Natte plekken op vacht

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Rachelle
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2010 10:44

Natte plekken op vacht

Bericht door Rachelle »

Hoi!

Mijn kat Tom heeft sinds een paar dagen af en toe natte plekken op zijn vacht. Als hij dan ergens geslapen heeft, laat hij daar een natte plek achter. Katten kunnen alleen niet zweten, dus vraag ik me af hoe dat kan. Hij heeft gister wel 2 keer gespuugd, de ene keer was alleen speeksel met haren, maar de 2e keer zat zijn eten er ook bij.

Iemand enig idee of deze twee dingen misschien een verband met elkaar hebben, of dat de natte plekken een andere oorzaak hebben? Tom spuugt namelijk wel vaker, maar die natte plekken heb ik nog nooit gezien bij hem.

alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Natte plekken op vacht

Bericht door Ilone »

Natte plekken op de vacht?!
En is er niks te zien op de huid?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Rachelle
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2010 10:44

Re: Natte plekken op vacht

Bericht door Rachelle »

Zover ik kan zien niet, echt heel vreemd vind ik het! Het vocht dat op zijn vacht zit lijkt een beetje op speeksel, maar het is te veel om van een wasbeurt te zijn..
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Natte plekken op vacht

Bericht door Ilone »

Vreemd hoor.
Anders maar eens even langs de dierenarts, wie weet heeft hij een huidaandoening of (voedsel)allergie, en is het wel speeksel wat je ziet omdat hij er dan steeds aan zit. (?)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Rachelle
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2010 10:44

Re: Natte plekken op vacht

Bericht door Rachelle »

Hij heeft vanmiddag weer over gegeven, en hij is ook niet zo actief als normaal, een beetje sloom. Maar ik heb geen natte plekken meer gezien! Ik kijk het even aan, en als hij zo sloom blijft dan ga ik zeker wel even naar de dierenarts. In ieder geval bedankt voor het advies!
ElineR
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2010 10:38

Re: Natte plekken op vacht

Bericht door ElineR »

Hoi Rachelle en anderen,

Mijn vriend en ik hebben gisteren ook een aantal natte plekken ontdekt waar de poes gelegen heeft. Het ruikt niet dus urine lijkt ons niet maar wat is het dan wel? Rachelle weet jij al wat er met jouw poes aan de hand is/was?

Onze poes Muis geeft niet over en eet gewoon maar als ze ergens lekker gaat liggen dan ontstaat er een natte plek. Heel vreemd en ik hoopte dat een van jullie inmiddels wist wat dit kan zijn.
Onze andere poes Mellow heeft overigens nergens last van lijkt al weten wij ook niet zeker wie de plekken achterlaat als we niet thuis zijn.

Alvast bedankt !

Eline
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Natte plekken op vacht

Bericht door Ilone »

Misschien kan je Rachelle beter een Pb'tje sturen. Daarvan krijgen ze een bevestiging in hun gewone mailbox. Je hebt best kans dat Rachelle hier niet veel meer komt en dit niet leest.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie