Zoveel mogelijk geuren uitwisselen. Ook vooral veel aaien onder de kin, kaak, en dan bij de andere katten gaan, dit zijn belangrijke geuren.
Ook dekentjes uitwisselen is goed.
Erna, ben ikzelf er voorstander van van eens ze bijeen zijn ze zo weinig mogelijk te scheiden, maar sommige mensen doen dat wel. Ik denk dat dat geen zin heeft om de koppeling te onderbreken, ze kunnen beter van in het begin leren dat ze elkaar moeten aanvaarden en dat de ander niet gaat verdwijnen. Al de rest is volgens mij tijdverlies en maak je het je katten moeilijker mee.
Geef ze wel alle ruimte en ga ze opzoeken voor aandacht als ze niet zelf komen. Zo kunnen ze zelf hun eigen tempo bepalen.
Maar je kan er nog een paar dagen mee wachten, voel zelf aan wanneer je denkt dat ze er klaar voor zijn.
Scheid ze nog eerst met eten, en geef ze verschillende plaatsen waar ze kunnen slapen, maar laat ze zelf de keuze, scheid ze niet in aparte kamers. Zo zou ik het doen, maar dat is natuurlijk niet de absolute manier. Je moet ook kijken hoe je katten reageren.
Als het echt escaleert en iemand over zijn toeren geraakt, kan je ze wel beter even uit elkaar halen zodat iedereen weer tot rust kan komen. Maar dat hoeft niet lang te duren. Ook als er echt aangevallen wordt, gekrijst, ale, gevochten kan je ze beter niet zonder oppas bijeen laten.
Blazen en grommen, wat gewoon meppen kan niet veel kwaad en zo moeten ze ook hun status uitmaken. Maar, je hebt wss al meer koppelingen gedaan dan ik, dus je zal dat ook allemaal wel weten.

Laat ze het zoveel mogelijk zelf uitmaken. Het is een groot verschil dat hij al een volwassen kat is en dus geen kitten meer die zich nog niet kan verdedigen. Hij kan dat wss wel, zeker als het 1 kat per keer is. Het is wss een moeilijke tijd, maar eens ze daardoor zijn, hebben ze weer een leuk vriendje bij.

Veel succes ermee!