Kitten alleen laten?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kitten alleen laten?

Bericht door Ilone »

Ilona19 schreef:Nou ik wil best advies maar jullie geven niet echt goed advies.
Meer suggesties aanbieden wat hier niet van toepassing is,
Ik begrijp wel dat een kat alleen laten niet goed is hoor.
Maar de vraag is of ik hem daar een week alleen moet laten,,, of dat hij straks bij ons 2 nachten alleen is,

Nou wat een forum zeg,,,,
Dit is voor het eerst dat ik zelf een kitten neem vroeger wel eens een jong katje gehad thuis maar nooit een kitten.
Dus stel hier mijn vraag, Duidelijk geformuleerd. En toch blijven er suggesties komen buiten een duidelijk antwoord om.

Ik hoef jullie mening niet en jullie neerbuigerige houding, ik wil alleen een antwoord op mijn vraag!!!
Als je onze mening niet wilt, waarom stel je dan hier je vraag?
In jouw openingspost staat niet dat het beestje bij de huidige eigenaar nog een week alleen moet blijven,. alleen dat diegene een week weggaat waarop jouw vraag is of het beestje beter 3 dagen alleen kan zijn of die week mee kan gaan met de huidige eigenaar.
Kan aan mij liggen, maar er werd genoeg antwoord gegeven.
Namelijk "Nee, je kan een kitten niet alleen laten voor een paar dagen",

Ik word een beetje moe van mensen die hier een vraag neerplempen, en dan vervolgens geirriteerd raken omdat de antwoorden die gegeven worden, niet de antwoorden zijn die ze willen horen... :geenidee:
Sorry, maar je hebt duidelijk antwoord gehad. Aan jou wat je er mee doet.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Kitten alleen laten?

Bericht door Queen »

:offtopic:
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten alleen laten?

Bericht door castratenkoor »

Ik dacht toch echt dat ik een goed advies gaf......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kitten alleen laten?

Bericht door Ilone »

@ Queen: Offtopic? Ik gaf antwoord.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten alleen laten?

Bericht door Cari »

Ik denk dat ze deze bedoelde: :closed:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten alleen laten?

Bericht door pearlsofpassion »

Je kan het beestje niet 3 dagen alleen laten! Daar ben je het zelf toch wel mee eens? Een week bij die buurman is dus nog veel erger! Ook iedereen mee eens?

Dus: er moet iets anders verzonnen worden voor dit beestje. Het alleen achterlaten is ervoor tekenen dat je gedragsproblemen en psychische schade krijgt voor dit beestje.
Nu zijn er volgens mij 3 opties:

1: zoals je zelf (denk ik, maar ben niet zeker of ik dat juist begrepen he, srr als het niet zo is...) aangaf kan je hem ook meenemen. Ik weet niet waar je naartoe gaat, maar ik het is in mijn ogen nog steeds beter een kitten 'mee te zeulen' dan achter te laten. Het kan zich dan tenminste al aan jou hechten. Je moet er dan wel veel mee bezig zijn. 4 uur alleen laten is volgens mij echt het maximum, zeker als je het pas hebt. Als je het al een paar weken had en het zo'n 15 weken oud zou zijn, heb je een heel andere situatie, maar in een nieuwe omgeving, weg van alle bekende personen en mama, heeft hij vooral troost, warmte, liefde, kortom geborgenheid nodig!!! Koste wat het kost!

2: Je vind iemand die het beestje een paar dagen in huis wil nemen en die een goed hart heeft voor katten, en er iets van af weet. Sociale andere kittens zouden super zijn, dan kan hij daar wat troost in vinden.

3: dit is volgens mij de moeilijkste maar wss wel de beste!: je zoekt een opvangplaats waar ze het kitten willen opnemen en goed voor zorgen. Dus een pension waar ze dieren gewoon in een kooi steken niet!! Een pension waar ze er echt mee bezig willen zijn, willen verzorgen en waar ze ervaring met kittens hebben. Je zou zo'n beetje een kittenopvang met pension in één moeten vinden. Als je dat zou vinden is het volgens mij wel een prima keuze.
Als je het niet vind, kan je nog altijd bij een kittenopvang aankloppen met het probleem. Deze mensen hebben het hart op de juiste plaats voor deze beestjes, en zullen je niet aan je lot overlaten. Wss zullen ze het kittentje ook eens onderzoeken want ik heb zo mijn twijfels over het huisje waar het vandaan komt en of het de moeder wel lang genoeg gezien heeft, ontworming gehad, intenting,... Zeg gewoon dat je alle kosten zal vergoeden en nog wat extra voor hun goede zorgen, en dan zie ik het niet gebeuren dat ze je wegsturen.

Vraag eens na bij je buurman of de kitten ontvlooid, ontwormd, ingeënt is... en waarmee en wanneer!!! (ontworming verschillende keren, inenting normaal op 12 weken al twee keer). Dit is heel BELANGRIJK dat je weet wat er nog moet gebeuren en dat je geen zaken te vlug opeendoet want dat kan dat kleine lijfje niet verdragen!
Dan krijg je een kitten terug van de kittenopvang dat al nagekeken is, in orde is, en wss ben je veel goedkoper af dan als je zelf naar de DA zou gaan, wat je toch moet doen (los van het verblijf natuurlijk...)

Ik hoop van harte dat je een oplossing vind (en dat je dit nog leest, want je bent wel snel op de teentjes getrapt...) en dat het katje mag uitgroeien tot een mooie gezonde kat!

Oh, en als je de moed zou vinden: vraag eens aan je buurman waarom hij IN GODSNAAM een kat die steeds buiten is een nestje laat krijgen.... Daar zou je ons en de hele kattengemeenschap een ongelooflijk plezier mee doen! :-)
Thanx, en succes ermee!! :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kitten alleen laten?

Bericht door JLC »

Ik denk dat het kitten niet meekan op reis. De reis gaat namelijk naar Engeland, dus zou het kitten in quarantaine moeten.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten alleen laten?

Bericht door castratenkoor »

Ik weet nog wel een optie - dat zou mijn keuze zijn, aangezien in mijn optiek de kat voorgaat.
Advies: niet weggaan maar thuisblijven voor het kitten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten alleen laten?

Bericht door pearlsofpassion »

:-) Ja Dinie, dat zouden wij wss wel doen. Maar mijn vriend zou ik ook niet zover krijgen hoor! :-) Hij houdt teveel van reizen en kijkt er steeds zo naar uit... Hij is nochtans ook gek op onze katten hoor! Alleen bij lange niet zo gek als ik. Ik vraag me af waarom ze toch allemaal naar mij trekken.... :eeh:

Maar bon, quarantaine gaat inderdaad niet he! Dan krijg je geen kat meer terug....
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten alleen laten?

Bericht door castratenkoor »

Net als JLC dus deed in 2008 - kijk dat is ECHTE liefde.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kitten alleen laten?

Bericht door JLC »

Thuisblijven voor het kitten is natuurlijk het meest in belang van het kitten, maar we weten niet hoe die reis naar Engeland is geregeld, hoe duur en of er annuleringsmogelijkheden zijn. Ik ben in december 2008 thuis gebleven, maar een reis naar Duitsland met je eigen auto voor familiebezoek levert geen financiele schade op. Ik neem aan dat bewust is gepland het kitten na de vakantie in huis te nemen. En nu treedt er een overmachtsituatie op. Dus als zelf thuisblijven niet werkt, dan moet de op 1 na beste oplossing worden gekozen. Er zijn genoeg tips gegeven.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten alleen laten?

Bericht door castratenkoor »

Financieel stropje zou wat mij betreft niet opwegen tegen het belang van het katje.
Het is een huisgenoot voor misschien wel 18 jaar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Kitten alleen laten?

Bericht door Queen »

Goed geraden Cari die bedoelde ik ook. Kon 'm ff niet zo gauw vinden. Grrrrr.
Thank you!
Gr Carla
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Kitten alleen laten?

Bericht door Rocis »

Was mijn eerste gedachten inderdaad: niet gaan, maar ik heb geen idee waar de reis voor nodig is, kan belangrijk zijn en wilde daarin niet mengen.

Boos worden op het forum omdat je zelf de vraag nogal onduidelijk hebt neergezet heeft geen zin. Antwoorden genoeg en info zat op dit forum als je de moeite had genomen wat meer te zoeken in de topics.

Mensen blijven je echter zeer aardig (ik bedoel de vorige posters in dit draadje) je een advies geven omdat ze het goed bedoelen.

ZO is dit forum ;-)

Neem er je winst mee. Ik wens je heel veel plezier met je nieuwe kitten ;-)
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kitten alleen laten?

Bericht door Ilone »

Even een andere weg inslaan: Is er niemand die even die dagen regelmatig langs kan komen? Of nog beter, waar je de kitten heen kan brengen?
Dat lijkt mij beter dan alleen laten.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie