Je kan het beestje niet 3 dagen alleen laten! Daar ben je het zelf toch wel mee eens? Een week bij die buurman is dus nog veel erger! Ook iedereen mee eens?
Dus: er moet iets anders verzonnen worden voor dit beestje. Het alleen achterlaten is ervoor tekenen dat je gedragsproblemen en psychische schade krijgt voor dit beestje.
Nu zijn er volgens mij 3 opties:
1: zoals je zelf (denk ik, maar ben niet zeker of ik dat juist begrepen he, srr als het niet zo is...) aangaf kan je hem ook meenemen. Ik weet niet waar je naartoe gaat, maar ik het is in mijn ogen nog steeds beter een kitten 'mee te zeulen' dan achter te laten. Het kan zich dan tenminste al aan jou hechten. Je moet er dan wel veel mee bezig zijn. 4 uur alleen laten is volgens mij echt het maximum, zeker als je het pas hebt. Als je het al een paar weken had en het zo'n 15 weken oud zou zijn, heb je een heel andere situatie, maar in een nieuwe omgeving, weg van alle bekende personen en mama, heeft hij vooral troost, warmte, liefde, kortom geborgenheid nodig!!! Koste wat het kost!
2: Je vind iemand die het beestje een paar dagen in huis wil nemen en die een goed hart heeft voor katten, en er iets van af weet. Sociale andere kittens zouden super zijn, dan kan hij daar wat troost in vinden.
3: dit is volgens mij de moeilijkste maar wss wel de beste!: je zoekt een opvangplaats waar ze het kitten willen opnemen en goed voor zorgen. Dus een pension waar ze dieren gewoon in een kooi steken niet!! Een pension waar ze er echt mee bezig willen zijn, willen verzorgen en waar ze ervaring met kittens hebben. Je zou zo'n beetje een kittenopvang met pension in één moeten vinden. Als je dat zou vinden is het volgens mij wel een prima keuze.
Als je het niet vind, kan je nog altijd bij een kittenopvang aankloppen met het probleem. Deze mensen hebben het hart op de juiste plaats voor deze beestjes, en zullen je niet aan je lot overlaten. Wss zullen ze het kittentje ook eens onderzoeken want ik heb zo mijn twijfels over het huisje waar het vandaan komt en of het de moeder wel lang genoeg gezien heeft, ontworming gehad, intenting,... Zeg gewoon dat je alle kosten zal vergoeden en nog wat extra voor hun goede zorgen, en dan zie ik het niet gebeuren dat ze je wegsturen.
Vraag eens na bij je buurman of de kitten ontvlooid, ontwormd, ingeënt is... en waarmee en wanneer!!! (ontworming verschillende keren, inenting normaal op 12 weken al twee keer). Dit is heel BELANGRIJK dat je weet wat er nog moet gebeuren en dat je geen zaken te vlug opeendoet want dat kan dat kleine lijfje niet verdragen!
Dan krijg je een kitten terug van de kittenopvang dat al nagekeken is, in orde is, en wss ben je veel goedkoper af dan als je zelf naar de DA zou gaan, wat je toch moet doen (los van het verblijf natuurlijk...)
Ik hoop van harte dat je een oplossing vind (en dat je dit nog leest, want je bent wel snel op de teentjes getrapt...) en dat het katje mag uitgroeien tot een mooie gezonde kat!
Oh, en als je de moed zou vinden: vraag eens aan je buurman waarom hij IN GODSNAAM een kat die steeds buiten is een nestje laat krijgen.... Daar zou je ons en de hele kattengemeenschap een ongelooflijk plezier mee doen!
Thanx, en succes ermee!!

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)