Veel miauwen

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

Re: Veel miauwen

Bericht door Dafpoetser »

Achosj, dit meisje heeft een kleine terugval...op zich niet zo gek, ze heeft ook al heel wat meegemaakt in haar korte leventje. Gelukkig zorgen jullie heel goed voor haar. Vanmiddag gaat het envelopje op de bus Dani!

Heel veel liefs voor Ziva, en fijn dat je ons op de hoogte houdt.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
dani86
Huiskat
Huiskat

Bericht door dani86 »

@dafpoetser alvast hartelijk bedankt echt super mega lief!!!

en ja hopelijk geen blijvende/schadelijke terugval
Groetjes Dani en Ruud
Nala (4.5 jaar), Vlekje (bijna 4 jaar), Dropje (2 jaar) en Ziva (9 maanden)
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Het kan ook zijn dat het beestje waanzinnig aan het bijkomen is van het hele verhaal.
het was nog al wat he, voor die kleine uk.

Als de DA niets heeft kunnen bespeuren dan zou het gewoon een nasleep van de stress kunnen zijn.
Ik heb Teun ook nog niet zo heel lang in huis, en het is wel al een grotere kater, maar die had de eerste week / 10 dagen echt nodig om bij te komen van alle bewegingen in zijn rustige watertje.
Pas nadien is hij echt een jonge kater geworden dat speelt, om aandacht vraagt en niet de hele dag meer aan het slapen is.
Voedt het kleine wurmpje, zorg dat het voldoende water binnen krijgt.
(ik hoef niet te zeggen dat ze liefde nodig heeft, dat krijgt kleine Ziva met bakken tegelijk he ;) )
En gun haar die rust die ze nodig heeft!
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Queen
Poema
Poema

Bericht door Queen »

Laten we het aller allerbeste maar van hopen Dani.
Ik leef met je mee.
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
enna
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door enna »

Beter even de DA bellen als je het niet vertrouwd en vocht kan geen kwaad maar wel is het handig om het de hele dag door te geven...
En ik zou ook meer blik voer geven dan droog voer... daar zit al lekker veel vocht in .
Sterkte !
Miauwwww
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Het is wel raar als ze goed eet dat ze niet aankomt. Natuurlijk, wat is goed eten? Zo'n kitten heeft wel veel energie nodig door dat vele groeien, en daar moet ze wss nog wat van inhalen. Bovendien zorgt stress ook voor extra energienood en genezen natuurlijk ook...
Maar ik zou het toch maar eens in het oog houden, als ze blijft weinig aankomen maar toch genoeg eten zou ik haar eens laten testen op suikerziekte. Ik heb begrepen dat je daar zowel dik als erg mager van kan worden (vooral mager als het aangeboren is, bij dik is de suikerziekte meestal het gevolg van het dik zijn, hier dus duidelijk niet het geval :-)).

Wat gaan ze nu verder doen met het pootje? Zo laten?

Je kiest natuurlijk zelf, maar ik zou zo'n jong katje ook wat melk geven. Je zou het eventueel kunnen verdunnen zodat ze nog wat extra vocht mee binnen krijgt. Maar het gaat hem vooral om de calcium. Zo'n klein katje groeit als kool en heeft dan extra calcium nodig voor sterke botten te kweken. Daar gaat ze haar hele verdere leven geniet van hebben. Bovendien zal het vet van kattenmelk haar ook geen kwaad doen he ;-)

Veel beterschap!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
dani86
Huiskat
Huiskat

Bericht door dani86 »

@pearl ze heeft nu a/d voer van de DA daarbij hebben we gister blikje tonijn gehaald (daar zit ook veel vocht bij) ga vandaag kijken voor kittenmelk!
hopelijk werkt dat

Ze is vandaag wat levendiger en heeft net rondgelopen (gister niet eens rondgelopen) en nu ligt ze weer lekker

Haar pootje laten we inderdaad zo volgens de DA komt het nog goed omdat ze nog een kitten is!

ook voelen we dat ze wat meer spek begint te krijgen dus dat is een goed teken! THANK GOD!!

Wel probeert ze te miauwen maar komt alleen soort kuch uit! weet ehct niet waarvan het is kan het zijn dat ze haar mams erg mist ofzo??
Groetjes Dani en Ruud
Rocis
Poema
Poema

Bericht door Rocis »

Hoi Dani,

Gossie, ze moet volgens mij inderdaad heel erg bij komen van alle ellende. Ben blij dat het schijnbaar iets beter met haar gaat, maar met die kleintjes weet je het nooit. Je zit er als een moeder bovenop met een paar scherpe ogen en een hoop liefde. Dat samen met de nodige rust is wat ze nu nodig heeft. Zodra je het niet vertrouwd, hup terug naar de da of in ieder geval even met ze bellen, maar dat zit wel goed bij jou geloof ik ;-) Vertrouw op je intuitie!
Ik hoop dat dit een goeie dag gaat worden voor kleine Ziva :smile:

Grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
enna
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door enna »

Nou het klinkt een beetje positiever nu ! En rust is wel heel goed voor het kleintje wat je kunt doen is elke dag om de zelfde tijd wegen en dat even opschrijven dan kun je zien of het goed blijft gaan.
Miauwwww
dani86
Huiskat
Huiskat

Bericht door dani86 »

ik heb een keuken weegschaal maar die komt niet overeen met de weegschaal vd DA hier zou ze 420 gram wegen dus dat kan echt niet
even kijke hoe ik dta ga oplossen....... (tips??)

ik hoop ok dat het een goede dag word voor de kleine dame!!
Groetjes Dani en Ruud
Rocis
Poema
Poema

Bericht door Rocis »

lijkt me simpel op te lossen ... als je het verschil weet tussen de schaal van de da en die van jou, haal je toch dat verschil er weer vanaf ;-)
buiten dat trouwens je kan op die schaal ook elke dag verschil zien als je regelmatig weegt :edance:
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
dani86
Huiskat
Huiskat

Bericht door dani86 »

@rocis het klopt inderdaad met dat verschil maar heb liever een die gewoon goed werkt haha dus ga me eens bedenken om dat op te lossen haha
Groetjes Dani en Ruud
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Gelukkig gaat het weer iets beter met haar. Ik zou de tonijn en kittenmelk niet teveel geven. A/D is echt het aller-allerbeste wat je haar geven kan. Als je haar meer vocht wil geven, gewoon aanlengen met water, dat gaat uitstekend.
En ja, keukenweegschalen kunnen behoorlijk onnauwkeurig zijn :???: Het belangrijkste is dat er weer leven in haar komt!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
enna
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door enna »

Als je altijd op je eigen weeg schaaltje weegt is er niks aan de hand... en als je echt wilt weten of je weegschaal goed is dan pak je een liter water en dat weeg je... Niet vergeten om eerst natuurlijk het maat-kannetje er op te zetten en dan pas het water er in te doen, anders weegt die het kannetje mee ;-)
weet je meteen wat de afwijking is van je weegschaal.
Miauwwww
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

Bericht door Dafpoetser »

Het verdient in elk geval ALLE lof dat jullie zo je best doen voor deze wegwerp-kitten. Kosten noch moeite worden gespaard om dit lieve kleine meisje er helemaal bovenop te krijgen. Inderdaad, wat Cis al zei, vertrouw op je eigen intuitie, want jij Dani, bent een geweldige poezenmoeder.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Plaats reactie