Slaapkamerdeur dichthouden?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Deborah23
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:55

Slaapkamerdeur dichthouden?

Bericht door Deborah23 »

Hallo iedereen!

Ik heb sinds gisteren 2 lieve kittens van 4 maanden.. Ik heb ze uit het asiel en ze zijn nog heel angstig. (Zijn veel ziek geweest en het vertrouwen in mensen is weg)
Gisternacht heb ik mijn slaapkamer deur open gehouden zodat ze gewoon bij me konden komen als ze zouden willen, of juist niet.
Ik heb alleen geen OOG dicht gedaan. Ze waren heel onrustig. Ze miauwden veel, af en toe hoorde ik weer wat omvallen, dan klommen ze weer ergens in.. Ik kon echt niet slapen!
Nu val ik bijna om van de slaap (heb mn slaap nog niet ingehaald vandaag) en vraag ik mij af of ik niet beter toch de slaapkamer deur dicht kan houden. Ik heb echt mijn slaap nodig! Maar vind het ook weer zo zielig om ineens de deur dicht te houden.
Daarnaast is 1 van de 2 poesjes de afgelopen uren erg raar aan het doen. Ineens weg springen alsof ze heel erg schrikt, of op de andere poes afrennen met haar rug helemaal bol en alle haren omhoog. (verder doet ze de andere poes niks, maar ik schrik er wel steeds van)
Ik vind het dus ook eng om ze alleen te laten. Maar als ik vannacht weer niet slaap, ben ik morgen ECHT een zombie!!

Wat moet ik doen?

Oh even over dat laatste:
Ik lees net op weetjesoverkatten.nl het volgende:

"De gekke vijf minuten:

Je kat kan ineens veranderen van een lekker spinnende knuffelkat in een blazend monster met opgezette haren. Hij schiet als een raket door het huis.

Opeens vliegen de 2 katten als idioten door het huis. Dit gebeurt bijna elke dag op bijna dezelfde tijd. Soms laten ze een spoor van vernieling achter.
Na deze gebeurtenis gaan ze zich lekker wassen, doen weer vriendelijk of liggen lekker in hun mandje.

Blijkbaar zonder aanleiding rennen ze als gekken door het huis. In een waanzinnig tempo vliegen ze over de bank, de tafel of krabpaal en kunnen ook ineens naar beneden springen. Als je in de weg staat, stoppen ze even, maar gaan direct weer verder."

Dus dat gedrag van mijn poesje is gelukkig niet vreemd!!

Nu de rest van mijn dilemma nog... Alleen volgens mij is er niemand meer wakker op het forum! :(
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Slaapkamer deur dicht houden?

Bericht door Ilone »

Nou, ben nog nét wakker :-P
Maar ik zou wel consequent blijven.
Is het de bedoeling dat de katten uiteindelijk niet op de slaapkamer mogen?
Dan raad ik je aan om dat nu al aan te leren. Ze zijn met zijn tweeën, ze vermaken zich wel ;)
Hebben ze ook even de kans om het huis te ontdekken zonder 'dat mens" in de buurt ;)

En over die gekke 5 minuten, ja daar zul je wel vaker 'last' van hebben haha.
Hier rent er eentje af en toe tegen muren op enzo ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Carolien_h
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2010 18:07
Locatie: Amsterdam

Re: Slaapkamer deur dicht houden?

Bericht door Carolien_h »

Hoi,

ik ben ook nog wakker, hoor. Allereerst gefeliciteerd met je twee nieuwe huisgenootjes! Ik heb er ook zo'n twee geadopteerd uit het asiel en die zijn nu zo'n zes weken bij mij. Ook die van mij waren in het begin erg angstig, omdat ze nog maar weinig met mensen in contact waren geweest, dus het kan wel een paar weken (en soms zelfs nog langer, lees maar wat informatie hier op het forum) duren voordat ze aan je gewend zijn. Persoonlijk heb ik ook de deur van mijn slaapkamer dicht, omdat ook ik mijn slaap hard nodig heb, maar ook omdat bij mij de deuren naar het balkon altijd open staan, en ik heb het balkon nog niet kitten-proof. Ik heb de eerste twee-drie weken ze in een aparte ruimte gedaan 's nachts, dit om ze voornamelijk ook de rust te gunnen en omdat ik in het begin nog een beetje angstig was om ze in de woonkamer te laten 's nachts. Inmiddels ging het zo goed en is hun favoriete slaapplekje toch echt in de woonkamer, dus vind ik het zielig om ze 's nachts in de aparte kamer te zetten. Maar ook ik heb een keer geprobeerd om, toen het best fris was en ik mijn balkondeuren dicht had, om mijn slaapkamerdeur open te houden. Echter deed ook ik geen oog dicht, ze bleven maar rondrennen en springen zodat dat ook voor mij geen ideale situatie was. En, wat Ilone ook zegt, ze zullen zich niet snel vervelen, ze hebben elkaar en ik ga er van uit dat ze ook voldoende speeltjes hebben om zich mee te vermaken. Hier zijn overigens de gekochte speeltjes bijna overbodig, favoriet is een leeg plastic flesje, beesie van de AH en een veter!

De gekke vijf minuten zijn hier ook bekend, al komt dat bij mij wel vaker voor dan 1 keer per dag. Maar ze rennen lekker achter elkaar en zijn in mijn idee gewoon lekker aan het dollen. Gelukkig heb ik hier geen echte dingen die kapot kunnen, mijn huis is redelijk kat-proof. Hoogstens ligt mijn pakje sigaretten op de grond en is mijn aansteker weer eens zoet. Of af en toe weet ik dat ze achter het tv-meubel hebben zitten stoeien, omdat die dan iets verschoven is, maar dat kan allemaal niet zo veel kwaad.

Als ik jou was, zou ik me niet schuldig voelen over het dichthouden van de slaapkamerdeur. Er zijn veel mensen waarbij de katten wel op de slaapkamer mogen, maar ik denk dat het voor jouw (s)katjes het belangrijkste is, dat ze de rust vinden in het huis, en dat ze inderdaad ook 's nachts zonder jou op onderzoek uit kunnen.

1 kleine "leuke" tip: In de tweede week dat ik mijn katjes had, was ik een beetje ziekjes en had ik een matras in de woonkamer neergelegd. Ze waren toen nog vrij bang voor me, maar toen ik op dat matras lag te slapen, kwamen ze lekker bij me liggen. Waarschijnlijk ook omdat je dan laag bij de grond bent, en je niet zo hoog boven hun uit torent. Heel grappig en uiteindelijk ook heel goed geweest, ze zijn vanaf toen echt een stuk minder bang voor me geworden. Inmiddels gaat het helemaal goed. Een is een enorme knuffelkont en de ander stuk minder, maar ze zijn (voor zover ik kan beoordelen) helemaal gelukkig en ik ben zeker dat die van jou dat ook zullen zijn!

Veel plezier met je katjes. Is het trouwens familie? Poezen of katers? Laat vooral weten hoe het gaat!

Groetjes,
Carolien
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Slaapkamer deur dicht houden?

Bericht door Dafpoetser »

Carolien....wat een geweldig relaas!
Post je snel weer wat foto's van je knappe poezeboot-boys?

Liefs,

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Carolien_h
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2010 18:07
Locatie: Amsterdam

Re: Slaapkamer deur dicht houden?

Bericht door Carolien_h »

Hey Rob,

bedankt.....en heel graag gedaan! :D Ik heb hoop dat je er iets aan hebt Deborah!

Ben bezig met foto's, heb al heel veel schattige slaap- en knuffelfoto's maar probeer dagelijks leuke speelfoto's te maken, maar dan bewegen ze eigenlijk te veel, haha!
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Slaapkamer deur dicht houden?

Bericht door Queen »

Gefeliciteerd met je nieuwe poesjes en wat goed dat je ze uit het asiel hebt gehaald, ondanks dat ze veel ziek zijn geweest. Ik hoop van harte dat ze nu helemaal gezond zijn. Om dat bevestigt te krijgen lijkt het mij noodzakelijk om eerst maar eens een bezoekje te brengen aan de dierenarts.
Heb je geen apart kamertje waar ze 's-nachts samen kunnen blijven in een lekker warm mandje, met eten/water, de kattenbak en wat speeltjes? Hoe eerder ze gewend zijn hoe beter het is en bovendien kun jij dan ook lekker slapen!
Gr Q.
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Deborah23
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:55

Re: Slaapkamer deur dichthouden?

Bericht door Deborah23 »

Bedankt voor de reacties!
Ik heb een 2 kamer appartement. Dus ze kunnen alleen in de slaapkamer OF in de woonkamer.. Heb geen aparte ruimte waar ik ze kan laten! Vannacht heb ik mijn slaapkamer deur dicht gehouden en het beviel prima! Ik denk dat ze elkaar ook inderdaad vermaken!
Die gekke 5 minuten duren bij deze poesjes inderdaad ook echt veeel langer haha! Ze zijn nu weer bezig! :)
Speeltjes hebben ze genoeg ja! Als ik met ze speel komen ze ook dichtbij en durven ze zo op mn schoot met het speeltje te spelen, ik moet ze alleen niet aanraken want dan zijn ze weer weg!

Ook denk ik dat ik een keer in het weekend gewoon overdag op de bank ga slapen.. In de eerste nacht dat ik mijn deur open had, gingen ze ook gewoon bij me op bed liggen slapen. Dus dat durven ze wel al! En ik hoop dat ze zo snel mogelijk aan me gaan wennen! Kan niet wachten om ze lekker te knuffelen!

Trouwens, hoe upload ik een goeie avatar? Want het plaatje moet wel HEEL klein zijn, voor dat ie geplaatst wordt.. Als ik een foto gewoon een paar keer verklein dan is ie nog steeds te groot!

Ohja en het zijn trouwens 2 zusjes! :D
Plaats reactie