Kat gedraagt zich raar
Kat gedraagt zich raar
Hey,
Ik heb een probleempje. Mijn kat, ongeveer 3 jaar oud, is voor het moment zich raar aan het gedragen. Hij loopt de hele tijd door het huis, stopt eventjes, krabt af en toe en miauwt de hele tijd. Ik heb hem al eten gegeven, vers water, aandacht proberen te geven. Iemand die een ideetje geeft? Of is dit gewoon mijn kat die zeer actief is?
Ik heb een probleempje. Mijn kat, ongeveer 3 jaar oud, is voor het moment zich raar aan het gedragen. Hij loopt de hele tijd door het huis, stopt eventjes, krabt af en toe en miauwt de hele tijd. Ik heb hem al eten gegeven, vers water, aandacht proberen te geven. Iemand die een ideetje geeft? Of is dit gewoon mijn kat die zeer actief is?
Laatst gewijzigd door Admin op 03 sep 2010 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast
Re: Probleem
Hyperactieve kat? Of toch iets mis? Verveling? Aandacht vragen? Pijntjes? Ik heb geen idee. Misschien een van de andere forumleden. Je bent aan het juiste adres om een goed antwoord te krijgen Barthello. Ik heb het met mijn katten nooit meegemaakt. Ben heel nieuwsgierig naar de verklaring voor dit plotselinge gedrag.
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
- achtpuntzes
- Jaguar
mijn 2 jonge poezen hebben een tijd gehad dat ze regelmatig door huis liepen, vooral als de ander lag te slapen, en dan vragend miauwen, zo, van laag naar hoog. ik heb dit geintepreteerd als zijnde verveling (woon op een flat en ze kunnen niet naar buut'n). ik heb er een speels kitten bijgenomen en nu wordt er meer gespeeld en is dat "verveelgedrag" zo goed als afgelopen...
* of ik dit juist geintepreteerd heb weet ik niet zeker en of het bij jou ook verveling is weet ik al helemaal niet *
* of ik dit juist geintepreteerd heb weet ik niet zeker en of het bij jou ook verveling is weet ik al helemaal niet *
Is ondertussen opgelost door wat met hem te ravotten
bedankt voor de tip achtpuntzes!

Re: Kat gedraagt zich raar
Hoi,
Ik weet niet zo goed wat ik moet denken
Heb je je kat al 3 jaar en heb je dit gedrag nog nooit bij hem gezien? Als dat zo is, dan weet ik niet zeker of het alleen verveling is. Wat je beschrijft komt inderdaad zo over; verveling
Maar nogmaals, dan zou je dat toch wel een keer eerder gezien moeten hebben? Ik ben gewoon nieuwsgierig hoor
Grtz
Cis
Ik weet niet zo goed wat ik moet denken

Grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
- Kattenbella
- Tijger
Heeft hij misschien last van vlooien?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Meest simpel gedacht, maar lang zo gek nog niet!
Indd, heeft hij geen vlooien?
Edit, ik lees nu pas dat het al opgelost was
Indd, heeft hij geen vlooien?
Edit, ik lees nu pas dat het al opgelost was

Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Mijn poezies doen soms ook een beetje raar. Lopen inderdaad miauwend door het huis, doen druk, gaan in 1 x rennen enz gewoon ouwehoeren. Heb nu ontdekt waardoor het komt! Het regent al dagen buiten dus ze moeten hun energie gewoon kwijt haha
Nu heb ik ook nog een vraagje: Onze ene poes heeft een tijdje geleden de tik gehad om elke keer over te geven op ons prachtige hoogpolige tapijt. Ook op de deurmatjes kotst ze ( gelukkig zijn deze 1 euro nog wat en kopen we gewoon elke keer een nieuwe ).
Nu hadden we een tijdje het kleed en de matjes weg gedaan en het kotsen was klaar.
Maar... we hebben sinds eergister het kleed weer neergelegd en ja hoor! vanmorgen lag er kotst op. Tis niet dat ze de draadjes ofzo opeet want dat vind je niet terug in de kotst. Het lijkt wel gewoon op pesten
Iemand een tip of enig idee hoe we dit kunnen voorkomen? Onze huiskamer lijkt namelijk best kaal zonder kleed .

Nu heb ik ook nog een vraagje: Onze ene poes heeft een tijdje geleden de tik gehad om elke keer over te geven op ons prachtige hoogpolige tapijt. Ook op de deurmatjes kotst ze ( gelukkig zijn deze 1 euro nog wat en kopen we gewoon elke keer een nieuwe ).
Nu hadden we een tijdje het kleed en de matjes weg gedaan en het kotsen was klaar.
Maar... we hebben sinds eergister het kleed weer neergelegd en ja hoor! vanmorgen lag er kotst op. Tis niet dat ze de draadjes ofzo opeet want dat vind je niet terug in de kotst. Het lijkt wel gewoon op pesten

Iemand een tip of enig idee hoe we dit kunnen voorkomen? Onze huiskamer lijkt namelijk best kaal zonder kleed .