Moederloos kitten
Moederloos kitten
Hoi,
Heb net katje meegenomen bij iemand omdat het niet verzorgd werd; is ongeveer 2 weken verstoten van de moeder en kreeg wiskas met spuit :-s paar uur geleden kreeg het een stuiptrekking, drinkt nu wel al vervangende moedermelk met een flesje.
Wat kan ik nog meer doen?
Heb net katje meegenomen bij iemand omdat het niet verzorgd werd; is ongeveer 2 weken verstoten van de moeder en kreeg wiskas met spuit :-s paar uur geleden kreeg het een stuiptrekking, drinkt nu wel al vervangende moedermelk met een flesje.
Wat kan ik nog meer doen?
Re: MOEDERLOOS KITTEN
Oeps, naar de dierenarts?
Stuiptrekkingen zijn niet goed hoor.
Heeft het voor de rest wel wat "leven"?
Hoe oud is het nu?
Wat lief dat je het beestje hebt meegenomen!!
En wat goed dat je van de wiskas bent afgegaan en nu vervangend melk geeft!
Maar bel of maak een afspraak met de dierenarts.
Dat is mijn advies
Sterkte
Stuiptrekkingen zijn niet goed hoor.
Heeft het voor de rest wel wat "leven"?
Hoe oud is het nu?
Wat lief dat je het beestje hebt meegenomen!!
En wat goed dat je van de wiskas bent afgegaan en nu vervangend melk geeft!
Maar bel of maak een afspraak met de dierenarts.
Dat is mijn advies
Sterkte
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
het is geboren op 11 juli. het kan nog niet rondlopen maar het reageert wel op geluid en heeft net ng stuiptrekking gehad. en nu nog een dierenarts vinden is wel redelijk moeilijk.
Hoi,
Als je het nummer van de dichtsbijzijnde dierenarts belt (misschien heb je er zelf al een) dan staat er altijd een bandje aan met een tel. nr van een noodarts
Mijn advies is nu bellen.
Lief dat je het kitten opgenomen hebt.
Veel sterkte
Cis
Als je het nummer van de dichtsbijzijnde dierenarts belt (misschien heb je er zelf al een) dan staat er altijd een bandje aan met een tel. nr van een noodarts

Mijn advies is nu bellen.
Lief dat je het kitten opgenomen hebt.
Veel sterkte
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
6 weken oud en niet kunnen rondlopen?
Dat is raar. Die stuiptrekking zegt me niet veel goeds hoor. Sorry.
Bel inderdaad gewoon een dierenarts op dan hoor je vanzelf welk nummer je kunt bellen voor de dienstdoende arts.
Dat is raar. Die stuiptrekking zegt me niet veel goeds hoor. Sorry.
Bel inderdaad gewoon een dierenarts op dan hoor je vanzelf welk nummer je kunt bellen voor de dienstdoende arts.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
Denk dat ze 11 augustus bedoeld, dat komt dan wel overeen met de leeftijd.
Hoop dat je gauw een da vind, op zich moet het mogelijk zijn om zo'n jong ding zelf groot te brengen.
Hoop dat je gauw een da vind, op zich moet het mogelijk zijn om zo'n jong ding zelf groot te brengen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
nee hoor is van 11/07 als ik die vrouw mag geloven natuurlijk.
net bij dierenarts geweest, eerst 10 keer doorgestuurd voor ik daar terecht kwam!
poesje heeft dus blijkbaar last van epilepsie die geactiveerd wordt door lichtprikkels, hij heeft valium gekregen en dat nog 2 weken toedienen en donker houden.
Indien het dan niet weg is moet je jezelf de vraag stellen of het nog de moeite is het in leven te houden, zei ze...
Dus op hoop van zegen gaan we ervoor!
doei
net bij dierenarts geweest, eerst 10 keer doorgestuurd voor ik daar terecht kwam!
poesje heeft dus blijkbaar last van epilepsie die geactiveerd wordt door lichtprikkels, hij heeft valium gekregen en dat nog 2 weken toedienen en donker houden.
Indien het dan niet weg is moet je jezelf de vraag stellen of het nog de moeite is het in leven te houden, zei ze...
Dus op hoop van zegen gaan we ervoor!
doei
Re: Moederloos kitten
Hoi Katia,
Wat goed dat je geweest bent
Minder goed is de uitslag. Ik heb met epilepsie geen ervaring, weet dus ook niet of je inderdaad nog veel hoop kan koesteren. Maar tot zo lang; duim ik keihard met je mee. Veel succes met je kleintje.
Grtz
Cis
Wat goed dat je geweest bent

Grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Je hebt primaire en secundaire epilepsie. Primair is zonder duidelijke oorzaak en komt bij zo'n jong kitten volgens mij niet voor. Bij secundair is een ander probleem de onderliggende oorzaak en is de epileptische aanval een gevolg daarvan. Het kan bv een lever- of hartafwijking zijn. Jouw kitten wordt nu behandeld als een primair geval, wat waarschijnlijk volkomen zinloos is. Ik geef hem op deze manier heel weinig kans 

-
- Poema
- Contacteer:
Meestal ontwikkelen katten pas op latere leeftijd epilepsie. Ik heb 2 katten die daar last van hebben. De één is een witte dove kater die tijdens een aanval zijn poten hoog optilt en raar loopt. Milde stuiptrekkingen. Dat is meestal zo over.
De andere valt echt ondersteboven met flinke stuiptrekkingen, behoefte laten lopen en adem stokken etc.
Ik heb ook nog een dove witte poes gehad met epilepsie, maar die is recent overleden aan een beroerte (10 jaar).
Meestal is het geen goed teken als zo'n jong beestje last heeft van epilepsie. Het is nu opletten dat hij/ zij er niet vaker last van krijgt, want dan is er een onderliggende oorzaak (organen die niet goed werken, denk aan een levershunt).
Goed blijven voeren. Misschien is het gewoon een reactie op dat Whiskas voer?
Daar kan zo'n jong beestje echt niet tegen!
Houd de moed erin!!!!
De andere valt echt ondersteboven met flinke stuiptrekkingen, behoefte laten lopen en adem stokken etc.
Ik heb ook nog een dove witte poes gehad met epilepsie, maar die is recent overleden aan een beroerte (10 jaar).
Meestal is het geen goed teken als zo'n jong beestje last heeft van epilepsie. Het is nu opletten dat hij/ zij er niet vaker last van krijgt, want dan is er een onderliggende oorzaak (organen die niet goed werken, denk aan een levershunt).
Goed blijven voeren. Misschien is het gewoon een reactie op dat Whiskas voer?
Daar kan zo'n jong beestje echt niet tegen!
Houd de moed erin!!!!