Pootje van Choco

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Pootje van Choco

Bericht door Queen »

Hi allemaal,
Wat mij gisternamiddag gebeurde! Mooi weer en Choco en Lila (5 maanden en broer en zus) samen lekker schooieren op het balkon, blaadje achterna, vogeltjes nakijken, vliegjes achterna zitten etc. je kent het wel. Er hangen ook drie plantenbakken aan de glazen ballustrade met daarin Hedera dat er overheen groeit. Enfin, ik zit naar ze te kijken en Choco ging tikken tegen de overhangende slierten Niks aan de hand totdat hij opeens een kreet slaakte en meteen wegsprong en heftig zijn rechtervoetje begon te likken. Oh oh dacht ik die is gestoken door een insect ofzo. k heb hem opgetild en op schoot genomen om even te kunnen kijken, maar hij wilde dat niet. Ik mocht er niet aan komen en hij sprong op de grond maar wel met een opgeheven rechterpootje, dat inmiddels dikker was geworden en waaraan hij maar bleef likken. Lopen ging hinkelend en liggen ging hem ook niet goed af, alsmaar draaien en positie zoeken zeg maar. En maar driftig likken. Ik hem hem lekker in zijn mandje gelegd en bij hem gaan zitten want ik wilde toch weten wat de oorzaak was. Dat mocht maar niet bij het zooltje want als ik daar voorzichtig overheen wreef trok hij zijn pootje terug en liet het een beetje bungelen. Ik schrok me rot en wist even niet wat ik verder moest doen. Sterilon erbij genomen en het voetzooltje heel voorzichtig ermee besprenkeld en afgedept. Het leek na een half uurtje toch te hebben gewerkt want dat heftige likken deed hij er niet meer aan. Af en toe nog, maar ja..... lopen ging hinkelend en hij had nergens interesse meer in. Zijn zusje ging hem troosten en likken maar ook dat hielp de pijn niet te verzachten. Het was duidelijk dat het pijn deed. Ik heb het geheel nog even anderhalf uur aangekeken, maar besloot toch een weekend dierenarts te gaan bellen want zo de nacht in vertrouwde ik niet. Het voetje was loeiheet ook geworden! Uiteindelijk - wat een ramp om een weekenddierenarts te vinden in de buurt - toch gelukt er eentje te vinden en daar kon ik meteen terecht.
Een uurtje later zat ik daar met mijn binkie op zaterdagavond. En maar purrrren en maar lief zijn op die behandeltafel. De dierenarts kon ook niets ontdekken aan het zooltje of pootje. Niks gebroken of gekneusd, maar toch dik en na temperaturen 39.4. Een injectie om de koorts te laten zakken en een paar pijnstillende pilletjes voor de komende dagen mee (mocht hij nog hinken en pijn hebben) en 70 euro lichter in de knip weer naar huis. Het kattenspul was erg rustig (luchtje van de dierenarts natuurlijk) en heb er nog 2 uurtjes bij gezeten. Hij likte niet meer en bleef gewoon lekker in zijn mandje liggen. Vanochtend???? Hoera.... weer levendig en speels, niet meer hinken, geen dik voetje meer en weer helemaal in orde! Pffff
pak van hart maar wat het nu geweest is? Geen idee. Pilletjes zijn niet nodig geweest gelukkig. Maar uh ...... de dierenarts vond het een flinke bink voor 5 maanden en zette 'm ff op de weegschaal. Wat denken jullie? 3 kilo en 3 ons weegt de macho!!!! Niet te geloven he? Zijn vader is ook een grote dikke kater - foto's van gezien - maar na 5 maanden al zo zwaar dat had ik niet verwacht. Dat kan nog wat worden. Hij loopt al flink achter zijn zusje aan die sinds een paar dagen flink haar ongenoegen kenbaar maakt door te blazen en pootjes uit te slaan.
Wat denken jullie? Toch maar snel laten helpen allebei?
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Pootje van Choco

Bericht door pearlsofpassion »

zowiezo op 6 maand laten helpen he, er is geen reden om langer te wachten.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Pootje van Choco

Bericht door Dafpoetser »

Hoi Queen,

Fijn dat het opgelost is, en goed dat je meteen naar de DA bent gegaan.

Tipje, geef in een dergelijk lang bericht eens een entertje, zo maak je alinea's dat leest wat fijner dan zo'n enorme klont letters ;-)
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9357
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pootje van Choco

Bericht door castratenkoor »

Eur 70 ohhh dat valt nog meer. Ik was twee weken geleden Eur 88 kwijt op zondag, ook alleen een spuit tegen de koorts. Als ze wat hebben, zul je net zien, is het zondag.
Mijn Rik van 4 maanden woog 2800 gram, ook erg veel voor zijn leeftijd.
Ik zou wel 2 weken wachten na de spuit en ze dan allebei laten helpen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Pootje van Choco

Bericht door Queen »

Ja wat een klont letters he? Ik zie het nu zelf ook.
In het vuur van de strijd zullen we maar zeggen.
Sorry, je hebt gelijk Dafpoetser. Weer wat geleerd.
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Pootje van Choco

Bericht door pearlsofpassion »

Is dat echt zoveel? Luis weegt nu net 3 kilo, en heeft al van vanmorgen niet meer gegeten. Hij wordt vrijdag 5 maand. Dan is dat toch ook veel? Hij is nochtans eerder aan de magere dan de dikke kant...
Hij heeft ook wel erg grote poten vind ik zelf. :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie