Kitten (4 mnd) diarree opeens (nu al 3 dagen)

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
susanne23
Kitten

Kitten (4 mnd) diarree opeens (nu al 3 dagen)

Bericht door susanne23 »

Wij hebben een poes van zo'n vier maanden oud. Twee weken geleden zijn wij voor een algemene check up bij de dierenarts geweest en alles was goed.
Nu heeft ze sinds een paar dagen diarree, ze heeft geen andere voeding gekregen dan anders.

Wel zijn we een paar dagen weggeweest maar er is elke dag iemand in huis geweest om eten, aandacht en drinken te geven. En dat waren geen korte bezoekjes en mocht ze in de tuin spelen. Normaliter werken wij ook gewoon allebei en is ze vaker alleen. Ik dacht eerst stress dat ze alleen was maar nu we thuis zijn is het nog steeds. De hele kattenbak ligt onder de diarree steeds.

Iemand tips/ ideeën? oorzaak?
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

Re: Kitten (4 mnd) diarree opeens (nu al 3 dagen)

Bericht door Dafpoetser »

Rijstewater geven!
Oorzaak kan inderdaad stess zijn, dat ze jou/jullie ontzettend heeft gemist, ondanks alle lieve aandacht van de andere verzorg(s)ter.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Als rijstewater alleen niet naar binnen gaat (het helpt echt) kook dan ook een stukje kipfilet.
Dan leg je de kipfilet in het rijstewater en dan krijgt ze het rijstewater ook binnen.

Sterkte
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Queen
Poema
Poema

Bericht door Queen »

Mijn idee! Rijstewater! Niet wachten tot ..... als je niet gerust bent opnieuw de dierenarts bellen is mijn advies. Dit is niet goed! Hou ons op de hoogte.
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Lijkt mij ook niet goed, hier zit altijd iets achter. het kan iets zijn met de darmen, wormen, voedselallergie. Kijk wat je dierenarts zegt en vraag ook kritisch naar voeding. Versvoer heeft ook een goede uitwerking op de ontlasting.
Drinkt je katje wel voldoende? Ik zou dit niet te lang aankijken.
Wat een middel kan zijnom de ontlasting te regulieren is colonclean. Dit kan je kopen bij de tuinen. Een klein puntje over het voer kan helpen zowel bij diaree als bij verstopping.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Catfish
Tijger
Tijger

Bericht door Catfish »

Als de diarree zo heftig is en aanhoudt zou ik naar de DA gaan, zeker met een jong dier.
Heel veel sterkte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Queen
Poema
Poema

Bericht door Queen »

Hoe gaat het nu met het kleintje? Diarree weg intussen?
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Plaats reactie