Ik heb mijn kleine Oellie sinds 2 weken van een meisje dat er niet meer voor kon zorgen. Hij is 3,5 maand oud, en gedroeg zich tot nu toe steeds voorbeeldig.
Zo voorbeeldig dat ik me weinig of geen zorgen maakte om vanaf woensdagavond tot zondagmiddag voor m'n werk te vertrekken en ondertussen mijn huisgenote en buur te laten zorgen voor eten en 'n beetje entertainment.
Nu kwam ik daarstraks terug en merkte ik dat het een beetje stonk omdat de kattenbak niet elke dag was schoongemaakt, en dat er geen voorraadje droge brokjes meer was - normaalgezien staat er altijd wel iets. Ik gaf hem dus onmiddellijk iets te eten, schepte drolletjes en kocht nieuwe brokjes.
Alles leek in orde, Oellie was heel lief en aanhankelijk maar toen mijn huisgenote thuiskwam heeft hij stiekem op m'n bed geplast.
Als ik er lange tijd niet ben is de slaapkamerdeur gesloten, maar meestal staat ze open, dus ook vandaag toen we in de keuken zaten.
Nu weet ik dat straffen toch geen zin meer heeft, maar zit nu in m'n slaapkamer met de deur gesloten. Ben nog altijd kwaad, daarom. Hij zit hier wel heel hard te miauwen maar ik wil 'm gewoon niet terug binnenlaten.
Hoe zou dit kunnen komen? Hoe voorkom ik dat het nogmaals gebeurd?
Ohja, toen ik weg was om brokjes te kopen is hij op de tafel gesprongen en heeft hij m'n stuk taart (dat ingepakt was) bewerkt met z'n pootjes

Groetjes,
Sietske