Ik krijg Luis zo moeilijk iets afgeleerd

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
loek
Jaguar
Jaguar

Re: Ik krijg Luis zo moeilijk iets afgeleerd

Bericht door loek »

hallo,
Als het niet steeds terug komt...dat bruine smeer dan hoef je het toch ook niet weg te halen ;-)
Oorschelpjes alleen zal inderdaad niet heel veel kwaad doen. Maar het blijft naar mijn mening onnodig dus zou ik het gewoon niet doen. (ik de neiging trouwens wel hoor... heb er hier zelfs ooit een topic over geopend toen ik mijn katten net had omdat ik ook zo zat te kijken in de oren van: mmm, dat moet schoon.

Als ben ook voorstander van katten buiten. Heb ook daarom als enige ongeveer nog getwijfeld over mijn katten..omdat ik ze geen buiten kan bieden. Soms vind ik het nog wel zielig voor Diesel, die zou het zo leuk vinden. Muis boeit het volgens mij niet.
Maar ja ik heb een soort egoistische keuze gemaakt die uiteindelijk toch ook wel goed uit is gepakt voor mijn katten volgens mij. Ik heb niet het idee, zeker omdat ze niets anders gewend zijn dat ze het nu missen. Ze zijn volgens mij best happy.

Wel is de kat die ik bij mijn ouders had doodgereden en dat was ook echt het laatste wat we hadden verwacht. Mijn ouders wonen namelijk op een boerderij met heel veel tuin en grond, en weilanden.....dus daar was hij ook altijd wel ergens aan het rondrennen. En ja op een afstandje was er ook een weg waar 3 keer per dag eens een auto overheen kwam. Toch is die weg hem uiteindelijk fataal geworden. Toch zou ik het nooit anders hebben gedaan hoor, hoe verdrietig dat ook was. Dat beestje heeft een topleven buiten gehad. Was ook echt een buitenkat en echt niet blij geweest als hij altijd binnen had moeten zitten. kwaliteit versus kwantiteit...in dit geval.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Ik krijg Luis zo moeilijk iets afgeleerd

Bericht door pearlsofpassion »

ja, ik ben ook van mening dat een kat buiten moet kunnen als daar de mogelijkheid toe is, zelfs al kan hem dat uiteindelijk zijn leven kosten. Uiteindelijk is dat bij kinderen ook zo, en niemand denkt er zelf maar over om kinderen steeds binnen te houden, ze moeten eens ook alleen met de fiets naar school. Je kan ze wel meer leren van op te letten dan katten, maar dan nog kan er vanalles gebeuren. Maar ik wil daar verder niet over beginnen zeuren, en ik vind dat iedereen zelf die keuze moet maken. Maar zoals hier wat verder een nestje dat de mensen gewoon buiten laten liggen terwijl er steeds auto's passeren, dat vind ik wel onverantwoord! Maar ja, als je er iets van zegt, dan hebben de kittens (5 weken! ) volgens hen al geleerd dat ze er niet naartoe mogen. Dan zeg ik, ja, nu luisteren ze nog naar hun moeder, maar binnen een week niet meer hoor! Kan ik enkel maar hopen dat het goed gaat he.

En over die oortjes, ik kuis het toch graag eens af. Ik heb het steeds gehad bij erg kleine kittens, maar als je het niet eens echt proper maakt dan blijft het heel lang hangen, en ik vidn dat toch maar niets en niet echt hygiënisch. Bovendien brengt het een kitten ook wat gewoonte in behandeling bij, wat ook nooit kwaad kan voor later. :-)

Over het topic op zich, het gaat hier goed hoor. Alleen nog wat extra geduld met het leren dat hij niet op tafel mag, maar dat wisten we al lang! Hij vergeet alles steeds weer opnieuw. Ook zijn naam. Daar is hij ook enorm selectief doof op! :lol:

Vandaag sprong hij op tafel terwijl ik er gewoon naast stond! Hij had iets geroken en was duidelijk vergeten dat dat niet mocht, of trok er zich net niets van aan. Maar gewoon even 'Hé', want ik was zelf even onder de indruk dat hij dat zomaar deed, en tegen dat ik er van bekomen was, was hij er ook al af. Heb het zo gelaten.
Hij is heel lief en heeft duidelijk enorm veel aandacht nodig, maar niet dat het ongezond wordt. Hij komt me dan ook steeds opzoeken en mn handen aflikken, vreselijk adorable! :-) Hopelijk blijft hij zo....
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie