Operatie is gelukkig goed gegaan. Ze hebben haar nieren goed gespoeld tijdens de operatie, zodat die geen schade ondervinden.
Alleen liep alles gigantisch uit door spoedgevallen, was pas om half 8 thuis met haar.
Ze is nu nog aardig narcose dronken, maar heb haar lekker op bed gelegd, en daar ligt ze nu een beetje te soezen. Als ik haar aai, drukt ze zich helemaal tegen me aan, zo aandoenlijk.
DA heeft aan elke kant 1 snij kies laten staan, hoektanden en snijtanden zijn er ook nog.
Haar tandvlees was achterin heel erg geirriteerd, vandaar dat ik dacht dat ze af en toe ook last had van haar keeltje.
Nu maar hopen dat alles een beetje kalmeert...
Ontstekingsremmer/pijnstiller schijnt ook erg belastend voor de nieren te zijn (Novacam)
(even tussendoor: ik kijk om, zit ze ineens achter me, toch weer van bed gegaan, ze zit nu gewoon rechtop, heel maf gezicht...)
Ze heeft nu soort van morfine gekregen, die is morgenochtend uitgewerkt, dus even goed opletten of ze pijn heeft, en anders toch maar Novacam geven, maar een aangepaste dosis, de helft ofzo, is minder belastend.
En tja, die nierwaarden... weet niet hoe het zit, zal het even overtypen van formulier:
UREA 8,1 (ref.interval 5,7 - 12,9)
CREA 232 (ref.interval 71-212)
GLU 10.56 (ref.interval 4,11 - 8,83)
Heb er ook voor het eerst mee te maken dus geen idee....
Ook niervoer meegekregen, Royal Canin Renal, hopelijk lust ze het
En wat blikjes en zakjes zachtvoer.
En inderdaad, straks alles goed afmeten, echt het max. geven wat ze mag per dag. Ze moet echt afvallen, en haar nieren mogen ook niet achteruitgaan.
Gelukkig ben ik morgen vrij, zou naar mijn moeder in het verpleeghuis, maar doe dat zaterdag wel, hou haar even goed in de gaten !