Ik kom net thuis van mijn werk, liggen er allereerst al 2 flinke overgeefsels te wachten. Ik loop verder, zie ik nog een plek. Daarnaast zie ik kleine bruine (opgedroogde) druppeltjes liggen.
Vreemd. Als eerste dacht ik eigenlijk dat het eten niet goed gevallen was.
Ook zag ik van die fijne strepen over mijn laminaat, dus ik kijk onder Pluis haar staart....jawel hoor, daar hing wat. Ik dat schoongemaakt, met de nodige moeite....ik denk, laat ik eens naar boven gaan, kattenbak inspecteren.
Daarin vond ik alleen een paar kleine drollekes van Muka (ondertussen ken ik het onderscheid wel maken

Ook op de overloop een overgeefsel, en kleine bruine druppels...
In de slaapkamer ook overgeefsel, en een zielig hoopje zwart op mijn bed

Hij lag er niet echt comfortabel uit, en keek me met grote ogen aan (pupillen groot zeg maar)
En dat heb ik vaker bij hem gezien als hij niet lekker is.
Ik til zijn staart op, en hij gaf meteen een mauw. Dat doet dus zeer...Aan zijn anusje zit dus steeds waterdunne ontlasting, komt er druppelsgewijs uit. op mijn bed liggen dus ook wat druppels. Als ik het afdoe met een papiertje krijg ik ook een mauw. Als ik zachtjes in zijn buik "knijp" of masseer, ook een mauw.
Het doet dus duidelijk zeer, en ik ben bang dat hij een verstopping heeft...
Wat ook door mijn gedachte heenspookt, is nu de blaasgruis.
Zou het met elkaar te maken kunnen hebben?
Eten deed hij de laatste dagen ook moeizamer, haalde regelmatig zijn neus op voor de brokken.
Blik daarentegen ging er zo in!
Heb uiteraard de DA gebeld, en kan 16.45 komen.
Maar iemand andere ideeën, of zoiets meegemaakt?
Nog een andere ingeving...zouden het zijn anaalklieren niet kunnen zijn?
Zijn anusje is erg opgezet, en doet zeer als ik er aan kom.
Maar ja....waarom komt er dan waterdunne ontlasting uit...
EDIT:
Ik hoorde hem net op de kattenbak, dus ik als een speer naar boven.
Maar hij doet dus helemaal niks op de bak...Niet plassen en niet poepen...
En hij mauwt van de pijn.., ik vind het zooo zielig