Fredje geeft veel voeding terug

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door Maureen »

Zo langzamerhand begin ik me toch een beetje zorgen te maken...... Fredje geeft vrij veel over. Hij krijgt geen goedkoop voer, ik geef alle dieren RC en vers. Soms krijgt hij nog natvoer, maar over het algemeen brokjes en vers (smuldier of Duck).
Net kwam weer alles terug :???: Hij oogt niet ziek, groeit goed, is levendig genoeg en speelt nog steeds met alles wat voor handen is.
Als ik naar de dierenarts ga krijgt hij wel iets tegen de misselijkheid, maar ik weet niet of hij nu echt zo misselijk is (gezien zijn gedrag voor en na het overgeven). Alleen op het moment dat hij gaat overgeven begint hij heel hard te miauwen en meteen daarna gaat meneer weer spelen.
Iemand enig idee?
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door Dafpoetser »

Ik zou adviseren: kleinere porties verdelen over de gehele dag!
Of de brokjes in een speelbal doen, zo is de kans op schrokken minder aanwezig. Succes!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door Maureen »

Ik ga het zeker proberen! Niet aan gedacht :oops:
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door pearlsofpassion »

En als je vers geeft, geef je dan grote stukken of snij je het fijn? Want als je ze een stuk geeft dat ze nooit helemaal kunnen inslikken, moeten ze er wel aan kauwen en leren ze meer van hun voedsel te kauwen. Hele brokken inslikken is ook niet erg goed voor de maag, dus mss kan het daar ook aan liggen. Als je kleine stukjes vlees geeft is er kans dat ze dat ook gewoon binnenslikken, en dat is natuurlijk niet goed.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door Maureen »

Ben straks toch weer langs de dierenarts geweest. Kwam terug van het werk en vond op de meest vreemde plaatsen overgeefsel van meneertje :???: Ze denkt dat er een haarbal in de weg zit. Heb nu een pasta gekregen om de evt. haarbal te verwijderen. Ik moet zeggen dat hij ook best wel wat af is gevallen :oops:
Hij heeft ook een spuit gekregen tegen evt misselijkheid (heb ik ook meegekregen om hem morgenvroeg zelf te spuiten)

Mocht er maandag geen verbetering zijn, gaan ze bloed prikken om te kijken of er meer aan de hand is.
Hij spint veel, maar de dierenarts vertelde mij dus dat katten dat ook van ellende doen. Hij spinde zelfs bij de dierenarts :-( Een volledig beeld van hart en longen kon ze dus niet krijgen. Koorts heeft hij niet, tenminste niet noemenswaardig 39.1

Ik hoop dat het helpt en dat die haarbal (als die er zit) eruit komt en dat hij weer netjes zijn eten binnen houdt. Hij oogt nog steeds niet ziek, speelt gewoon, begint heel hard te miauwen, geeft over en speelt weer verder :shock:
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
enna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 aug 2010 13:08
Locatie: drenthe
Contacteer:

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door enna »

sjee, als een kat zo vaak braakt dan lijkt mij dat het geen haarbal is hoor, die zou er nu wel
uit moeten zijn....
Mag hij de hele dag eten ? en als je het eten in kleine portie's geeft komt het er dan ook uit ?En hem blikvoer geven met extra water kan nu geen kwaad omdat hij door al dat braken kan uitdrogen.
Maar wel met kleine porties geven verdeeld over de dag...
sterkte, duim dat het vlug over is
Miauwwww
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door Maureen »

Er staat gewoon de hele dag een bakje met brokjes, 's morgens en 's avonds krijgen ze of wel vers of natvoer.
Ik heb het denk ik net verkeerd overgebracht....... de dierenarts denkt dat er een haarbal vast zit die de doorgang van de maag naar de darm afsluit. Mogelijk dat hij daarom alles er weer uitgooit en afgevallen is. Hij heeft wel nog ontlasting, of de doorgang maag-darm afgesloten is? Dan zou hij toch ook geen ontlasting hebben? Ik weet het ook niet meer. Ik heb dit nog niet meegemaakt met een kat. Sloefke gooit haar haarballen er gemakkelijk uit. Bij Fredje zie ik echt alleen maar voeding.
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
enna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 aug 2010 13:08
Locatie: drenthe
Contacteer:

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door enna »

nou die haarbalpasta kan ieder geval geen kwaad, dus dat kun je elke dag wat van geven. Misschien is die gulzig met eten?
Miauwwww
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door sandy »

Het kan ook zijn dat de maagklep niet altijd goed afsluit en daardoor het voedsel terugkomt.
Alleen geen idee hoe je daar achter moet komen..
Smuldier is trouwens hele slechte kwaliteit versvoer en in duck zitten veel granen dus wellicht daar toch ook wat anders voor zoeken?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
enna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 aug 2010 13:08
Locatie: drenthe
Contacteer:

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door enna »

En hoe is het vandaag gegaan ?
Miauwwww
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door Maureen »

Er is nog niet veel verbetering te zien ondanks dat hij vier kleine porties per dag krijgt. Hij blijft maar overgeven. Ik zie hem dunner worden. Vanmiddag om half 2 kan ik bij de dierenarts terecht voor verder onderzoek.
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door castratenkoor »

Ik zou overgaan op Carnibest en dan kleine beetjes verdeeld over de dag.
Misschien heeft hij een voedselallergie.
Zou je ook eens andere brokken kunnen proberen Sencibility of zo.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door Maureen »

Ons Fredje is bij de dierenarts gebleven :cry: Ze gaat vanmiddag foto's maken, bloed trekken om te kijken wat er aan de hand is. Hij is hangeriger als van de week, was aan het uitdrogen en blijft maar overgeven :???: Volgens de dierenarts moet er een verstopping zitten, maar die zit niet in de darmen. Die zijn soepel, dan blijft alleen de maag over. Ze denkt dat hij iets heeft ingeslikt wat niet weg kan.

Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen. Zit te duimen draaien op de bank.

Zo rond 17 u belt ze me terug om te vertellen hoe het met hem gaat.
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door Rocis »

Ik begon ook steeds ongeruster te worden bij het lezen van je topic. Afvallen is in geen geval goed en lusteloos worden al helemaal niet. Ik hoop dat je da eruit komt. Hij wordt in ieder geval nu goed nagekeken. Ik duim heel hard voor jullie dat het iets is wat op te lossen valt. Heel veel sterkte ;-)

Grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Fredje geeft veel voeding terug

Bericht door Ilone »

Ach jeetje.
Ik hoop dat de DA kan vinden wat Fredje mankeert :-(
Sterkte!! Duimen draaien hier!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie