Vachtprobleempjes

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
Breggel81
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 sep 2010 17:38

Vachtprobleempjes

Bericht door Breggel81 »

Hoi

Onze kater heeft sinds een paar weken last van een flinke mat achter op zijn rug. we hebben hem en onze poes ontvlooid en het huis is ook schoon. Weet iemand wat ik hieraan kan doen. Ik mag er niet aankomen want hij begint meteen te bijten als je te dichbij de plek komt.
Vriendjes voor het leven.
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Vacht probleempjes

Bericht door Queen »

Misschien een domme vraag hoor, maar wat is een mat?
Vacht met klitten soms? En wat heeft het ontvlooien ermee te maken?
Is dat daardoor gekomen?
Gr Q
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Vacht probleempjes

Bericht door Cari »

Naar de dierenarts! Daar laat je 'm toch niet mee lopen, hij heeft pijn!

Ik hoop niet dat je tegen je kat aankijkt zoals je onderschrift doet vermoeden :roll: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Vacht probleempjes

Bericht door Queen »

Weinig response!!! :!:
Dus toch Cari :?: :???:
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vacht probleempjes

Bericht door pearlsofpassion »

Ow ow, Queen, geen overhaaste conclusies he!

Er zijn veel meer mensen die hier gewoon niet meer laten weten wat ze doen en hoe het gaat, dan mensen die niet luisteren of niet om hun katten geven....

Niet onmiddelijk het ergste denken he! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Vacht probleempjes

Bericht door Queen »

Dag Valerie,
Ik stuur je zo even een pb'tje.
Gr Q
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Vachtprobleempjes

Bericht door Dafpoetser »

hmmm...ik vind het onderschrift erg plat, en kort door de bocht.

Een kat is 24 uur genieten? Had ik leuker gevonden.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Vachtprobleempjes

Bericht door ]-marjolein-[ »

Ik hoop dat je beter voor je kat zorgt dan je onderschrift mij doet vermoeden...maar ik zou eens naar de dierenarts gaan met de kat. Als je er niet aan mag komen lijkt het me dat hij er last van heeft en dat er dus beter even door een da naar gekeken kan worden.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Breggel81
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 sep 2010 17:38

Re: Vachtprobleempjes

Bericht door Breggel81 »

Ik zal het verhaal van Bolle even vertellen:

Hj is geadopteerd uit het asiel en heeft naar alle waarschijnlijkheid een ongeluk gehad waardoor de achterste helft van zijn lijfje niet goed meewerkt. Hij kan niet springen en klimmen maar rent nog geregeld achter onze poes Shiva aan. Na enkele rontgenfoto's vanwege een blaasgruis probleempje bleek er niks beschadigd. Zijn mannelijkheid is weggehaald zodat hij weer normaal kan plassen. Afgezien van speciaal voer is er niets met hem aan de hand.

Nu heeft hij dus inderdaad klitten en roos op zijn rug, hij heeft er geen last van maar wij vonden het wat vreemd. Nu had ik gelezen dat het een allergische reactie op vlooienbeten zouden kunnen zijn dus hebben we onze binnenbeestjes binnen de norm extra ontvlooid. Het kan ook zijn dat hij er gewoon niet bij kan en dat we hem wat moeten helpen maar dan moet hij toch echt niet meer de kam kapotbijten.

Het onderschrift kwam voor sommige mensen wat cru over dus die heb ik maar aangepast.
Vriendjes voor het leven.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vachtprobleempjes

Bericht door pearlsofpassion »

Ok, normaal zou ik me niet zoveel zorgen maken over een beetje roos op de onderrug. Maar... in dit geval. Er zijn klitten bij, dus kan je dan eigenlijk goed zien tot op de huid? Onder klitten kan zoveel over kruipen, dus hij moet zo snel mogelijk naar de DA. Die klitten moeten eraf geschoren worden, dat de huid kan ademen en dat je kan zien hoe de huid eronder eruit ziet!!! Als er beestjes onder zitten kan je kat heel snel heel erg in de problemen komen!!
Ik heb hier ergens ook eens een topic gezien over een verlamde kat die maden in haar verlamde kant kreeg en het was niet helemaal duidelijk waarom (heb niets meer gehoord van dat topic trouwens) maar mss trekt verlamming het wel aan, en dan heb je verhoogde kans bij jouw kat. Ik zou zeker niet wachten, naar de DA, die kan direct zien wat er allemaal aan de hand is.

En extra ontvlooid? Wat bedoel je daarmee? Ik hoop dat je niet vaker gebruikt hebt dan op de verpakking staat, of meerdere producten dooreen op de katten? Dat kan je katten vergiftigen! Je moet je echt aan de voorschriften houden. Als je een product gebruikt dat goed werkt, is zo vaak als op de verpakking staat meer dan genoeg!
Wss heb je niet gedaan wat ik hierboven zeg, dat weet ik wel, ik ga er niet vanuit dat je dat deed, maar ik kan niet zo goed aan je bericht uit. Wat heb je nu juist gedaan met dat onvlooien?? En wat gebruik je?

Ik hoop dat er niets ernstig is met je kat!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Vachtprobleempjes

Bericht door Cari »

Zo, dat is een even een ander onderschrift :grin: !
Als je kat last heeft van zijn rug en niet springen en klimmen kan, kan hij waarschijnlijk ook zelf zijn rug niet wassen. Hij heeft hier wel degelijk last van, anders zou je er gewoon aan mogen komen. Er zit nu niets anders op dan die plek kaal te laten scheren en dan voor hem te blijven verzorgen. Als je daar al mee begint, als de eerste haartjes verschijnen, kan je het rustig opbouwen en dan zal je kat het waarschijnlijk wel accepteren, want dan heeft hij geen pijn. Begin met een hele zachte borstel, zodat hij eraan kan wennen en ontdekken kan dat het zelfs fijn is.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Breggel81
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 sep 2010 17:38

Re: Vachtprobleempjes

Bericht door Breggel81 »

Het wassen lukt wel maar niet altijd even goed en onze poes helpt hem regelmatig. Het ontvlooien doe ik normaal 1x per jaar volgens de handleiding van de bolfo gold van Bayer maar mag meerdere keren per jaar.

Ik kan het niet zien tot op de huid maar we hebben hem nu wel zover dat ik de lossen haren eruit kan halen en met een zachte borstel de plek kan borstelen. Het ziet er al een stuk beter uit en de roos is nu ook weg. Er zitten nog wat klitten die met heel veel geduld eruit geborsteld kunnen worden.

Voor de zekerheid morgen toch maar even de da bellen.

Ik laat het zsm weten.
Vriendjes voor het leven.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Vachtprobleempjes

Bericht door Ilone »

Is de kat misschien een beetje stevig?
Als dat zo is, zou het kunnen zijn dat de kat er niet goed bij kan met wassen.
Ik zie het namelijk met Pluis hier ook af en toe. Pluis kan volgens mij niet zo goed bij haar flanken/onderrug komen met wassen, waardoor (mede dankzij haar lange haren, dat wel) er dan klitten en roos vormen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Breggel81
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 sep 2010 17:38

Re: Vachtprobleempjes

Bericht door Breggel81 »

Echt stevig is ie niet zie het zwarte exemplaar op de foto. En zoals ik al zei helpt onze poes hem regelmatig.
Vriendjes voor het leven.
Gebruikersavatar
Breggel81
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 sep 2010 17:38

Re: Vachtprobleempjes

Bericht door Breggel81 »

Uitslag van de DA:

Geen beestjes aanwezig!!! Waarschijnlijk heeft ie gewoon last van zijn rug waardoor hij zichzelf niet zo goed kan wassen. We hebben wat klitten weg kunnen knippen en na een paar dagen borstelen (we hebben hem zover dat hij hem niet meer kapot bijt) is de klit al veel kleiner en hij lijkt zich ook een stuk beter te voelen nu. Als het erger wordt krijgen we pijnstillers voor hem.
Vriendjes voor het leven.
Plaats reactie