welkom

op het Forum!
kleine katjes zijn speels, verkennen alles en proberen alles uit.
ze hebben ook nog een fase, waarin melkgebit wisselt voor vast gebit en sommige hebben de neiging om dan overal in te bijten of op te knabbelen.
die doek klauwen ze eraf, want ze willen erachter of eronder kijken.
je kunt bij HEMA en/of Gamma/Blokker etc van die kabelbeschermers kopen, waar je al je kabels bij elkaar in kunt draaien. daar krijgen ze geen vat op.
je kunt zachte kauwstaafjes van lamshuid kopen, waar ze hun tanden in kunnen zetten.
grote veren van bijv ganzen of duiven zijn ook goed kauwmateriaal, ze slepen en spelen ermee en kunnen hun gebit in de schacht zetten en stukbijten.
wees heel erg
voorzichtig met plakband, sommige katten vinden sommige soorten (vooral de doorzichtige) erg lekker, eten dat op en dat kan voor akelige verstoppingen zorgen!
zoek op het Forum via de zoekfunctie (rechtsboven) op kabels en plakband voor meer info en tips.
ik kan me niet voorstellen dat ze door een kabelbeschermer heen bijten en ik denk dat het tijdelijk is. bovendien krijgen ze aandacht van je als ze het doen, al was het alleen maar negatieve aandacht, dat maakt op een bepaald moment ook niks meer uit..
je hebt het over speelrotzooi en dat komt bij mij niet erg positief over. ook jonge katjes hebben aandacht nodig en knuffels. speel je met ze of moeten ze het zelf maar uitzoeken? en je sluit ze bepaalde tijd ook nog buiten?
zìj kunnen er niks aan doen dat ze actief en ondernemend zijn, daarvoor zijn ze jong en vrolijk en energiek! het is denk ik een periode, die over gaat en jij bent degene, die moet zorgen dat er geen ongelukken gebeuren, want verbieden en opvoeden kun je vergeten! dat werkt niet en morgen bedenken ze weer wat anders...