Help, ik weet het echt niet meer!

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door Queen »

Heel goed nieuws! Dubbel :pdtpya: vandaag.
We doen allemaal ons best om iedereen op het forum zo goed en eerlijk mogelijk te steunen en adviseren en in het belang van de beestjes!!!
Een fijne dag gewenst en morgen sterkte bij de dierenarts.
Gr. Q
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door Sunnetje »

Dat is ontzettend goed nieuws!! :D

Ik hoop echt dat hij nog wat opknapt en toch nog een waardig leven kan leiden! :D

Sterkte!
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
nance
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2010 15:09

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door nance »

jeej wat een verhaal..
Ik wil je niet onmoedigen maar ik heb mijn katertje van nog geen ander half maandag in laten slapen.
Hij is in mei een maand van huis geweest en heb hem uit eindelijk ook door briefjes en zo terug gekregen..
Een maand later werd hij mager at niet meer sliep alleen maar en wou alleen nog maar liggen echt niet leuk ik naar de DA en zware bloedarmoede pretnison gekregen en hij knapte weer helemaal op en ik had ons oude katertje weer terug.
We hebben hem voor een maandje langer mogen houden ik was # dagen van huis zwager heeft de katten gewoon eten gegeven en ik kwam thuis en ik zag het al foute boel hij was schrikkerig had veel pijn en was zo zielig.
Ik naar de da hij zag er goed uit voor de pijn kreeg ik pijnstillers.
Maar twee dagen later zag ik hem aftakelen en na de 4e dag toch maar weer terug naar de DA.
Snap test gedaan en onze arme schat had katten aids en ook de leukemie erbij die arme schat zo ziek dus heb een snelle en pijnlijke keuze gemaakt.
Maar soms moeten we gewoon aan ons schatje denken en op is op.
Het is nooit leuk echt niet ik mis hem echt heel erg.
Waarom ik het je vertel katten kunnen rare dingen op lopen als ze van huis zijn te erg voor woorden
Groetjes nance
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door Adriana »

wat een verdrietig verhaal en wens je veel sterkte de komende tijd..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
san79
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 sep 2010 14:17

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door san79 »

bedankt voor jullie reacties, ben er echt blij mee..maar wat een triest verhaal van je katertje..jeetje..hoe kan dat nou vraag je je dan af.. veel sterkte met je verlies
ik hoop moos bij mij te kunnen houden, maar als het nodig is dan laat ik hem gaan..uit liefde inderdaad..maar op dit moment gaat het goed..morgen kijken we verder.
moris, mijn andere kater, is er alleen nu wel vandoor..hmm..te weinig aandacht gekregen misschien..ik ga maar gauw met de hond uit, en hem roepen.. wil dat hij vanavond wel weer thuis is..anders heb ik er nog een zorg bij..
groeten, fijne dag
san79
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 sep 2010 14:17

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door san79 »

ik zal nog even de afloop vertellen.. moos is weer dagen bij de DA geweest. Cathther erin. Zijn blaas is waarschijnlijk verlamd. Vrijdag hem opgehaald, in de hoop dat hij nu weer zelf kan plassen. maar hij si weer helemaal volgelopen. hij probeerd het wel, steeds een paar druppels..maar helaas geen plas.. zijn blaas is weer groot, zo groot dat het wel pijn moet doen. Hij verstopt zich ook en zoekt weinig contact. terwijl moos een kroelpoes is/was.. gisteravond er eens goed over gesproken, mijn vriend wil hem laten inslapen. Ik geloof dat ik dat nu ook wil..hoewel wil..het moet. ik wil hem niet iedere 2 dagen laten leeglopen bij de DA..dat is geen leven. Ik lees wel verhalen op internet dat mensen zelf elke 3 uur hun kat 'helpen' met plassen..dus leegknijpen..maar is dat nou de oplossing? ik weet het niet meer.
Om 13 uur een afspraak bij de Da..ben bang dat ik afscheid moet nemen en dat doet verdomde zeer.. hij is nog steeds moos, alles doet het weer..behalve die blaas. wat oneerlijk dat er bij katten niks aan gedaan kan worden. maar ik kan het niet meer aanzien. hij is contant bezig met plassen en zich schoonmaken. echt pijn heeft hij niet, of hij is een harde en laat het niet merken.
bedankt
groeten een verdrietig baasje
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door Queen »

Ik voel met jullie mee!!! Het is afschuwelijk om je dier zo te moeten zien lijden!
Jullie zullen op dit moment wellicht al onderweg zijn naar de dierenarts en vol verdriet terug komen! Heel veel sterkte gewenst en als je er zin in hebt kun je dan nog even laten weten hoe het afgelopen is.
Groetjes Carla
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door pearlsofpassion »

Ik denk dat het het beste is als ze echt niets kunnen aan doen.... :-(

Ik ken iemand die eigenlijk hetzelfde heeft, een vrouw van eind de 50. Ze heeft nu een buisje uit haar lies hangen en moet het ook zelf doen. Maar ze zijn nog aan het zoeken naar een oplossing, want ze zegt zelf dat ze zo niet wil blijven leven.... Ze heeft er constant last van en blijkbaar vind ze dat zelf niet houdbaar en niet te dragen.
Bij je kat zal het wss niet anders zijn, maar hij kan niet zelf kiezen.
Ik kan het ook niet voor jou kiezen, maar ik wou je dit even vertellen omdat die vrouw dus wel kan zeggen hoe het is.

Het spijt me heel erg voor je, en natuurlijk voor Moos! Probeer te denken aan de goede momenten die jullie samen beleefd hebben, aan wat hij allemaal in zijn leven heeft meegemaakt en hoe gelukkig hij bij jullie was!

Sterkte!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door Ilone »

Ik vind het bij een mens toch iets heel anders dan bij een dier. Een mens kan zelf de catheter verzorgen en kan zo nog prima leven...maar een kat niet. En kat zal ook niet begrijpen waarom elke keer mensen hem/haar pijn doen door de blaas leeg te drukken. En over catheters nog maar te zwijgen...

Heel veel sterkte, San79. Knuffel hem nog maar stevig!
Het is waarschijnlijk de juiste beslissing, maar makkelijk zal het nooit worden :-(
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door Rocis »

Triest meid, ik wens jullie heel veel sterkte ;-)

Grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door Dafpoetser »

Och San, wat triest...

Laten we hopen op een wondertje!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door MarjanR »

Is het echt geen oplossing Moos z'n blaas te helpen legen, thuis, zelf?
Mijn vriendin heeft ook een "verlamde" blaas, en moet zelf haar blaas leegdrukken op bepaalde tijden of als ze veel gedronken heeft.
En dat gaat gewoon via de natuurlijke weg, zonder katheter.

Oef, misschien is het de naam maar ik zou mijn Moos ook niet snel laten gaan.

Overigens, de oorzaak van dit alles zou ik zelf zoeken in een TIA.
Daar herstellen ze redelijk goed van maar iedere keer met een andere uitkomst.
En bij jullie Moos is het dus z'n blaas.
Mijn zus haar Max heeft ook last van TIA's.
Dan is ze weer doof, dan kan ze niet lopen. Maar dat trekt weer bij en Max is haar maffe zelf (altijd al een rare huppel geweest).
En zolang ze niet aangeeft dat ze pijn heeft en gewoon haar maffe zelf is laten we Max nog niet inslapen.

Dus misschien kun je overwegen Moos z'n blaas om de zoveel uren leeg te drukken.
Zolang dit lukt, en hij het toelaat?

Overleg het met de da, natuurlijk.
En laat je eigen gevoel spreken.

Ik wens je sterkte, welke beslissing je ook neemt.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
san79
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 sep 2010 14:17

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door san79 »

als ik lees dat ik misschien toch zijn blaas had kunnen leegdrukken...de tranen..
ik heb hem net moeten laten inslapen, de Da zei dat dit het beste is, we zijn nu al bijna een maand met hem bezig. het arme beest kroop de afgelopen dagen alleen maar weg. normaal nooit. ook niet toen hij nog veel zieker was als nu.
hij ligt nu hier.
de DA zei dat je nooit weg kunt wanneer je daarvoor kiest, leegdrukken, en ook lukte het niet erg, ik heb het 1 keer gedaan.
een tia, zou kunnen, maar ik weet t gewoon niet. de arts denkt aan iets neurologisch, dat hij geen goed seintje kreeg zoiets.
ik voel me leeg en zit met een bonkende kop zijn graf voor te bereiden. terwijl ik maar blijf denken "had ik niet dat of dit kunnen doen".. zo erg. ik ga hem zo onwijs missen..
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door Rocis »

Maak jezelf niet gek met die gedachten San. Je hebt hem in liefde laten gaan. Misschien heeft de da een punt gehad betreffende dat "seintje". Probeer het een plek te geven. Je hebt alles gedaan wat in je macht lag. Dat is meer dan wat een boel andere mensen doen voor hun dieren ;-)
Veel sterkte straks als je hem begraaft of cremeert. En zeker ook sterkte voor de tijd erna. Geloof me de pijn wordt minder en dan komt er een glimlach op je gezicht als je denkt aan al die gekke gewoontes die hij had enz.

grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help, ik weet het echt niet meer!

Bericht door castratenkoor »

Ook ik vind dat je er alles aan gedaan heb. Deze beslissing is uit liefde genomen. Verder pijn en angst blijft hem bespaard. Twijfel niet nu achteraf aan je beslissing.
Sterkte bij het begraven en de leegte die hij achter laat.
Net als de vorige spreker geef ik aan, op den duur kun je weer genieten van de mooie herinneringen die hij achterlaat.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie