Poes en kitten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Poes en kitten

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, laat haar maar een paar dagen boos doen op de bench, ze draait wel bij.
Niet steeds proberen afleiden als ze boos doet, zo geef je aandacht bij verkeerd gedrag en houdt je het in stand...
Laat haar maar gewoon zelf haar tempo bepalen, en vooral met haar bezig zijn als ze niét blaast en gromt ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Poes en kitten

Bericht door Queen »

Het begin is er ....... Rest is een kwestie van tijd, geduld en aandacht.
Marjolein heeft het goed samengevat.
Succes ermee.
Gr Q.
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
ikkuh01
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 sep 2010 16:21

Re: Poes en kitten

Bericht door ikkuh01 »

pearlsofpassion schreef: Niet steeds proberen afleiden als ze boos doet, zo geef je aandacht bij verkeerd gedrag en houdt je het in stand...

Die is goed om te weten! Dank!

Wat ik wel jammer / zielig vind is dat ik het kitten nu weinig aandacht kan geven. Als ik voor de neus van de poes haar ga zitten aaien en spelen en kroelen dan wordt ze alleen maar jaloerser denk ik. maar als ik dr meeneem in andere kamer en de poes alleen laat dan is hetzelfde effect denk ik. hoe los ik dat op?

Owja, de poes mag nu ook bij ons op bed slapen, dat vind ze fijn ligt de hele nacht bij ons. Dat mocht normaal niet want snachts kon ze niet inde slaapkamer. Is ook wel goed denk ik, voelt ze zich toch nog speciaal en extra verwend sinds nieuwe kitten.

Bedankt vast weer!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Poes en kitten

Bericht door pearlsofpassion »

Ik snap wel dat je last hebt om de kitten nog genoeg aandacht te geven. Ik weet niet goed hoe je dat oplost. Maar ja mag haar zeker wel iets aaien he, daar moet de oudste kat ook maar aan wennen. Woon je alleen of niet? Anders kan iemand anders ze aaien zodat ze niets heeft om jaloers over te zijn als de kleine geaaid wordt. Anders is het wat moeilijker en moet je gewoon zien de kitten niet meer aandacht te geven dan de oudste, maar evenveel zou na een paar dagen wel mogen hoor!
En spelen zou ze normaal geen probleem mee mogen hebben. Als ze daar jaloers op reageert en mee wil doen, dan moet je proberen met beide tegelijk te spelen (laser of 2 touwtjes of zo). Zo kan je ze ook ze dichter bijeen brengen. Het schijnt dat dat kan helpen bij de koppeling, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Je komt er wel uit! :-) Je bent erg goed bezig denk ik, en je denkt er goed over na. :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
ikkuh01
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 sep 2010 16:21

Re: Poes en kitten

Bericht door ikkuh01 »

Hoi allemaal,

Hier gaat het gelukkig al een stuk beter!
Alle tips hebben geholpen. De kitten zit af en toe in de bench zodat de oudste even kan ontspannen. Ze blaast niet meer als de kleine in de bench zit.
Ze lopen nu samen los, wel lopen ze als een gek achter elkaar aan te sprinten door het huis. De kleine achter de grote aan en andersom.Maar het blazen is gelukkig een stuk minder. Als ik de kleine achter een speeltje aan laat rennen op het bed zit de grote te kijken..

Ik laat nog wel even weten hoe het verder gaat!!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Poes en kitten

Bericht door Cari »

Klinkt fantastisch! Dat achter elkaar aan rennen is een begin van spel. Fijn te horen!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Poes en kitten

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, komt helemaal goed! :-) Gewoon laten doen, ze komen er helemaal zelf uit! :-)
En als ik het zo hoor mag de kleinste al uit de bench, maar dat kies je zelf. Je kan best de bench eerst gewoon open laten, dan kan ze zelf kiezen en na een tijdje merk je wel dat de bench helemaal overbodig wordt.
Maar het lijkt mij wel veilig. Grommen wil niet zeggen dat ze gaan vechten, maar jij moet inschatten of er nog sprake van aggressie is of niet...

alleszins super nieuws! Gaat goed komen! :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie