Jonge kater belaagt kitten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
baklap
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2010 11:38

Jonge kater belaagt kitten

Bericht door baklap »

Hoi,

Zelf heb ik een kater van 5 maanden. Nu moet ik dit weekend op de twee nieuwe poesjes van mijn ouders passen.

Nu wil mijn kater spelen ofzo met die twee kleine poesjes en probeert ze telkens op de kop te tikken en op ze te duiken. De poezen blazen dan en mijn kater schrikt en gaat weg.

Nu doet hij al 12 uur niets anders dan die beestjes belagen. Het is dan wel niet erg agressief maar ik wil niet dat hij straks de poezen van mijn ouders dood bijt ofzo?

Is dit normaal gedrag of kan ik ze beter laten ophalen?
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Jonge kater belaagt kitten

Bericht door MarjanR »

Ik zeg dat het beter is dat de poesjes bij je ouders blijven en dat jij ze daar gaat verzorgen.
De kater zal ze niet doodbijten, dat is niet de intentie. Hij wil spelen!!
Maar de poesjes van je ouders blijven maar een weekend, ze krijgen geen tijd om aan elkaar te wennen (dit kan zo'n 3 a 4 weken duren). plus dat ze net bij je ouders zijn.
Ik ben bang dat het traumatiserend kan werken voor de dametjes.
Mocht de optie er niet zijn om de dametjes bij je ouders te verzorgen (eten geven, even spelen, kattebak, klaar) dan stel ik voor om de dametjes op te sluiten in de slaapkamer bij jou.
Op die manier is het rustiger voor de beestjes.
Maar ik ga toch voor het thuis verzorgen van de katten hoor.

Groetjes,
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Jonge kater belaagt kitten

Bericht door Queen »

Ik ben het helemaal eens met MarjanR. De poesjes bij je ouders thuis is het beste. Succes ermee.
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Jonge kater belaagt kitten

Bericht door pearlsofpassion »

Ik ben het er ook mee eens, maar ik wil het toch nog maar eens duidelijk stellen dat je kater ze helemaal niets zal doen hoor! Hij wil enkel spelen en is daar zo te horen zelfs heel erg rustig in. Is hij de enige kater in huis? Zoja, overweeg dan eens er een kitten bij de nemen, hij wil dat zelf duidelijk ONTZETTEND graag! Zoek een sociaal katje in het asiel, en voor je het weet het je 2 dolgelukkige katten! Echt een aanrader!

Maar als deze katjes niet blijven, heeft het inderdaad geen zin om ze de stress te bezorgen. Laat ze als het kan in hun vertrouwde omgeving, zodat ze wat tot rust kunnen komen. Een persoon die ze niet kennen, is al beangstigend genoeg, dan nog eens een vreemde omgeving en straks dan weer terug, is echt te veel van het goede voor zo jonge diertjes!

Maar maak je geen zorgen over je kater. Ten eerste bijten ze zelden dood! verwonden ook zelden, en hij maakt helemaal geen aggressieve signalen. De kittens zijn gewoon een beetje bang van hem.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie