde visjes door een mengsel van Lams en RC bij de dierenwinkel.
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
In eerste instantie, toen ik de titel van je topic las, dacht ik dat je beestjes aangetroffen had
in een zak kattenvoer of zo. Gelukkig is dat niet het geval!
Op zich zou het geen gek idee zijn, want (bepaalde) insecten schijnen een rijke voedingsbron
te zijn. Een gat in de markt?
Van de week had één van onze katten een sprinkhaan gevangen,
en at die met veel smaak (en gekraak...) op. "Doet u mij maar een zakje gedroogde sprinkhanen!"
(Elders in de wereld zouden ze er maar al te graag vanaf zijn...)
Groeten van Laura.
in een zak kattenvoer of zo. Gelukkig is dat niet het geval!
Op zich zou het geen gek idee zijn, want (bepaalde) insecten schijnen een rijke voedingsbron
te zijn. Een gat in de markt?

en at die met veel smaak (en gekraak...) op. "Doet u mij maar een zakje gedroogde sprinkhanen!"
(Elders in de wereld zouden ze er maar al te graag vanaf zijn...)
Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
- Dafpoetser
- Jaguar
Hmm...ik weet niet of ik mijn kat wel een lekkere beksmakkerd zou geven als hij net een sprinkhanen-meelwormen mousse op zou hebben....

If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Het schijnt voor mensen ook bepaald niet slecht te zijn! Een goedkope bron van eiwitten,
als ik me niet vergis. Dan kan die lekkere beksmakkerd ook wel weer!
Gniffelende groeten van Laura.
als ik me niet vergis. Dan kan die lekkere beksmakkerd ook wel weer!

Gniffelende groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
Insecten in kattenvoer?
Nee nog nooit van gehoord!
Ik weet wel dat het in vogelvoer verwerkt zit!

Nee nog nooit van gehoord!

Ik weet wel dat het in vogelvoer verwerkt zit!
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
- pearlsofpassion
- Tijger
Re: Insecten in (vers) voer

Vroeger gingen Kleintje en ik samen sprinkhanen vangen.

Allezsinds, als het gras dan af was, dan kropen Kleintje en ik (toen dus 17-18 jaar) naast elkaar, ik op mijn knieën, en om het eerst de sprinkhaan vangen, maar zij mocht ze altijd opeten!

Ik heb nooit iets gemerkt van slechte adem of zo hoor. Een sprinkhaan ruikt ook niet speciaal....
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Maar sprinkhanen e.d. zijn best te koop hoor. Speciaalzaken die reptielenvoer verkopen, zullen wel e.e.a. hebben.
Zoals Laura al schreef "Elders in de wereld zouden ze er maar al te graag vanaf zijn..". Dat heb ik me altijd afgevraagd: waarom vreten ze die enorme sprinkhanenplagen niet op? Men laat de oogst opvreten en wacht tot de sprinkhanen verder trekken...
Zoals Laura al schreef "Elders in de wereld zouden ze er maar al te graag vanaf zijn..". Dat heb ik me altijd afgevraagd: waarom vreten ze die enorme sprinkhanenplagen niet op? Men laat de oogst opvreten en wacht tot de sprinkhanen verder trekken...
- pearlsofpassion
- Tijger
Het schijnt erg lekker te zijn geroosterd, maar ik weet niet of ik het zou eten hoor... 

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
ik heb het geprobeerd in Suriname, zo gek smaakte het nog geeneens 
heb alleen de meelwormen laten staan, dat werd me te gek

heb alleen de meelwormen laten staan, dat werd me te gek

Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
In een Zuid-Amerikaans restaurant in Den Bosch kon je ook sprinkhanen krijgen. Ik heb dat toen niet uitgekozen. Het leek mij niet zo smakelijk...
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Geef mijn portie maar aan Fikkie...... 

Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
- Kattenbella
- Tijger
Als het even regent heb ik hier nogal wat regenwormen in de kamer liggen. Eet op die handel denk ik dan 

"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
- achtpuntzes
- Jaguar
http://www.insecteneten.nl/index01.php
informatie over het eten van insecten en je kunt er ook een en ander bestellen.
informatie over het eten van insecten en je kunt er ook een en ander bestellen.
- metalmeisje
- Huiskat
Maar het zou voor je kat geen kwaad kunnen dus? Is wel een hele uitdaging voor ze meteen, achter een sprinkhaan aanjagen :P