Ik heb sinds gisteren 2 lieve kittens van 4 maanden.. Ik heb ze uit het asiel en ze zijn nog heel angstig. (Zijn veel ziek geweest en het vertrouwen in mensen is weg)
Gisternacht heb ik mijn slaapkamer deur open gehouden zodat ze gewoon bij me konden komen als ze zouden willen, of juist niet.
Ik heb alleen geen OOG dicht gedaan. Ze waren heel onrustig. Ze miauwden veel, af en toe hoorde ik weer wat omvallen, dan klommen ze weer ergens in.. Ik kon echt niet slapen!
Nu val ik bijna om van de slaap (heb mn slaap nog niet ingehaald vandaag) en vraag ik mij af of ik niet beter toch de slaapkamer deur dicht kan houden. Ik heb echt mijn slaap nodig! Maar vind het ook weer zo zielig om ineens de deur dicht te houden.
Daarnaast is 1 van de 2 poesjes de afgelopen uren erg raar aan het doen. Ineens weg springen alsof ze heel erg schrikt, of op de andere poes afrennen met haar rug helemaal bol en alle haren omhoog. (verder doet ze de andere poes niks, maar ik schrik er wel steeds van)
Ik vind het dus ook eng om ze alleen te laten. Maar als ik vannacht weer niet slaap, ben ik morgen ECHT een zombie!!
Wat moet ik doen?
Oh even over dat laatste:
Ik lees net op weetjesoverkatten.nl het volgende:
"De gekke vijf minuten:
Je kat kan ineens veranderen van een lekker spinnende knuffelkat in een blazend monster met opgezette haren. Hij schiet als een raket door het huis.
Opeens vliegen de 2 katten als idioten door het huis. Dit gebeurt bijna elke dag op bijna dezelfde tijd. Soms laten ze een spoor van vernieling achter.
Na deze gebeurtenis gaan ze zich lekker wassen, doen weer vriendelijk of liggen lekker in hun mandje.
Blijkbaar zonder aanleiding rennen ze als gekken door het huis. In een waanzinnig tempo vliegen ze over de bank, de tafel of krabpaal en kunnen ook ineens naar beneden springen. Als je in de weg staat, stoppen ze even, maar gaan direct weer verder."
Dus dat gedrag van mijn poesje is gelukkig niet vreemd!!
Nu de rest van mijn dilemma nog... Alleen volgens mij is er niemand meer wakker op het forum!