Wanneer Woody iets doet wat niet mag, bv in de plant zitten of aan het behang krabben, dan zeg ik luid en duidelijk dat ie weg moet wezen

Tot nog toe was die tonatie voor iedere kat toereikend. Ik kan dan ook zeer overtuigend overkomen als u begrijpt wat ik bedoel

Maar Woody ... echt een geval apart. Hij gaat nl wanneer hij op zijn mieter krijgt direkt plat liggen en is niet meer weg te krijgen. Hij houdt zich als een brok beton op de vloer.
Nou weet ik heus wel, dat wanneer een dier op zijn rug gaat liggen tijdens een confrontatie met een ander dier of mens, dit een teken van onderwerpen is. maar volgens mij gaat dat hier niet op. Deze meneer speelt gewoon een listig spelletje. Hij ligt je gewoon aan te kijken met van die knijpoogjes, wat als een weekmiddel bij ons werkt

Ik moet hem dan werkelijk van de grond af plukken. Nu vraag ik me af, zijn er meer mensen met katten die zo reageren ? Ik bedoel dus dat ze zich als een dood vogeltje laten vallen en dan zo onschuldig kunnen doen, terwijl wij als eigenaar ze dus wel beter kennen en weten dat hij zich heus niet een twee drie zal onderwerpen en zeker niet voor zoiets.
Ben benieuwd.
Oh ja, ik heb van te voren nog even het item "Straffen"bekeken, maar daar zag ik hierover niets bij staan.
Het is niet zozeer dat ik dit een probleem vind, moet er eigenlijk wel om lachen en vind hem stijl hebben, maar ik vind het zo grappig en ben daarom heel nieuwsgierig wie dit herkent en wat doen jullie dan ?
Groetjes,
Cis