Vermoedelijk dwergkatje, ervaringen gevraagd

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
stafford
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 aug 2010 20:14

Re: Vermoedelijk dwergkatje, ervaringen gevraagd

Bericht door stafford »

ambertje73 wat een prachtig mooi poesje was sophie! wat verdrietig dat ze maar zo kort bij jullie mocht zijn!

mikey woog vanmorgen 280 en vanmiddag zelfs 308.
was ik paar dagen geleden nog zo blij dat hij over de 200 gram was, zit hij morgenochtend misschien wel over de 300 heen! ik heb vrijdag weer een lading recoverij voer gekocht. hij heeft daarnaast gewone brokjes tot zijn beschikking en eet daar ook nog van. en zijn water en kittenmelk. daar moest ik ook nog mee doorgaan van dierenarts. en zijn ontlasting ziet er prima uit.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Vermoedelijk dwergkatje, ervaringen gevraagd

Bericht door Kattenbella »

Zet um op daar!!!!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Vermoedelijk dwergkatje, ervaringen gevraagd

Bericht door Maureen »

Komt helemaal goed met de kleine muis! Hij mag blij zijn dat hij bij jullie terecht is gekomen!
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
stafford
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 aug 2010 20:14

Re: Vermoedelijk dwergkatje, ervaringen gevraagd

Bericht door stafford »

en vanmorgen woog mikey alweer 409!!! ik zie hem ook echt groeien. vooral in zijn koppie, hij had echt een heeeeeeeel klein neusje net een muisje, zo groot als een speldenknopje. en nu krijgt hij echt al een breder neusje, verder is het nog steeds een heel verschil met zijn broer die natuurlijk ook doorgroeit. maar hij kan hem straks vast beter aan.
Gebruikersavatar
Nadienjulius
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 aug 2010 23:23
Locatie: Den Haag

Re: Vermoedelijk dwergkatje, ervaringen gevraagd

Bericht door Nadienjulius »

Lees net het verhaal over Mikey.. Wat een schatje!
en wat super dat het nu wat beter met hem gaat! :edance: Ik hoop dat hij dit vol zal blijven houden :)
Nadien & Julius

Zorro & Blacky (14 mei 2010)
Torres & Kobus (zijn bij mijn ouders blijven wonen)
stafford
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 aug 2010 20:14

Re: Vermoedelijk dwergkatje, ervaringen gevraagd

Bericht door stafford »

en vanmorgen 579!
en zijn buikje voelt niet meer zo hard en opgezwolle, hij is veel energieker en speelser. en een heerlijk schattig knuffelig moppie!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vermoedelijk dwergkatje, ervaringen gevraagd

Bericht door pearlsofpassion »

Amai, amai, ik voel al helemaal mee voor dit katje!
Ik hoop echt van harte dat hij uitgroeit tot een sterke kater. Mss een mini versie, maar toch een stoere kater! :-) Dat zou zo fijn zijn! En met al die mensen hier die mee hopen, moet dat toch wel goed gaan... :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Vermoedelijk dwergkatje, ervaringen gevraagd

Bericht door Maureen »

Geweldig toch? Mikey komt er wel met de goede zorgen die hij krijgt!
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Vermoedelijk dwergkatje, ervaringen gevraagd

Bericht door Queen »

:pdthug: voor deze 'vechter'!
Goed nieuws; fijn!
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
robert1701
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2010 21:44

Re: Vermoedelijk dwergkatje, ervaringen gevraagd

Bericht door robert1701 »

De broer van mijn vriendin had het in zijn hoofd gehaald om een kitten in huis te halen, alhoewel het daar niet geschikt is om enig dier te houden.

Hij had dan toch bij een kennis de laatste van een nest van 3 gaan halen.
De andere 2 waren groot en stevig, maar dit laatste was veel kleiner. Veeel kleiner!
De andere 2 hadden het altijd opzij geduwd bij het zogen en zo was haar groei "gebroken".

Toen we hoorden dat hij het katje in huis had, zijn we er naartoe gegaan en even later hebben we het mee naar huis gebracht.
Mijn vriendin heeft er 150! vlooien afgehaald.
De dierenarts zij dat het geen dag langer had mogen duren of ze had dood geweest.
"Kitt", zo heet ze nu, is altijd kleiner gebleven.
Nu dat ze volwassen is, is het nog altijd een redelijk kleine kat.
Klik hier: IFAW Nederland
Ansi
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2012 21:47

Re: Vermoedelijk dwergkatje, ervaringen gevraagd

Bericht door Ansi »

Hallo.
Ook wij hebben vermoedelijk een dwergkatje.
Wij hadden 3 kittens, waarvan 2 uit een eigen nest en een van een ander nestje met lagharige kittens.
Toen ik haar mee nam naar huis was ze ruim een week ouder dan de kittens van ons zelf.
Maar ze zijn nu ruim 5 maanden en het verschil tussen de katten is echt enorm.
Annie, zo hebben wij onze ieniemienie genoemd, doet het goed.
Haar vacht glimt, ze eet goed, is speels en verder gedraagd ze zich gewoon als een poes van haar leeftijd.
Ik zou mij geen zorgen maken
Wel vind ik het leuk dat wij niet de enigste zijn die een dwergkatje hebben.
Zelf had ik dit nog nooit eerder gezien of van gehoord.

Ach gewoon een lekker uniek poesenbeestje.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Vermoedelijk dwergkatje, ervaringen gevraagd

Bericht door eveline1982 »

Ik heb het idee dat vlooien ook mee kunnen werken aan een achterstand in de groei! Ik heb hier onlangs een nestje binnen gekregen van 3 1/2 week oud, compleet bedekt met die walgelijke engerds! Het heeft denk ik 2 weken geduurd eer er niks meer te vinden was, ondanks vlooienbadjes en kammen en zelfs met een pincet de engerds eraf gehaald! Ondanks dat de kittens vanaf dag 1 enorm goed aten groeide ze nou niet bepaald enorm. Toen zij 4 1/2 week oud waren en aangesterkt naar de da geweest voor checkup, vond ze er verder gezond uitzien! Ze kregen vlak daarna ook nog even de niesziekte eroverheen (tja lage weerstand door die kriebeldingen) en toen stagneerde hun groei echt even! Toen zij 9 weken oud waren en over de niesziekte heen weer naar de da en die vond ze er ondanks hun grootte prima uitzien! De 2 katertjes hadden toen een gewicht van (even uit me hoofd) 750 gr en het poesje zat net boven de 500 gr! De da maakte zich daar verder geen zorgen om, aangezien ze niet mager waren. Dus ik denk dat er veel factoren mee spelen in hoe een kitten zijn groei loopt :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie